A felnőtt magyar netezők felének már zsebében az internet

forrás: Prím Online, 2015. március 5. 09:33

A felnőtt magyar internetezők 62 százaléka használ okostelefont, ami 11 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az okostelefon-használók számának dinamikus növekedése egyúttal gyorsítja a mobilinternet terjedését is - derül ki az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. és a Telekom januári felméréséből.

A "Jelentés az internetgazdaságról" kutatássorozat legfrissebb anyaga szerint az okostelefont használók 55 százaléka mobilinternetet és wifit egyaránt igénybe vesz webes böngészéshez, 36 százalék csak wifin keresztül, míg 3 százalék kizárólag mobilinternet-szolgáltatáson keresztül kapcsolódik a világhálóhoz készülékével.

A mobiltelefont használók több mint négytizede napi szinten veszi igénybe a telefonon elérhető internetes szolgáltatásokat. A megkérdezettek 41 százaléka a neten böngészik, ugyanennyien látogatják a közösségimédia-oldalakat, míg 36 százalékuk elektronikus levelezését intézi, 34 százalékuk pedig információt keres okostelefonjával.

 



A kutatásban résztvevő mobilinternet-előfizetők abban egyetértettek, hogy a szolgáltatásoktól alapvetően elvárható a fogyasztócentrikusság és a rugalmasság - például ne kapcsolják le azonnal a szolgáltatást túlfogyasztás esetén. A válaszadók számára mégis a megbízhatóság, a széles lefedettség és a szolgáltatás megfelelő ára a legfontosabb.

Az okostelefont használók 61 százaléka saját bevallása szerint szinte soha sem kapcsolja ki készülékét, 46 százalékuk éjszaka is maga mellett tartja, míg 26 százalékuk első dolga ébredés után ránézni.

Az internetezők véleményét reprezentáló eNet kutatás 1204, 18 évnél idősebb internetező megkérdezésével, 2015 januárjában készült.

eNet / MTI

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.

2024. december 21. 12:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32