Segíthetik az iskolai eredményeket a videojátékok

MTI Sajtóadatbank, 2015. március 9. 08:23

A videojátékok "mérsékelt" alkalmazása hasznos lehet az iskolai eredmények javításában, többek között a matematikai tanulmányok terén - erre a következtetésre jutott a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) 65 országra kiterjedő tanulmánya.

A videojátékok mérsékelt használata segítheti a világűrrel kapcsolatos ismeretek, a földrajzi tájékozódás, a térképolvasás és a jobb matematikai problémamegoldó készség elsajátításában - hangsúlyozta a tanulmányt bemutató sajtótájékoztatóján Francesco Avvisati, az OECD elemzője.

Ahhoz azonban, hogy valóban hasznosak legyenek, a serdülőknek egyedül kell játszaniuk, nem pedig hálózatban - hangsúlyozta a tanulmány.

Francesco Avvisati szerint a lányok számára hasznos lenne a több videojáték az önbizalom növelése és hibák belátása szempontjából. Az elemző szerint azok a fiúk viszont, akik túl sok videojátékot játszanak, hajlamosak késni az órákról vagy lógni az iskolából.

A Nemek egyenlősége az oktatásban című tanulmány a 2012-es PISA felmérés adatai alapján készült, amely az OECD-tagállamok, vagy a felmérésre önként jelentkező ország 510 ezer 15 éves fiataljára terjedt ki. Az OECD-nek 34 tagja van, közöttük fejlett államok, mint az Egyesült Államok, európai uniós tagországok, Ausztrália vagy Japán, de vannak közöttük fejlődőek is (Mexikó, Chile, Törökország).

A tanulmány szerint a fiúk hajlamosabbak lemorzsolódni, a lányok pedig kevésbé érdeklődnek a tudományos kutatások iránt, ami nem "velük született képességbeli különbség", másképp genetikai sajátosság, hanem a család, a tanárok és a társadalom által közvetített meggyökeresedett sztereotípiák eredménye.

MTI

Kulcsszavak: oktatás videojáték

Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik.  Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.

2024. május 4. 10:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55