Media Hungary 2015: a hagyományos médián csak a technológiai forradalom segíthet
Hatalmas üzleti lehetőségeket nyit az újgenerációs eszközök és a hagyományos médiumok termékeny frigye
Friss lendülettel rugaszkodik el a hazai médiapiac a válságot követő nehéz évek után. A fellendülés motorja, hogy a hagyományos média már nem riválisként, hanem a fejlődés első számú zálogaként tekint az internet által fűtött technológiai forradalomra. A közösségi oldalak és az okoseszközök teljesen áthatják a médiafogyasztási szokásainkat. Az idén húszéves Media Hungary konferencia a hazai médiaipar gigarendezvényeként kiemelten foglalkozik a digitális szemlélet térnyerésével a hazai médiapiacon.
Van-e értelme okostelefon nélkül tv-t nézni? Lehet-e újságot csak digitálisan kiadni? Mi a kapcsolat a Facebook és a rádiózás között? Mire kattan rá az Y és a Z generáció? Többek között ilyen és ehhez hasonló húsbavágó kérdésekre keresi a választ a 2015. május 12-13. között megrendezésre kerülő Media Hungary konferencia. Az esemény több mint 200 hazai és külföldi szakértő segítségével világít rá a média- és reklámipar legfontosabb aktualitásaira.
A túléléshez fel kell hajtani a digitális sztrádára
A magyar médiapiac kezd magához térni a 2008-ban elharapódzó gazdasági válság által okozott sokkból. Az elmúlt néhány évben a digitális forradalom azonban teljesen átírta a játékszabályokat. A reklámbevételek elkezdtek nőni, azonban az internet és az okoseszközök a hirdetések mérhetőségének és hatékonyságának soha nem látott lehetőségeit teremtették meg. A hagyományos televíziók, újságok és rádiók közül így csak azok élhetik túl az átrendeződést, amelyek keblükre ölelik és integráltan használják az újgenerációs eszközöket.
Kukába a műsorújsággal
A televíziózási szokásokat két nagyon fontos trend határozza meg jelenleg. Egyrészt a klasszikus tévénézést – főleg egyelőre a fiatalok körében – egyre inkább felváltja az „on demand” tartalomfogyasztás, vagyis, hogy az interneten keresztül okostévén, telefonon vagy tableten bárhol és bármikor megnézhetjük kedvenc műsorainkat, sorozatainkat vagy filmjeinket. Nem vagyunk tehát többé a televíziós csatornák előre meghatározott műsorrendjéhez kötve. Ennek a modellnek globális piacvezetője az egyesült államokbeli Netflix, amelynek üzleti modelljéről Juan Ramon Zarco, a Szilícium-völgyben, high-tech- és média szegmensben működő startupok befektetési tanácsadója tart előadást a rendezvényen.
Hódít a második képernyő
A másik nagyon fontos irány a „second screen” (második képernyő) terjedése. Ez azt jelenti, hogy tévénézéskor egyre inkább jellemző egy második eszköz – jellemzően okostelefon, vagy tablet párhuzamos használata. A hagyományos televizióknak erre a jelenségre reagálniuk kell. A téma kapcsán a két legnagyobb hazai kereskedelmi televízió az RTL Klub és a TV2 , illetve a több tematikus csatornát üzemeltető (pl. MTV, Comedy Central, VIVA) Viacom is beszámol tapasztalatairól. Megtudhatjuk többek között, hogy mennyire hatnak a nézettségre az olyan formátumok, amik mobilalkalmazással, szavazással, aktív nézői részvétellel működnek, milyen trendek jellemzőek ezen a téren. Arról is szó lesz, hogy egy olyan nagy nézettségű műsor mellé, mint a Rising Star mekkora felhasználói aktivitást lehet generálni egy szavazást lehetővé tevő mobilapp „second screen” megoldás segítségével.
A televíziózás hazai trendjei és ezek hatásai kapcsán a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakemberei is több átfogó előadás keretében osztják meg tapasztalataikat a rendezvényen.
Paparímentes újság?
A digitális átalakulás a nyomtatott lapok, magazinok piacát is gyökerestül felforgatja. Ezeknek a médiumoknak is mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy az internet és az okostechnológia nyújtotta lehetőségeket minél hatékonyabban kihasználják a túlélés érdekében. Az online média térnyerése miatt egyre fontosabb, hogy a hagyományos újságok felépítsék digitális lábaikat. A konferencia keretében a legnagyobb hazai lapkiadók beszélnek majd arról, hogy egy kiadvány nyomtatott és online verziója között milyen tartalmi és üzleti konvergenciák építhetők fel. A szekció keretében Deutsch Tamás, az internetről szóló nemzeti konzultációért felelős miniszteri biztos is részt vesz, aki az internetes adócsökkentés hazai lehetőségeiről tart előadást és beszélgetést.
Lehet-e szexi a rádiózás a digitális korban?
A rádióhallgatási szokásokra is alaposan rányomja a bélyegét az online technológiák és a közösségi média evolúciója. A Media Hungary egy külön szekció keretében vizsgálja a rádiózás jelenét és jövőjét. Az előadók között megtaláljuk a hazai közszolgálati és legnagyobb kereskedelmi rádiók képviselőit. Szó lesz a Facebook és a rádió közötti kapcsolatról, vagy az egyre inkább hódító podcast felhasználási lehetőségeiről. De olyan tapasztalt, sikeres rádiós műsorvezetők is megosztják műhelytitkaikat, illetve gondolataikat a médium jövőjéről, mint Sebestyén Balázs, vagy Bochkor Gábor.
A Media Hungary 2015 konferencia a média jelenét és jövőjét meghatározó hazai és nemzetközi trendeken kívül átfogó képet rajzol a reklámozás új lehetőségeiről, a teljesítményalapú hirdetési piacról, a neuromarketingről, a tartalommarketingről, a nők szerepéről a médiában és cégvezetésben, illetve az Y és Z generációk tartalomfogyasztási szokásairól.
Kapcsolódó cikkek
- Illegális tartalmakra vadászik a kínai internetfelügyelet
- Bezárással fenyegetik az egyik legnagyobb internetes portált
- Térkép a web legsötétebb dolgaihoz
- Itthon is mosódik a határ tévé és web között
- Nem mobilbarátok a magyar weboldalak
- Akadálymentes lett Budapest hivatalos honlapja
- Diafilm - most már online is
- IAB Hungary: idén már az online lehet a legnagyobb hazai hirdetési piac
- Korhatárjelzést kapnak a YouTube és a Vevo videoklipjei Nagy-Britanniában
- A Budapest Bank díjazta a legjobb vállalkozói honlapokat
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!
Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen
Közel kétezer versenyző regisztrált már a legnagyobb hazai informatikai versenyre, az idén nyolcadszorra megrendezett Országos IT Megmérettetésre. Az október 31-én kezdődő, ötfordulós versenyen nemcsak saját szakterületükön próbálhatják ki magukat és csapatukat a senior és junior IT-sok, hanem tanulásra is használhatják a versenyfeladatokhoz kapcsolódó magyarázatokat. Az állandó önképzés a szervezők tapasztalatai szerint napjainkban már a tudás szinten tartásához is elengedhetetlen, hiszen a mesterséges intelligencia már most minden negyedik IT-szakember munkáját elveheti. Az Országos IT Megmérettetésen MI-t használó alkalmazások is részt vesznek, így az indulók nemcsak a többi informatikus átlagához tudják viszonyítani saját tudásukat, hanem a géphez is.
Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja
A Vatera.hu új aloldalán, a Vatera Galérián szakértő régiségkereskedők, művészeti galériák kínálják kiváló állapotban fennmaradt, vagy szakszerűen restaurált műtárgyak és lakberendezési tárgyak ezreit. A francia barokk szekrényektől kezdve az ezüst étkészleten át a kortárs alkotásokig terjedő, folyamatosan változó online katalógus minden darabjának eredetiségére garanciát vállalnak a szakértő eladók.
Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők
Bár drámainak tűnik a digitális visszaélésekben ellopott pénzek összege, ám az elektronikus pénzforgalom is drasztikusan bővül. 1 millió forintnyi utalásból 30 forintot szereznek meg a csalók, míg 1 millió forintnyi kártyás fizetésből 383 forintot – ami fájó, hogy a fenti összegnek egyre nagyobb része a kártya- és számlabirtokos kára lesz – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re
Október 11-én pénteken tartják a 7. Service Design Day-t Budapesten, mely az elmúlt években az egyik legfontosabb üzleti konferenciává nőtte ki magát. Az eseményen a szűken vett designer szakma mellett a marketing, HR, piackutatás, vállalati transzformáció, ügyfélélmény, ekereskedelem és az adattudomány képviselői is kaphatnak inspirációt a 10 teremben zajló több, mint 200 előadás alatt.