Mennyit ér egy lojális vásárló szavazata, avagy hol szeretünk online vásárolni?
Lezárult az Év Internetes Kereskedője Díj 2015 közönségszavazása. Kiderült, hogy ki a 1,5 milliárd forgalom alatti 20 legnépszerűbb webáruház Magyarországon. 9278 szavazat érkezett, közülük került ki a TOP 20 online áruház, akiket a következő fázisban a Testbirds 400 tesztelője tesztel. A 10 legjobb felhasználói élményt nyújtó webáruház pályázatot nyújthat be, végül szakmai grémium és a felelős kereskedőkből álló zsűri dönt, ki lesz az év internetes kereskedője.
Lezárult az Év Internets Kereskedője Díj 2015 közönségszavazása. A közönség szerint a legjobb 20-ba jutott internetes kereskedők, így a díjra esélyesek:
btech.hu, butlers.hu, carpmania.hu, csapuniverzum.hu, emanufaktura.hu,
gyerekjatekok.hu, hadawebshop.hu,hdishop.hu, kezimunkakellek.hu,
lifestyleshop.hu, maesteszinhaz.hu, metroman.hu, mukoromalapanyagok.net,
netkazan.hu, rusztikhome.hu, szamoskozigobelin.hu, szerszam.shop.hu,
trendmaker.hu, tutitinta.hu, vilagitas.eu
A Testbirds csapata az Év Internetes Kereskedője Díj kapcsán abban segít, amivel ügyfeleinek is: aktívan bevonni az igazi felhasználókat. A crowdtesting szolgáltató 400 lelkes felhasználót kér fel több ezer tesztelője közül, hogy a közönségszavazás 20 legnépszerűbb webáruházát próbára tegyék. Minden webshopot 20 felhasználó tesztel le, majd mindegyikük egy részletes kérdőíven értékeli a bolt által nyújtott felhasználói élményt.
A díj nyertesének ünnepélyes kihirdetésére és a díjátadására 2015. június 4-én, a SzEK.org XII. E-Kereskedelem Konferenciájának ünnepélyes díjkiosztóján kerül sor. A nyertes egy évig használhatja az Év Internetes Kereskedője címet és logót, és a hozzá tartozó jelentős médiafigyelmet, megkapja a díj főtámogatójának a MasterCardnak a fődíját, a Testbirds részletes értékelését, tanácsadását és a Szallas.hu wellness hétvégéjét összesen 2,5 millió forint értékben.
A MasterCard - a korábbi évekből is ismerve a verseny koncepcióját, célkitűzéseit és eredményeit -, szívesen vállalta a főtámogatói szerepet. „Az internet és a mobileszközök elterjedésével a vásárlási szokások is megváltoztak: ma már akár a tömegközlekedési eszközökön utazva is vehetünk termékeket és szolgáltatásokat a webshopok széles kínálatából, a bankkártyánk segítségével pedig azonnal, biztonságosan fizethetünk, időt és pénzt megtakarítva" – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. – „A MasterCard elkötelezett az innovatív kártyás fizetések fejlesztésében, és szívesen áll olyan kezdeményezések mellé, amelyek növelik az internetes vásárlás színvonalát és biztonságát, ezáltal is közelebb hozva az elektronikus fizetést a fogyasztókhoz."
A Díj kiemelt támogatója a Netrisk.hu, aki felelős online kereskedőként elkötelezetten támogatja az internetes kereskedelem minőségének, színvonalának fejlesztését. Ezért örömmel segítette a "Az Év Internetes Kereskedője 2015" közönségszavazását, hiszen a minőségi szolgáltatáshoz az ügyfelekkel folytatott motiváló és inspiráló párbeszéd a legjobb, legrövidebb út.
Tények és érdekes morzsák a haza e-kereskedelemről:
A magyar online kiskereskedelem már 2014-ben is nagyon erős volt: tavaly közel 266 milliárd forintot költöttünk el az 5500 bejegyzett kiskereskedelmi webáruházban, 49 milliárd forinttal többet, mint egy évvel korábban. További érdekesség, hogy tavaly átvették az internetes vásárlásban a vezetést a nők, az év második felében a vevők 53 százalékát ők teszik ki.
Ugyanígy meghökkentő, hogy az 5500 magyar kiskereskedelmi webshop közül már körülbelül 180 van, ami 100 millió forint feletti forgalmat bonyolított: a magyar e-kereskedelem szintet lépett. Az online kiskereskedelemben 2014-ben jelentősen nőtt a bankkártyás fizetések aránya is egy év leforgása alatt kétszeresére, az összes vásárlás értékére vetítve 15%-ot már bankkártyával fizettek.
Gondolta volna, hogy...
· 2013-ban a Shopline-os csomagokhoz összesen 260 km ragasztószalagot és 25 tonna kartondobozt használtak fel?
· A Shopline egyik legérdekesebb karácsonyi csomagja tavaly egy könyv, egy gumikesztyű és szivacs volt külföldi szállítással.
· A JátékNet legkisebb összegű rendelése, amit futárral szállítottak: 5 darab füzetborító volt, összesen 350 Ft értékben?
· Egy alkalommal pedig Pick Pack Pontra kértek 1 darab füzetborítót, 290 Ft értékben, amiért szállítással együtt a vevő 1080 Ft-t fizetett.
· A Szallas.hu-n volt olyan vendég, aki télvíz idején mezei virágokkal akarta megkérni szíve választottját – a szállásadónak talpraesettnek kellett lennie - más élő nyulat szeretett volna ajándékozni.
· Tavaly a legdrágább extra kérés a Szallas.hu-n mintegy félmilliós költséget jelentett, ekkor egy Rolls-Royce-ot kellett szerezni a vendégnek hölgykísérettel.
· A Magyarországon 2013-ban indult Tesco Online volt az első nagy internetes kereskedő, akiknél kizárólag bankkártyával lehet fizetni, és egy év leforgása alatt a legnagyobb online értékesítő FMCG cég lettek.
· A fizetéssel kapcsolatban minden tizedik szállásadó jelezte a Szallas.hu-nak, hogy valamelyik vendég nem pénzzel vagy utalvánnyal kívánt fizetni – a természetbeni megoldások között a csereüdülés, a csokoládé és a bor mellett többek között tűzifa, életbiztosítás és szőnyeg is szerepelt.
· A hdishop.hu által meghirdetett Első Magyar Zoknicsereprogram ideje alatt annyi használt zokni jött össze tavaly, hogy a belőle újrahasznosult szigetelőanyaggal egy egész focipályát be lehetne takarni.
· A hdishop.hu legnagyobb harisnya rendelését tavaly egy bankos hölgyekből álló csoport hozta össze, akik 147 darab harisnyát rendeltek közel 200 ezer forint értékben – ráadásul rendszeresen visszatérő vendégek.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az Év Internetes Kereskedője Díj 2015
- Újra innovációs forráshoz jutnak az informatikai vállalkozások
- Áder János: a technológiai fejlődés motorja az innováció
- Átadták Az Év Honlapja díjakat
- Újra lesz Appra magyar! alkalmazásfejlesztő verseny
- Internetadó - Az informatikai szövetség a javaslat visszavonását követeli
- Ki lesz az ÉV CIO-ja idén?
- Magyarország legnépszerűbb webshopja kerestetik
- Átadták a Fogyatékosság-barát Munkahely elismeréseket
- Megvannak az év legjobb honlapjai
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről
A PwC Magyarország az IAB Hungary szakmai közreműködésével 2024 novemberében alapozó kutatást végzett az e-kereskedők körében a retail media jelenlegi helyzetéről, amelynek eredményeit a november végén tartott Digital Hungary Klub retail media témájú szakmai rendezvényén mutatták be. A felmérés fontosabb megállapításai az alábbiakban olvashatók.
Változások a Magyar Telekom felsővezetésében
Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól André Lenz érkezik a társasághoz 2025. március 1-i hatállyal, a műszaki vezérigazgató-helyettesi feladatkört pedig 2025. január 1-től Nagy Péter látja el, aki jelenleg a Magyar Telekom műszaki kiszolgálásért felelős vezetője.
December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Megvannak az idei év legjobb webshopjai
Ismét megrendezték az Év Webshopja Konferenciát és Versenyt, ahol a díjátadó gála mellett a szakma legjobbjai tartottak előadásokat a rekordszámú résztvevőnek. Az idei nyertesek között megtalálható nyomdai szolgáltatásokat kínáló, egyedi ajándékokat készítő, állategészségügyi és kozmetikai termékeket árusító webshop is.
Megjelent a legfrissebb, immár 27. Ericsson Mobility Report
Elérte az 55%-ot az 5G globális lefedettsége, de Európa lemaradásban van a legfejlettebb mobilhálózatok kiépítésében – derül ki az Ericsson Mobility Report 2024 novemberi kiadásából. A jelentésben két esettanulmány mutatja be, hogyan kezdik kiaknázni az úttörő mobilszolgáltatók az 5G hálózatok „felszeletelésében” rejlő lehetőségeket arra, hogy a tömegrendezvényeken vagy épp a tűzoltók számára mindig gyors és megbízható mobilkapcsolat álljon rendelkezésre. A svéd technológiai vállalat szakértői vizsgálták azt is, hogyan hathat az AI-forradalom a mobil adatforgalom lankadó növekedésére.