Media Hungary 2015: a könnyzacskóinkra hajtó reklámok tarolnak a közösségi médiában
Május közepén hagyományosan Siófokra szegeződik a hazai média- és reklámszakma szeme: jön a huszadik születésnapját ünneplő Media Hungary konferencia. Az idei év fő témája, hogy a digitális forradalom által gerjesztett cunami hullámain miként kaphat új erőre a hazai médiapiac.
A média- és reklámpipar legnagyobb és legjelentősebb hazai szakmai eseménye ezúttal is fontos, aktuális kérdésekre keresi a választ a kommunikációs iparág jelenével és jövőjével kapcsolatban. A Media Hungary több mint 200 hazai és nemzetközi szakértő segítségével szedi ízekre a meghatározó trendeket, a digitális robbanás és a közösségi média előretörésének hatásait május 12-13-án.
A hardcore szakmai tematikát pedig számos színes, könnyedebb, ámde szintén friss és releváns problémákat boncolgató szekció és előadás lazítja fel, és teszi még izgalmasabbá. Ennek szellemében a Media Hungary keretében szó lesz az érzelmek szerepéről a fogyasztói döntéshozásban, a nők jelentőségéről az üzletben, a hétköznapokban és a médiában, valamint számos Y és Z generációs előadó segít betekinteni a digitális bennszülöttnek nevezett nemzedékek gondolkodásmódjába, médiahasználati szokásaiba is.
Könnyzacskóinkra hajtanak a legtöbb megosztást elérő reklámok
Modern világunkban egyre nagyobb szerepet kapnak az érzelmek az üzleti életben is, melyre a konferencia külön, neuromarketinggel és emóciókkal foglalkozó szekcióval reflektál. A tematika keretében olyan neves, sztárelőadók gondolatait hallhatjuk, mint Mérő László, aki arról beszél majd, hogy a legfrissebb pszichológiai kutatások szerint az érzelmek a színtisztán logikus, racionális gondolkodásban is jelen vannak. Tari Annamária a meggyőzés és manipuláció retorikáját elemzi majd, míg Sas István elismert reklámpszichológus szakember, arról tart például előadást, hogy az utóbbi időben a közösségi médiában azok a reklámok tarolnak, melyek az érzelmekért felelős limbikus rendszert igyekeznek „birizgálni” szentimentális történetekkel, könnyfacsaró áldozatvállalással és katartikus hepiendekkel.
Empátia, kompromisszumkészség, egyensúly - fókuszban a nők
A hazai gazdasági szereplők, döntéshozók, a média és marketing világa is egyre inkább felismeri és elismeri a női értékeket. A Media Hungary éppen ezért egy saját szekciót szentel a témának „Keresem a nőt” címmel. Az előadók között olyan illusztris nevekkel találkozhatunk, mint Hajós András, Szily Nóra vagy éppen Müller Péter. Szó lesz többek között arról, hogy mit jelent nőként szemlélni a világot, hogyan lehet cégként, hirdetőként megszólítani a női célcsoportokat, de a nőknek szóló médiumok színes hazai palettája is terítékre kerül. Emellett számos, üzleti életben sikeres nő is beszámol majd tapasztalatairól, az itthoni női karrierlehetőségekről.
Tényleg fenekestül forgatja fel a világot az Y és Z generáció?
A média-, marketing és kommunikációs szakemberek számára igazi kihívás a digitális bennszülötteknek nevezett generációk (Y és főleg a Z) megszólítása. Vajon tényleg teljesen más motivációk, döntési mechanizmusok és médiahasználati szokások jellemzik a mai fiatalokat? Erre a kérdésre a konferencia olyan újgenerációs szakemberek segítségével keresi a választ, akik saját, kreatív ötleteikkel, vállalkozással már sikereket értek el a digitális tartalom iparágban. Az előadások során megtudhatjuk, hogy honnan választ magának véleményvezéreket az Y és a Z generáció, vagy hogyan lehet a társdalmi problémák iránt felkelteni a tízen-huszonévesek figyelmét. De arról is szó esik, hogy a fiatalok életében vajon a televízió-e a leginkább meghatározó felület, vagy a digitális platformok már átvették hatalmat.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar fejlesztés tölti fel a weboldalak üres felületeit
- Media Hungary 2015: a hagyományos médián csak a technológiai forradalom segíthet
- IAB Hungary: idén már az online lehet a legnagyobb hazai hirdetési piac
- Gyermekek az interneten: tiltás vagy megértés?
- KKV-AKADÉMIA: a reklámadótól a tartalommarketingig
- Reklámadó: a közösségi oldalakat is bevonhatják az adózói körbe
- Media Hungary 2014: ezernél több médiaguru kutatta együtt a jövőt
- Media Hungary - Karas: az új médiakultúra nagyobb felelősséget ró az alkotókra
- Media Hungary - Előadások a szabályozás tapasztalatairól és a tartalomfejlesztésről
- Media Hungary – Előadások a sikeres tévéműsorokról
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.