Júniusban jön a Budapest Data Fórum
A Budapest Data Fórum a legnagyobb magyar szállítófüggetlen adattárházas és Big Data konferencia, ahol a hazai vállalatok adatokkal foglalkozó szakemberei adnak egymásnak találkozót. A korábban Adattárház Fórum néven ismert rendezvény idén már három és fél napnyi programot kínál az érdeklődőknek.
Állásbörze az adatos szakmáknak
Az idei év újdonságaként a konferencia ingyenes nyitóestéjén Data Job Fair néven (datajobfair.hu) egy állásbörze is megrendezésre kerül. Az adattárházas, üzleti intelligencia, Big Data vagy éppen Data Science szakembereknek szóló börze számos újdonságszámba menő kísérőprogramot is nyújt. Ilyen újdonság a HR Pitch Competition, ahol a munkatársakat kereső cégek mutatják be magukat minél érdekesebb, figyelemfelkeltőbb módon. A Data Careers előadások során pedig adatokkal foglalkozó hazai szakértők mesélnek arról, hogyan milyen úton találtak rá hivatásukra.
Esettanulmányok, adattárházak, Hadoop és Spark
A Data Fórum két fő napja alatt közel 30 előadó szerepel a programban. Itt lesz ismét Stephen Brobst, a Teradata CTO-ja, aki a Big Data projektek lehetséges buktatóiról fog beszélni. Az esettanulmányok szekcióban többek között a Spotify, a Prezi, és a Wunderlist prezentációi szerepelnek. A technológiai előadások pedig a hagyományos DW eszközök mellett az itthon is egyre szélesebb körben használt Apache Hadoop és mostanában felfutó Apache Spark nyílt forráskódú szoftverekkel is foglalkoznak.
Fókuszban a személyes analitika
Érdekes színfoltja lesz az idei konferenciának az angol designer és lifeblogger Pascal Raabe előadása, aki évek óta rögzíti és méri életét digitális eszközökkel. Az előadás központi gondolata az, hogy milyen lehetőségekkel és veszélyekkel jár a mindenhol jelenlévő, mindennapjainkat folyamatosan figyelő szenzorok garmadája által generált adattömeg.
MongoDB, Hadoop és Data Science workshopok
A konferencia utolsó napján különböző hosszabb-rövidebb workshopok kaptak helyet, ahol az egyes technológiákkal lehet közelebbről megismerkedni. Az adatkezelő technológiák iránt érdeklődőket többek között Hadoop és MongoDB oktatások várják, az elemzők pedig a Data Science területére kaphatnak betekintést.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális hasonmás fénykép alapján
- Premiere Szépségipari Konferencia: a megújuló ipar szolgálatában [2. rész]
- Premiere Szépségipari Konferencia: a megújuló ipar szolgálatában [1. rész]
- Altegris Strategic Investment Conference – adatok, analízis, jövőkutatás és intellektuális gazdagság
- Az első hazai Big Data állásbörze
- Átkozmetikázott, felturbózott üzleti struktúrával újít az Invitel
- Elsőként Norvégia szünteti be az FM-rádiózást
- Magyarországon a Samsung Tizen alapú SUHD TV-je
- Az Intel bemutatta új 3D NAND technológiáját
- A CeBIT-en mutatta be TUF Sabertooth X99 alaplapját az ASUS
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.
Megalakult az ITMP Patrónus Konzorcium az informatikai képzés jövőjéért
Megalakult az ITMP Patrónus konzorcium, egy új, példaértékű és az egész országra kiterjedő együttműködés az informatikaoktatás fejlesztése és modernizálása érdekében. Ingyenes képzést és mentorálást kapnak azok a pedagógusok, akik részt vesznek a konzorcium által támogatott képzési programban. A kezdeményezés közel háromezer informatika szakos tanárnak segít felkészülni a technológiai változásokra, amelyek gyökeresen és gyors ütemben alakítják át a munkavégzést és az oktatást.
Egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává
Október az Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM), amelyet 2012 óta az Európai Unió Hálózatbiztonsági Ügynöksége (ENISA) szervez, és 2016-tól Magyarország is részt vesz benne. A kampány célja, hogy egy hónapon át fokozza a cégek kiberbiztonsági tudatosságát, és felhívja a figyelmet az online térben leselkedő veszélyekre.
Novák Pétert választották meg az MRSZ elnökének
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki* székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám, a média szektor képviseletében Vidus Gabriella és a szolgáltató szektorban Gulyás János foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.