Árbotrány az Amazon.com-on

Kővári Ádám Kővári Ádám, 2000. szeptember 29. 12:42
Az online vásárlók nem arról híresek, hogy be lehetne csapni őket. Az Amazon.com sem győzte a bocsánatkérő leveleket, és az árvisszatérítéseket szétküldeni, hogy kiengesztelje a dühös vevőket.
Az Amazon.com vásárlói hamar rájöttek, hogy néhányuknak magasabb áron adták el ugyanazt a terméket, amit mások olcsóbban kaphattak meg ugyanott. A problémát okozó "véletlenszerű árképzés" (random-pricing) fedőnevű tesztsorozatot az Amazon.com azonnal felfüggesztette.

Az Amazon.com tagadta azokat a vádakat, melyek szerint a váltakozó árakat a felhasználókról gyűjtött adatbázisban szereplő információk alapján számították volna ki.

Az adatok között szerepelhet a vásárló címe, és hogy mit és mennyiért vásárolt az Amazon.com kikötőn.

"Soha nem kísérleteztünk, és nem is fogunk kísérletezni olyan árrendszerrel, mely a vásárlóinkról összegyűjtött demográfiai adatokat veszi alapul." - nyilatkozta Jeff Bezos, alapító.

Az úgynevezett "dinamikus árrendszer" lényege, hogy egy termék árát az adott vásárló bevételei, vásárlási szokásai alapján állapítják meg. Ehhez hasonló stratégiával dolgoznak az áruházláncok, hiszen a gazdagabb területen fekvő bevásárlóközpontjaikban sokkal magasabb árrést alkalmaznak, mint a szegényebb részeken található kisboltokban.

Az Amazon.com 6896 vásárlónak átlagosan 3 dollárnyi összeget térített vissza.

Kulcsszavak: Amazon +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01