Nőtt a távközlési szektor szereplői iránti ügyfélbizalom

forrás: Prím Online, 2015. augusztus 18. 09:11

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb felmérése szerint emelkedett a távközlési fogyasztói érdekeket védő állami intézmények elismertsége az ügyfelek körében, és nőtt az előfizetők bizalma a távközlési szolgáltatók és szolgáltatások iránt.

A két mobilszolgáltató nagy visszhangot kiváltó, nyár közepi tarifaváltozásról szóló előfizetőiszerződés-módosításai is megmutatták, hogy az ügyfelek érezhető megtakarításra tehetnek szert, ha tudatosan alkalmazzák azokat a fogyasztói jogaikat, amelyeket az NMHH folyamatos fellépésére a szolgáltatók a jogszabályoknak megfelelően biztosítanak - hívta fel a figyelmet a hatóság az országos felmérés eredményeit ismertető közleményében hétfőn.

A felmérésben megkérdezettek közül tízből legalább nyolcan azt mondták, hogy nagyon vagy teljesen elégedettek a hatósági kérdőívben szereplő öt szolgáltatással (TV, vezetékes és mobilinternet, vezetékes és mobiltelefon).

 



A válaszadók különböző szempontok alapján külön-külön is értékelték az általuk igénybe vett távközlési szolgáltatásokat, e válaszok alapján a mobilszolgáltatásoknál a szolgáltató jó hírneve és technikai segítségnyújtása erősíti a fogyasztók elégedettségét, míg a vezetékes szolgáltatásoknál a hibamentes üzemelést, az ügyfélszolgálat hatékonyságát és a technikai segítséget értékelik a legtöbbre.

A közlemény szerint a felmérést megelőző egy évben jelentősen nőtt a távközlési szektor szereplői iránti bizalom.

A megkérdezettek többsége úgy nyilatkozott, hogy jól eligazodnak a távközlés területén, és nem érzik átláthatatlannak a szolgáltatók ajánlatait.

A már előfizetői szerződéssel rendelkezők közül jóval kevesebben tájékozódnak az új díjcsomagokról vagy látogatják meg a szolgáltatók honlapját. A válaszadó internetezők közül tízből hárman sosem informálódnak a hírközlésről az interneten, de akik megteszik, azok is inkább nézik a szolgáltatók saját honlapjait, mint az objektívabbnak tartott, a fogyasztókat az árak, szolgáltatások összehasonlításában segítő tematikus honlapokat.

A felmérést megelőző egy évben a válaszadók véleménye alapján a szolgáltatók aktívabbak voltak a kapcsolatfelvételben, mint a fogyasztók. A megkérdezettek 34 százalékát személyesen, telefonon, emailben vagy szórólappal kereste meg valamelyik távközlési szolgáltató munkatársa vagy ügynöke.

A fogyasztók leginkább a személyes ügyintézésben bíznak. Minden hatodik ember, ha kapcsolatba akart lépni a szolgáltatóval, személyesen ment be az ügyfélszolgálatra.

A szolgáltatók az ügyfelek 52 százalékát azzal keresték meg, hogy a több távközlési szolgáltatás egy csomagban való előfizetési lehetőségéről tájékoztassák őket. A fogyasztók leggyakrabban a legszélesebb körben elterjedt szolgáltatások miatt - tévé és mobiltelefon - léptek kapcsolatba a szolgáltatókkal.

Az NMHH felmérése alapján az előfizetők 73 százaléka megnézi az összes távközlési számláját, míg nagyjából minden negyedik előfizető egy vagy több számlát olvasatlanul tesz el.

A fogyasztók saját bevallásuk szerint viszonylag rugalmasak vagy közönyösek a túlszámlázással vagy a kisebb-nagyobb számlaeltéréssel kapcsolatban. Ha a havi számlán a szokásosnál 500 forinttal magasabb összeg szerepelne, tízből négyen tudomásul vennék, 1000 forintos számlaemelkedés esetén pedig minden hatodik ember mondta, hogy ekkora eltérésnél még nem fordulna a szolgáltatójához. A felmérés alapján a 3000 forintos eltérés az határ, amely felett a fogyasztók már mindenképpen lépéseket tesznek az eltérés tisztázása érdekében.

Az ügyintézés kapcsán csak minden tizedik ember panaszkodott arra, hogy az elmúlt egy évben legalább egy távközlési ügye nem zárult megnyugtatóan, nem kapta meg a szükséges információt vagy nem intéződött el rendben az ügye.

Az NMHH számos eszközzel támogatja a fogyasztók hírközlési tudatosságának növelését, miközben a fogyasztók jogainak érvényesülése érdekében a szolgáltatókkal is partneri viszony kialakítására törekszik - áll a közleményben.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14