A tévénézők átpártoltak a webre
Átlagosan heti hat órában néznek online módon, saját maguk által választott sorozatokat és műsorokat a fogyasztók, ami az összes tévénézésre fordított idő több mint egyharmada - derül ki az Ericsson ConsumerLab legújabb tv- és média jelentéséből.
A jelentés készítői rámutattak arra is, hogy az emberek egyre kíváncsibbak a fogyasztók által létrehozott tartalmakra, csaknem minden tizedik fogyasztó naponta három óránál hosszabb ideig néz videót a YouTube-on. A YouTube fokozott előtérbe kerülése megnövelte az oktató és ismeretterjesztő videók népszerűségét is, a fogyasztók hetente átlagosan 73 percnyi ilyen tartalmat néznek a jelentés szerint.
A lineáris - hagyományos - televízió ugyanakkor kulcsfontosságú marad a kutatás készítői szerint, elsősorban annak köszönhetően, hogy hozzáférést biztosít olyan prémium és élő tartalmakhoz, mint a sportesemények, illetve a közösségi értéke miatt. Ebből a szempontból a televízió gyakran tölti be a "családi tábortűz" szerepét - olvasható az Ericsson jelentésében.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult a világ első globális Ultra HD csatornája
- Az új technológiák fiatalítják a középkorúak agyát
- Hogyan hat a kommunikációs technológiák használata a családi kommunikációra?
- 70 milliárdos infokommunikációs pályázat a szupergyors internetért
- Safer Internet Program: a nyári szünetben fontos a szülői felügyelet megerősítése
- Obama egymilliárd dolláros digitális elnöki könyvtárat tervez
- Intenzíven zajlik az internet megtisztítása Kínában
- Minden háztartásban elérhető lesz a szélessávú internet
- A szelfiző legalább az ismerősei körében híres akar lenni
- Csatlakoztatja az internethez karján növesztett fülét Stelarc
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.