Tévé és rádió a farzsebben
Külföldön már nagy népszerűségnek örvend és az elmúlt években itthon is egyre kihasználtabbá válik a Video On Demand, vagyis lekérhető tartalmak technológiája. Mi döntünk róla, mikor, mit, hol és milyen eszközön szeretnénk megnézni, hiszen a tévé és rádió elférhet akár a zsebünkben is, a mobilunkon.
Az alternatív műsorterjesztési technológiák egyre erőteljesebb szerepet töltenek be a mindennapjainkban. Az évtizedeken keresztül megszokott, központilag szabályozott műsorfolyam mellett fontossá válik a lekérhető tartalom, vagyis bármit bármikor visszanézhetünk, újranézhetünk megfelelő technológia segítségével. Emellett természetesen a lineáris médiafogyasztás sem tűnik el, színtere azonban kitágult. Az OTT, vagyis Over The Top fejlesztésekben rejlő lehetőségeket az utóbbi néhány évben Magyarországon is egyre több szolgáltató és fogyasztó használja ki. Egyes becslések szerint bár napjainkban még mindig a broadcast tartalmak a legnépszerűbbek, 2020-ra az OTT világszerte átveheti a vezető szerepet a lineáris tartalomfogyasztás felett.
A felgyorsult életvitelnek köszönhetően, főleg a Z generáció tagjai azt várják el, hogy akkor és úgy juthassanak egy tartalomhoz, ahogy idejük és kedvük tartja, kötött programoktól és műsorrendektől függetlenül. Az Egyesült Államokban már jól látszik, hogy a fiatal korosztály többsége online tartalomfogyasztó, ez a tendencia pedig nálunk is egyre érezhetőbbé válik. Bár az OTT hazánkban még csak kiegészítő szolgáltatásként jelenik meg, a piaci szereplők egyre inkább próbálnak ebbe az irányba elmozdulni. A legnagyobb tartalomszolgáltatók, mint például a televíziócsatornák általában ingyenesen teszik közzé online felületeiken a legtöbb saját gyártású műsorukat, de ma már a nagy mobilszolgáltatók sem maradnak ki a versenyből: ők előfizetőiknek kínálnak hasonló lehetőségeket. Emellett a piacon megjelentek a kifejezetten internetes tartalomtovábbításra létrejött szolgáltatások is, amelyek szintén a „bárhol, bármikor” elv kiszolgálását tűzték ki célul, mindenféle egyéb előfizetéstől függetlenül.
„Ahogy a digitális rádiózást, a 4K-t, az UHD-t, a 3D tartalommegjelenítést és a digitális tartalmak védelmét, úgy azt is boncolgatásra érdemes témának tartjuk, hogy milyen OTT technológiák jelentek meg az utóbbi időben itthon, illetve milyen fejlődés várható a jövőben. Fontos, hogy minél inkább megismerjük ezeket a technológiai újításokat és a bennük rejlő lehetőségeket, valamint, hogy biztosítsuk ezek integrációját a mindennapjainkba, hiszen csak így tudjuk majd felvenni a lépést a jövő generációjával” – mondta el Nagy Péter, a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület operatív igazgatója. A szakma legpatinásabb szervezeteként a kérdéskört egyéb médiatechnológiai és infokommunikációs téma mellett a HTE MediaNet idei rendezvényén dolgozzák fel októberben, Kecskeméten.
Kapcsolódó cikkek
- Akkor most mi van jogilag a kommentekkel?
- Alig néhány napot bírt a felnőtt tartalom tiltása
- Bemutatták az internetes jogok nyilatkozatát
- Segíts otthonról látássérülteknek újságot olvasni!
- Kitiltják a fürdőruhás fotókat a legnagyobb kínai mikroblogról
- Az internet hajtja a médiafogyasztást
- Itthon is mosódik a határ tévé és web között
- Akadálymentes lett Budapest hivatalos honlapja
- Korhatárjelzést kapnak a YouTube és a Vevo videoklipjei Nagy-Britanniában
- A Riporterek Határok Nélkül elérhetővé tett az interneten cenzúrázott oldalakat
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.
A LAMAX négy új stílusos hangszórót jelentett be
A LAMAX négy Bluetooth hangszóróval bővítette audiotermékeinek körét, amelyek tökéletesen ötvözik a teljesítményt, a dizájnt és a megfizethetőséget. Az új termékek közt találunk kompakt, alig több mint 300 gramm súlyú hangszórót, és nagyteljesítményű, akár 50 watt teljesítményre képes hangfalat, mindezt megfizethető árkategóriában. Az eszközök mindegyike támogatja a Bluetooth 5.3 technológiát, emellett a csomagban megtalálható 3,5 mm-es AUX kábellel is csatlakoztathatunk eszközt hozzájuk.
Megnyílnak az XR végtelen lehetőségei a Galaxy AI-jal!
A Samsung és a Google együttműködése új korszakot nyit a kibővített valóság (XR) világában. A „Project Moohan” kódnevű Android XR-headset* természetes, multimodális interakciókat és személyre szabott AI-asszisztens élményt kínál. A fejlesztés célja, hogy átlépje a fizikai határokat, és páratlan lehetőségeket biztosítson a felhasználóknak, hogy újszerűen ismerjék meg a világot és annak történéseit.
Számos technológiai újdonságot leplezett le a Huawei
Újabb lépést tett előre a technológiai innováció útján a Huawei: bemutatta legújabb fejlesztéseit, köztük a HUAWEI Mate X6 hajlítható kijelzős okostelefont, a HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozatot, valamint a HUAWEI FreeBuds Pro 4 prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatót. Emellett Rose Gold színben bemutatkozott a gyártó egyedi formavilágú, nyitott kialakítású fülhallgatója, a HUAWEI FreeClip is.
IT-őrült van a családban? Ezeknek biztosan örülni fog karácsonykor
Nehéz megtalálni az ideális ajándékot azoknak, akik rengeteg időt töltenek a számítógép előtt. A legtöbb esetben vagy már most minden eszközük megvan, amire csak szükségük lehet, vagy ami mégis hasznos lenne számukra, az csillagászati összegekbe kerül. A TOPdesk Magyarország csapata kifejezetten az IT-soknak segít rendszereivel, így pontosan tudják, minek örülnek a számítógép előtt ülők. Most össze is gyűjtöttek néhány olyan hasznos ajándékötletet karácsonyra, amiért nem kell mélyen a pénztárcánkba nyúlnunk, de biztosan örömteli perceket okoz majd a techőrült családtagunknak.