Letöltés, streaming, tévézés: nagykanállal fogyasztják a magyarok a videós tartalmakat

forrás: Prím Online, 2015. szeptember 21. 15:23

Soha nem látott népszerűségnek örvend hazánkban az online videótartalmak fogyasztása. Egy év alatt két és félszeresére nőtt azoknak a magyaroknak a száma, akik legalább hetente streamelnek filmeket, sorozatokat vagy más videókat, és többen választanak fizetős tartalomszolgáltatást is – derül ki a Samsung Techonomic Index 2015-ös kutatásából. Akik fizettek online tartalomért, átlagosan havi 3327 forintot költöttek streamingre. Hétből egy válaszadó naponta néz filmet okostelefonon, tableten, vagy PC-n, de továbbra is a tévéé a főszerep, amelyet a magyarok 84%-a kapcsol be minden egyes nap, és amely előtt átlagosan közel három órát töltünk naponta.

A streaming az új divat

Átalakítja a film és sorozatnézési szokásainkat a gyorsabb internethez való hozzáférés, és az egyre több internethez kapcsolódó okoseszköz, köztük az okostévék terjedése. A Samsung összeurópai kutatása, a Samsung Techonomic Index adatai szerint 2015-ben az előző évhez képest több mint két és félszeresére, 57%-ra nőtt azok aránya, akik legalább hetente néznek valamilyen online (streaming) tévé vagy videó tartalmat, a magyarok egynegyede pedig már napi rendszerességgel nézi így kedvenc filmjeit vagy sorozatait.

 



Kisebb mértékben a videóletöltés népszerűsége is növekedett 2014-hez képest: 8 százalékponttal 48%-ra emelkedett azok aránya, akik legalább heti rendszerességgel töltenek le sorozatokat, filmeket és más videókat a netről – az összes válaszadó 16%-a teszi ezt minden nap.

Mindez azt is jelent, hogy a legnépszerűbb netes tartalmak és szolgáltatások a filmnézéshez kapcsolódnak, megelőzve a zenei tartalmak fogyasztását is (heti rendszerességgel magyarok 49%-a hallgat online zenét, és 47%-a tölt le zenéket legalább hetente).

Továbbra is a tévéé a főszerep

Ma már fontos szerepet játszik az okostelefon, tablet, illetve a PC és a laptop is a videós tartalmak fogyasztásában: ezeken az eszközökön a magyarok 40%-a szokott filmeket és sorozatokat nézni – hétből egy válaszadó pedig napi rendszerességgel teszi ezt. Átlagosan 1-1 órát töltenek vele azokon a napon, amikor ezeket az eszközöket választják videó nézéshez.

Az okostelefonok és táblagépek gyors terjedése ellenére azonban továbbra is a televízió a magyarok kedvence: a válaszadók 84%-a kapcsolja be minden nap a tévét, amivel egy-egy használati napon átlagosan közel három órát (2 óra 50 percet) töltenek el, 28 perccel többet, mint 2014-ben.

 



A Samsung felmérésből az is kiderült, hogy a magyarok 13%-a tervezi új tévé beszerezését a következő három hónapban – ennél csupán új mobiltelefont szeretnének többen vásárolni (23%). Összehasonlítva más elektronikai és háztartási eszközökkel, a televízió esetében a legfontosabb érv, hogy nagyobb tudású, modernebb modellre szeretnék cserélni a jelenlegit (a tévé vásárlást tervezők 25%-a jelölte ezt az okok között)..

Egyre népszerűbbek a prémium tartalmak


„A modern technológiák, az internethez kapcsolódó okos eszközök új távlatokat nyitottak az otthoni szórakozásban, ami a magyarok tévénézési szokásait is átalakítja. Az egyre gazdagabb és jobb minőségű tartalmak miatt jelentős igény van a modern, okos funkciókkal is rendelkező televíziókra, amelyeken közvetlenül elérhetőek az online tartalmak. Mindez azzal is jár, hogy egyre több magyar fizet is a prémium tartalmakért: 2015-ben minden negyedik magyar fizetett online (streaming) televíziós szolgáltatásért és minden ötödik videó letöltésért. Akik fizettek már online taralomért streamingre átlagosan 3327 forintot, letöltésre átlagosan 2744 forintot költöttek egy hónapban” – mondta el Nyilas Orsolya, Samsung Electronics Magyar Zrt. vállalati kommunikációs vezetője a kutatást értékelve.

A Samsung a folyamatos innováció mellett partneri együttműködések révén is arra törekszik, hogy a tévézés élményének új szintjét biztosítsa vásárlóinak. Ennek egyik eredménye, hogy 2015. augusztus végétől már a Samsung Tizen operációs rendszerű okostévéin is elérhető Magyarországon az HBO GO alkalmazása, amelynek segítségével – havi előfizetési díj ellenében – hozzá lehet férni az HBO GO videótárában elérhető több száz órányi tartalomhoz.
 

Kulcsszavak: videó média Samsung

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Most is a Debreceni Egyetem a legjobb választás

Megjelent az online általános felsőoktatási felvételi tájékoztató, melyben a Debreceni Egyetem valamennyi jövő szeptemberben induló képzése, köztük hét új mesterszak is megtalálható. A Debreceni Egyetem jövőre is az ország legszélesebb képzési kínálatával várja a felvételi előtt állókat.

2024. december 22. 10:27

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.

2024. december 21. 12:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32