Letöltés, streaming, tévézés: nagykanállal fogyasztják a magyarok a videós tartalmakat

forrás: Prím Online, 2015. szeptember 21. 15:23

Soha nem látott népszerűségnek örvend hazánkban az online videótartalmak fogyasztása. Egy év alatt két és félszeresére nőtt azoknak a magyaroknak a száma, akik legalább hetente streamelnek filmeket, sorozatokat vagy más videókat, és többen választanak fizetős tartalomszolgáltatást is – derül ki a Samsung Techonomic Index 2015-ös kutatásából. Akik fizettek online tartalomért, átlagosan havi 3327 forintot költöttek streamingre. Hétből egy válaszadó naponta néz filmet okostelefonon, tableten, vagy PC-n, de továbbra is a tévéé a főszerep, amelyet a magyarok 84%-a kapcsol be minden egyes nap, és amely előtt átlagosan közel három órát töltünk naponta.

A streaming az új divat

Átalakítja a film és sorozatnézési szokásainkat a gyorsabb internethez való hozzáférés, és az egyre több internethez kapcsolódó okoseszköz, köztük az okostévék terjedése. A Samsung összeurópai kutatása, a Samsung Techonomic Index adatai szerint 2015-ben az előző évhez képest több mint két és félszeresére, 57%-ra nőtt azok aránya, akik legalább hetente néznek valamilyen online (streaming) tévé vagy videó tartalmat, a magyarok egynegyede pedig már napi rendszerességgel nézi így kedvenc filmjeit vagy sorozatait.

 



Kisebb mértékben a videóletöltés népszerűsége is növekedett 2014-hez képest: 8 százalékponttal 48%-ra emelkedett azok aránya, akik legalább heti rendszerességgel töltenek le sorozatokat, filmeket és más videókat a netről – az összes válaszadó 16%-a teszi ezt minden nap.

Mindez azt is jelent, hogy a legnépszerűbb netes tartalmak és szolgáltatások a filmnézéshez kapcsolódnak, megelőzve a zenei tartalmak fogyasztását is (heti rendszerességgel magyarok 49%-a hallgat online zenét, és 47%-a tölt le zenéket legalább hetente).

Továbbra is a tévéé a főszerep

Ma már fontos szerepet játszik az okostelefon, tablet, illetve a PC és a laptop is a videós tartalmak fogyasztásában: ezeken az eszközökön a magyarok 40%-a szokott filmeket és sorozatokat nézni – hétből egy válaszadó pedig napi rendszerességgel teszi ezt. Átlagosan 1-1 órát töltenek vele azokon a napon, amikor ezeket az eszközöket választják videó nézéshez.

Az okostelefonok és táblagépek gyors terjedése ellenére azonban továbbra is a televízió a magyarok kedvence: a válaszadók 84%-a kapcsolja be minden nap a tévét, amivel egy-egy használati napon átlagosan közel három órát (2 óra 50 percet) töltenek el, 28 perccel többet, mint 2014-ben.

 



A Samsung felmérésből az is kiderült, hogy a magyarok 13%-a tervezi új tévé beszerezését a következő három hónapban – ennél csupán új mobiltelefont szeretnének többen vásárolni (23%). Összehasonlítva más elektronikai és háztartási eszközökkel, a televízió esetében a legfontosabb érv, hogy nagyobb tudású, modernebb modellre szeretnék cserélni a jelenlegit (a tévé vásárlást tervezők 25%-a jelölte ezt az okok között)..

Egyre népszerűbbek a prémium tartalmak


„A modern technológiák, az internethez kapcsolódó okos eszközök új távlatokat nyitottak az otthoni szórakozásban, ami a magyarok tévénézési szokásait is átalakítja. Az egyre gazdagabb és jobb minőségű tartalmak miatt jelentős igény van a modern, okos funkciókkal is rendelkező televíziókra, amelyeken közvetlenül elérhetőek az online tartalmak. Mindez azzal is jár, hogy egyre több magyar fizet is a prémium tartalmakért: 2015-ben minden negyedik magyar fizetett online (streaming) televíziós szolgáltatásért és minden ötödik videó letöltésért. Akik fizettek már online taralomért streamingre átlagosan 3327 forintot, letöltésre átlagosan 2744 forintot költöttek egy hónapban” – mondta el Nyilas Orsolya, Samsung Electronics Magyar Zrt. vállalati kommunikációs vezetője a kutatást értékelve.

A Samsung a folyamatos innováció mellett partneri együttműködések révén is arra törekszik, hogy a tévézés élményének új szintjét biztosítsa vásárlóinak. Ennek egyik eredménye, hogy 2015. augusztus végétől már a Samsung Tizen operációs rendszerű okostévéin is elérhető Magyarországon az HBO GO alkalmazása, amelynek segítségével – havi előfizetési díj ellenében – hozzá lehet férni az HBO GO videótárában elérhető több száz órányi tartalomhoz.
 

Kulcsszavak: videó média Samsung

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01