A kamaszok nagyobb problémának tartják az internetes zaklatást, mint a kábítószerrel való visszaélést
A Vodafone legfrissebb felmérése szerint a kamaszok több mint fele úgy gondolja, hogy az internetes zaklatás rosszabb, mint a személyes zaklatás, 43%-uk pedig úgy érzi, hogy nagyobb problémát jelent a fiatalok számára, mint a kábítószerrel való visszaélés.
A Vodafone 11 országban, közel 5000 kamasz megkérdezésével végzett felmérést, melyből kiderül, milyen súlyos problémának tartják a kamaszok az internetes zaklatást. Az adatok szerint súlyosabbnak értékelik, mint a droggal való visszaélést. A Vodafone ezért Magyarországon is elindítja a nemzetközi #BeStrong internetes zaklatás-elleni hangulatjel kezdeményezését.
„A digitális világba született új generáció folyamatos internetes kapcsolatban érzi a legjobban magát, de ez nem csak előnyökkel jár, hiszen az online világban a fiatalokat számos veszély is fenyegeti. Kutatásunk arra világított rá, hogy sok kamasz nem tudja, hogyan segíthetne a barátjának internetes zaklatás esetén, a #BeStrong kampány pedig éppen azért született, hogy a fiatalok jelezni tudják támogatásukat érintett társaik felé." – mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.
A Vodafone felkérésére a YouGov által elvégzett felmérés szerint, a kamaszok közel egyötöde (18%) esett már áldozatul internetes zaklatásnak, és 41%-uk depressziósnak és tehetetlennek érezte magát miatta. 26%-uk érezte úgy, hogy magára hagyták, 18%-uk fejében pedig még öngyilkos gondolatok is megfordultak.
Az internetes zaklatásnak áldozatul esett kamaszok 38%-a azt nyilatkozta, hogy a zaklatást még a szüleiknek vagy gondviselőjüknek sem mondták el. Szégyellték magukat vagy féltek tőle, hogy a szüleik beleszólnak, és aggódtak, vajon mit fognak lépni. A megkérdezettek 43%-a úgy nyilatkozott, hogy nagy kihívás lenne számára támogatni a közösségi médiában zaklatott barátját, mert „nem találná a megfelelő szavakat" együttérzése kimutatásához. A kamaszok 72%-a azt nyilatkozta, hogy ha barátjukat internetes zaklatás érné, minden valószínűség szerint hangulatjel használatával fejeznék ki együttérzésüket vagy támogatásukat.
#BeStrong
A felmérés eredményére válaszként a Vodafone elindítja a nemzetközi #BeStrong internetes zaklatás-elleni hangulatjel (emotikon) kezdeményezését, amelynek részeként olyan „támogató hangulatjelek" készültek, amelyek célja, hogy ráirányítsák a figyelmet a részvét, az együttérzés és támogatás kimutatásának fontosságára.
A hangulatjeleket a felmérésben részt vevő 4 720 kamasz választotta ki a Vodafone és a zaklatás-ellenes szakértők által tervezett jelek széles választékából.
A „támogató hangulatjel" ötletét a Vodafone szemiotikusokkal - azaz jeleket és szimbólumokat, valamint azok felhasználását és értelmezését tanulmányozó szakértőkkel -, zaklatásellenes non-profit szervezetekkel, többek között a Diana Award-dal; az ENABLE-lel, valamint az Inside Out (Agymanók) című Pixar film karaktereinek létrehozásában tanácsadóként közreműködő Dacher Keltnerrel, a Berkeley Egyetem professzorával együtt dolgozta ki.
A most közzétett új videón Keltner professzor mutatja be, hogy mennyire fontos, hogy a kamaszok ki tudják fejezni támogatásukat és együttérzésüket az internetes zaklatás áldozatául esett társaik felé. Úgy fogalmazott: „Nagyon sok hangulatjel létezik, amely csak az alapérzelmeket fejezi ki. A fiataloknak jobb eszközökre van szükségük érzelmeik kifejezésére, olyan hangulatjelekre, amelyeknek elküldésével jelezhetik barátaiknak, hogy mellettük állnak."
A Vodafone Csoport az emotikonok minél szélesebb körű alkalmazhatósága érdekében tárgyalásokat folytat az iOS, Android és Facebook alkalmazásfejlesztőkkel, hogy minél több üzenetküldő alkalmazásban legyenek elérhetőek ezek a speciális ikonok. A Vodafone a saját Message+ üzenetküldő alkalmazásában már elérhetővé, használhatóvá tette ezeket.
A Vodafone és a Diana Award az elkövetkező hetekben egy oktatómodul-sorozatot is közzétesz, amely a szelfiktől és online játékoktól kezdve, a közösségi kapcsolatépítésen át egészen a gyűlölködő tweetekig számos témát vizsgál.
Kapcsolódó cikkek
- Vodafone a fogyatékkal élők szolgálatában
- Egyedülálló tudástár halmozottan sérültek mobileszköz használatához
- A Gartner ismét a legjobbak közé választotta a Xeroxot
- Call+ üzenetküldő és tárcsázó alkalmazás a Vodafone-nál
- A Vodafone vezeti a gép-gép kommunikációs világpiacot
- Vodafone: 99%-os 4G lefedettség egész Budapesten, új készülékek a kínálatban
- Elindult a Vodafone Big Bike Challenge
- Ötből egy DDoS támadás napokig, illetve hetekig is eltarthat
- Okosórák 1 Ft-tól a Vodafone kínálatában
- 35 országban érhetik el a 4G-t a magyar Vodafone-ügyfelek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.