Új piktogramok segítenek a gyerekeknek megfelelő TV-műsort választani
A gyerekek sokszor csak unaloműzésből tévéznek, és a hatalmas kínálatban a szülők is nehezen találják meg számukra a valóban érdekes és hasznos műsorokat.
Pszichológusok szerint pedig a tévéműsorok egy része nemcsak a gyerekek ismereteit gyarapíthatja, hanem a képességeik fejlesztéséhez is jelentősen hozzájárulhat. A szülők és a gyerekek tudatos válogatásának megkönnyítésére ezért egyedülálló műsorajánlási rendszert indít, gyermekpszichológusok bevonásával a Tévézz okosan! társadalmi kampány.
A hazai kábeltévés szolgáltatók kezdeményezésére, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakmai támogatásával három évvel ezelőtt létrejött társadalmi kampány a fiatalok médiatudatosságát igyekszik erősíteni, és szüleiknek is hasznos tanácsokat nyújt a tudatos tévézéshez. A Tévézz okosan weboldal a száznál is több tévécsatorna programjából segít megtalálni azokat a műsorokat, amelyeket valóban érdemes megnézni, amelyek igazán érdekesek és értékesek lehetnek a gyerekek számára.
A korhatárkarikák mellett új piktogramok is megjelennek
A társadalmi kampány gazdái most pszichológusok segítségével továbbfejlesztették a weblap műsorajánlóját. Ezentúl kategóriákba sorolva, piktogramokkal is megkülönböztetve kiemelten ajánlanak olyan műsorokat, amelyek a színvonalas szórakoztatás mellett hatásosan segíthetik az iskoláskorú gyerekek értelmi, érzelmi, társas és mozgási készségeinek illetve személyiségüknek a fejlődését. A kiemelt műsorokat gyermekpszichológusok rövid magyarázó szöveggel ellátva ajánlják, hogy a gyerekek és szüleik is egyszerűen beazonosíthassák, milyen területek fejlesztésében segíthetnek igazán.
A kiemelten ajánlott műsorok kategóriarendszere
A felállított kategóriarendszer az iskoláskorú gyerekek személyiségfejlődése szempontjából legfontosabb készségfejlesztési területeket öleli fel:
• Ismeretszerzés (az iskolában tanult lexikális tudáskincs bővítése)
• Játékos tanulás (bevonó, élményalapú tanulás)
• Logika (matematikai, problémamegoldó, analitikus képességek)
• Önismeret (identitás, önértékelés, egészséges énkép, testkép stb.)
• Társas kapcsolatok (csoporton belüli szerepek, nemi különbségek, konfliktusok, empátia)
• Ügyesség (pszichomotoros képességek, rendezett mozgások fejlesztése)
Ezeket a kategóriákat a gyerekek számára hozzájuk közelebb álló elnevezésekkel jelenítik meg: Tudor, Felfedező, Észkerék, Ki vagyok én?, Én és a többiek, Ügyesség.
A fejlesztő hatású műsorokra való figyelemfelhívással a társadalmi kampány még jobban segíthet abban, hogy mindenki megtalálja az adott gyerekhez leginkább illő műsorokat, így tovább ösztönözve az átgondolt, tudatos médiafogyasztást. A weboldal készítőinek reményei szerint a kiemelt műsorajánlás még az eddigieknél is eredményesebben segíti a gyerekeket az okos, igazán személyre szabott műsorválasztásban, illetve a szülőket abban, hogy megértsék, a tévéadások hogyan járulhatnak hozzá csemetéik fejlődéséhez és milyen műsorok elé érdemes igazán leülniük velük.
Forrás: hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Túl sok stresszt okoz gyerekeknek az okostelefon
- Minden ötödik gyereket ért már zaklatás az interneten
- Gyerekek segítettek internet dolgában a kormánynak
- A tévénézők átpártoltak a webre
- A két év alatti gyerekek 38 százaléka használ mobil kütyüt
- Itthon is mosódik a határ tévé és web között
- Tévézés az okoseszközök korában
- Büntetik a PC előtt túl sokat ülő gyerekek szüleit
- Napi öt órát tévézünk átlagosan
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.