Külföldi webáruházakkal kapcsolatos ügyekben is segít a Békéltető Testület
Kiemelik, hogy egy uniós felmérés szerint tíz év alatt kétszeresére duzzadt az Európai Unióban az internetes vásárlások aránya, és 2014-ben már a megkérdezett uniós fogyasztók fele vásárolt online.
A lakosság 44 százaléka viszont még mindig nem tudja, hogy 14 napon belül meggondolhatja magát, miközben az elmúlt egy évben közel egyharmaduk tapasztalt valamilyen problémát, amikor webáruházból rendelt.
Közölték: Magyarországon a 31 százalékos európai uniós átlagot meghaladóan 38 százalékos az online vásárlással összefüggő problémás ügyek száma. Az esetek megoldását segíti a Budapesti Békéltető Testület, amelynek eljárása eredményeként az ügyek közel 40 százalékában egyezségre jutnak a felek.
A fogyasztónak így nem kell perre mennie, a bírósági út helyett békésen tudja rendezni a vitát a céggel.
Ha pedig egy másik tagállami webáruházzal támadt vita, egyedül a testület dönti azt el ingyenesen és gyorsan, előtte persze törekszik az egyezség létrehozására. Mindezt már anélkül, hogy a panaszosnak számítógépe mellől fel kellene állnia: a kérelem online is benyújtható a www.bekeltet.hu internetes weboldalon - írták.
A szervezet díjmentesen nyújt jogi tanácsot a fogyasztói jogokról, kötelezettségekről, legyen szó akár garanciáról, számlatartozásról, egy rosszul sikerült utazásról, vagy tönkrement műszaki cikkről.
Kapcsolódó cikkek
- Csaknem tizennégymillió szélsőséges tartalmú videót töröltek a Youtube-ról
- Felfüggeszthető az európai Facebook-felhasználók adatainak továbbítása az amerikai szerverekre
- A Volkswagen csaló szoftverrel manipulált
- Online kereskedőket diszkrimináló cégeket bírságolt a GVH
- Intenzíven zajlik az internet megtisztítása Kínában
- A WikiLeaks alapítója elleni négy vád közül három elévül a jövő héten
- Nem hazaáruló a két német blogger
- Milliókra büntették a UPC-t és az Invitelt
- Google: jogunk van nem felejteni
- Bemutatták az internetes jogok nyilatkozatát