A vásárlók ragaszkodnak az IT márkákhoz

forrás: Prím Online, 2015. december 22. 16:25

A Xerox legfrissebb, több országra kiterjedő, hatezer ember megkérdezése alapján elkészült reprezentatív felmérése szerint a vásárlók több mint a fele (51%) tökéletesen elégedett azzal, ha a technológiai, szórakoztatóelektronikai és telekommunikációs eszközparkja egyetlen márka termékeiből áll össze.  Ugyanakkor a válaszadók mindössze 37 százaléka gondolja úgy, hogy ez 2025-ben is így lesz.

A kutatásból kiderül, hogy a felhasználók 40 százaléka már vásárolt legalább két azonos márkájú, de különböző technológiai feladatot ellátó eszközt a saját háztartásába. Továbbá közel fele azoknak (43%), akik egy márka mellett tették le a voksukat, elsősorban ugyanazt a kiválasztott márkát keresik akkor is, ha telekommunikációs, vagy szórakoztatóelektronikai termékeket szeretnének vásárolni.


A felmérés készítői vizsgálták a vevői elégedettség szintjeit is. Ebből az derült ki, hogy a technológiai termékek vásárlói a legproblémamentesebb fogyasztók és köztük a legkisebb a lemorzsolódás mértéke. A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy vevői elégedettség a technológiai márkákkal kapcsolatban a legmagasabb (48%). A telekommunikációs és a szórakoztatóelektronikai márkák esetében ez a faktor alacsonyabb. Előbbinél 34 százalékos, utóbbi pedig 41 százalékot ért el a megkérdezettek körében.


„A kutatás eredményei is azt mutatják, amit mi magunk is tapasztalunk a munkánk során, hogy a technológiai márkák szerepe nő az életünkben. Ez a tény arra sarkallhatja a gyártókat, hogy bővítsék a szolgáltatásaikat és még többet nyújtsanak a vásárlóknak annál, mint amennyit eddig biztosítottak.” - hangsúlyozta Jared Kearney, a Xerox technológiai iparért felelős vezetője.


Fontos visszajelzés a márkák forgalmazóinak az is, hogy az új technológiai eszközöket még mindig leginkább boltban szeretik a felhasználók megvenni. A vásárlások több mint a harmada, számszerűen a 35 százaléka, ebben a formában valósul meg, azaz a kiskereskedelmi szektor továbbra is jelentős szereplője, helyszíne a márkák és a fogyasztók közti találkozásoknak.


A perszonalizáció kapcsán a kutatók azt állapították meg, hogy ma már a vásárlók 68 százaléka várja el az alapszintű személyre szabhatóságot a technológia márkáktól akár a kommunikációt, akár a szolgáltatásokat érintően. Viszont ezzel párhuzamosan a cégeknek meg kell küzdeniük azzal a kihívással, hogy az emberek többsége azt szeretné, ha az egyéni igényeik beállításakor a személyi adataikhoz ne férhessenek hozzá, azokat nem kezelhessék a vállalatok. Jelenleg még ötből mindössze egy felhasználó ért egyet azzal, hogy az általa használt márkatermék használatához meg kell adnia a személyes adatait.


Változik a márkák és a fogyasztók közti kapcsolattartás jellege is. A válaszadók közel fele (48%) arról adott visszajelzést, hogy az elmúlt 12 hónapban nem tudtak azon a csatornán érintkezésbe lépni a márkákkal, amelyen szerettek volna. Ennek ellenére továbbra is elsősorban online megoldást kerestek, és digitális csatornákon keresztül próbálták ügyes-bajos dolgaikat elintézni. Mindössze ötből egy ember fordult a tanácsáért, vagy panaszkezelés miatt a call centerekhez.


Ezt látva a Xerox vezető szakembere, Jared Kearney arra figyelmeztet, hogy a vásárlói hűség növekedésével a márkáknak még szorosabbra kellene fűzni a kapcsolatokat az emberekkel és ennek megfelelően a digitális, offline és a call centereken keresztül egyaránt erősíteniük kellene a vevői elégedettséget. A jövő arról szól, hogy az emberek ugyanazt a kiszolgálást, vásárlói élményt kapják meg az online térben is, mint a hagyományosan bejáratott és használt platformokon – jegyezte meg Kearney.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36