Robotautó viselkedési kódexre szavaztat a Kamaz
Nem akarja vállalni a robotautó erkölcsének felelősségét a Kamaz, interneten kérdez, vészhelyzetben milyen reakciókat adjon a járműve?
Az önvezető autók erkölcse jelentős vitatéma, azaz mit döntsön a számítógép vészhelyzetben: a jármű sofőrje szenvedjen súlyos vagy akár halálos sérülést, vagy a feltételezett vészhelyzetben az autó elé lelépő gyalogos életét mentse meg? A Kamaz autógyár nem a saját akaratát akarja ráerőltetni a felhasználókra, inkább megkérdezik őket - írja az automotor.hu.
A Kamaz 2019-ben tervezi bemutatni a sorozatgyártású önvezető járművét, a jelenlegi tervek szerint 19 milliárd rubelt, azaz 77,7 milliárd Ft-ot költenek el a fejlesztésre. Jelen pillanatban már több működőképes prototípussal is rendelkeznek, amelyeket azonban még csak szigorúan ellenőrzött körülmények között, a gyári próbapályán teszteltek, és ott is csak aszfalton – a végleges jármű terepjárásra is alkalmas lesz.
A magatartási kódex megalkotásához az internetes közösség segítségét kérik, azt szeretnék megtudni az on-line kérdőív segítségével, elkerülhetetlen balesetek esetén milyen döntéseket hozzon a számítógép. Január végéig lehet megválaszolni a kérdéseket, a kiértékelés során korcsoport és nem szerint is megvizsgálják majd a válaszokat.
Forrás: automotor.hu
Kapcsolódó cikkek
- Az Apollo Tyres betör az európai online piacra
- Sikeres tesztet csinált az önjáró autó
- Szuperhős verdák: a jövő autói emberéleteket és a bolygót menthetik meg
- Kis híján megbüntették a Google vezető nélküli autóját
- A Cellum meghívást kapott a Ford alkalmazásfejlesztői versenyére
- UberENGLISH: már angolul beszélő autós partnert is lehet rendelni
- Robotkígyóval töltené autóit a Tesla
- Mio Combo: a fedélzeti computerek alternatívája
- Akár 50 százalékos megtakarítás is elérhető a használatarányos cascóval
- Embert gázolt a Google robotautója [Frissített]
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.