Már nem csak saját névvel regisztrálhatunk a Facebookra
A Facebook hivatalosan is lazított szigorú szabályán: immáron nem csupán valós névvel lehet jelen lenni a közösségi oldalon.
Korábban már mi is beszámoltunk a Facebook tervéről a Prím Online-on, miszerint lehetővé teszi majd a felhasználóknak, hogy ne csak saját nevükkel használhassák a közösségi oldalt. Nos, ez a pillanat is elérkezett: a közösségi oldalt immáron „álnéven” is használhatjuk.
A Facebook tehát engedett szigorú irányelveiből. Eddig, ha valaki nem a saját nevével regisztrált az oldalon, a kitiltás veszélye fenyegette, ha erre az oldal üzemeltetői rájöttek, illetve ha valaki ezt jelentette feléjük. Azonban elképzelhetők olyan élethelyzetek is, amikor a saját névvel regisztrálás nem kivitelezhető vagy előnyös az illető számára, és ezt úgy tűnik, a Facebook is belátta.
Azonban fontos kiemelni, hogy a jövőben sem lesznek teljesen elnézőek azokkal szemben, akik így döntenek, mindössze a szigor enyhült. Vagyis, ha valaki nem saját névvel van jelen az oldalon, ezután is kérdőre vonhatja a Facebook, viszont az illetőnek lesz lehetősége megmagyarázni, miért döntött így.
Mindez azt jelenti, hogy mostantól nem automatikus lesz a kizárás, hanem minden esetet egyedileg bírálnak majd el. Jó hír tehát, ha valaki művésznevén szeretne jelen lenni az oldalon, vagy esetleg pont a reflektorfény elől szeretne elbújni, megteheti majd, ha az oldal üzemetetői helyt adnak a „kérelemnek”.
Kapcsolódó cikkek
- Netes múltjuktól félnek a fiatalok
- Boldogabb az élet Facebook nélkül
- Invitel: a közösségi média dzsungele [2. rész]
- Invitel infografika – a közösségi média dzsungele [1. rész]
- Egyre többen a közösségi médiából kapnak állástippet
- A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben
- 24 óra alatt egymilliárdan használták a Facebookot
- A Facebookon jeleskedő magyar politikusok a Twitteren sereghajtók
- Új algoritmussal újít a Facebook
- Instant Article – azonnali hírek a Facebookon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.