Majd másfélszer akkora mobilinternet forgalom az ünnepek alatt
A hír a Vodafone-tól érkezett, miszerint az ünnepi időszakban (december 24-25-26-án, illetve december 31-én és január 1-én) összességében a Vodafone ügyfelei 13,2 millió SMS-t és 165 ezer MMS-t küldtek, és az előző évihez nagyon hasonlóan 17,8 millió hívást indítottak.
A hívások száma 0,7%-kal csökkent, ugyanakkor – valószínűleg a korlátlan csomagoknak és a családon belüli díjmentes hívások lehetőségének köszönhetően – a hívások átlagosan 15 százalékkal hosszabbak lettek, az MMS-ek száma pedig az ünnepi időszakban 26,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A mobilinternet-forgalom az öt ünnepi nap alatt közel 40%-kal haladta meg az egy évvel korábbi szintet.
Kapcsolódó cikkek
- Többszörösére nő az SMS-forgalom karácsonykor, de éves szinten így is csökkenő tendenciát mutat
- Kiugró növekedés a Vodafone karácsonyi adatforgalmában
- Gyorsabb lett az internet Magyarországon
- Évről évre csökken az sms-forgalom az ünnepek idején
- Az orosz kormányfő az internet kiszolgáltatottságáról beszélt Kínában
- Több ezer hátrányos helyzetű diák életét változtatja meg a Vodafone Digitális Iskola Program
- Ne otthon bosszankodjunk, ha lassú a net
- Elektronikus szerződéskötésre áll át a Vodafone
- A digitális írástudást erősítené a Vodafone
- HTC One A9 a Vodafone-nál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.