Készpénzpártiak a magyar szállásadók?
Miközben a belföldi szálláshelyek forgalmának már több mint 55 százalékát online felületekről érkező foglalások adják, a helyszínen történő bankkártyás fizetésre csak minden 5. szálláshelyen van lehetőség – derült ki a Szallas.hu és a SIX Payment Services közös kutatásából. Az idei év azonban ezen a területen komoly fejlesztéseket hozhat, amit a turisztikai szektor általános növekedése és a bővülő, bankkártyás fizetésre „hangolt” külföldi vendégsereg egyaránt indukál.
Nehéz helyzetbe kerülhet az, aki nem tart magánál készpénzt a magyar szálláshelyeken, hiszen bankkártyás fizetésre alkalmas POS-terminál csak minden ötödik vendéglátónál található – derült ki a Szallas.hu és a SIX Payment Services közös kutatásából. Ez elsősorban a kisebb magánszállásokra, így panziókra, apartmanokra, vendégfogadókra jellemző, a nagyobb szállodákban ennél sokkal jobb a helyzet. A még inkább készpénzpárti magyarok esetében ez nem is okoz komoly fejfájást, a külföldi vendégek esetében azonban annál inkább. „Az elmúlt években jelentős változás történt a fizetési szokásokat illetően Magyarországon, így egyre több a bankkártyás fizetés. A készpénz azonban továbbra sem jelent problémát a belföldi vendégeknek, míg a külföldiek jobban bíznak a bankkártyájuk használhatóságában” – mondta Ács Zoltán, a SIX Payment Services (Europe) S.A. magyarországi vezetője. A szakember hozzátette, a turizmusban a nyári hónapokban erősebb a bankkártyás forgalom, tapasztalatuk szerint azonban a tél is folyamatosan erősödik, így évről évre csökken a különbség a két időszak között.
Kötelező fizetési kényelem
A belföldi szálláshelyek forgalmának egyre jelentősebb részét a külföldről érkező turisták adják, a Szallas.hu kutatásában részt vevő mintegy 260 vendéglátó szerint a hozzájuk érkező külföldi vendégek aránya átlagosan több mint 30 százalék. A KSH adatai alapján a Magyarországra irányuló vendégforgalom évről évre nő, a 2015-ös augusztusi csúcsszezonban például 5,7 százalékos volt a bővülés. „Ezt a tendenciát a bankkártyás fizetést biztosító POS-terminállal nem rendelkező szállásadók is érzik, akik a bevezetéssel szembeni érvként leggyakrabban a magas banki költséget jelölték meg. 90 százalékuk ugyanakkor tervezi, hogy az idei szezonra már telepíti ezt a kényelmi szolgáltatást” – tette hozzá Ács Zoltán. A turisztikai szektor bővülése mindehhez jó pénzügyi alapot teremt. A fejlesztések irányába mutat az is, hogy a magyar vendégek körében rendkívül népszerű SZÉP-kártya elfogadást is könnyedén biztosítani tudják. Ehhez társulnak még a kártyatársaságok által az elfogadóhelyekkel közösen bevezetett fejlesztések, mint például az érintéses fizetési módszer. Ezek a számlakiegyenlítést távozáskor zökkenőmentessé tevő szolgáltatások a piacon versenyelőnyt is jelenthetnek, hiszen nagymértékben hozzájárulnak a pozitív vendégélményhez.
Kapcsolódó cikkek
- Az OTP Bank és a PortfoLion vásárolja meg a Szallas.hu-t
- Európa legjobbjai között a Szallas.hu
- Könnyen intergrálható bankkártyás fizetés webáruházaknak a Barion megoldásával
- Vásárlók bankkártyaadatait lopta egy bolti eladó Budapesten
- Az online vásárlók 48%-a neten is fizet bankkártyával
- Szallas.hu a milliárdosok klubjában
- A magyar Szallas.hu lett a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalata
- 2020-ra Európában mindenhol lehet majd egyérintéssel és mobillal fizetni
- Hogyan gondoskodjunk a bankkártyánk védelméről?
- Elérhető az OTPay mobilfizetési szolgáltatás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.