A hackerek okosabbak a Smart TV-knél?
A világ legnagyobb „pure-play” biztonságtechnikai vállalata, a Check Point Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP) kiadott egy jelentést az EZCast, HDMI kábeles TV-szolgáltatónál talált sérülékenységekről (az EZCast szolgáltatásával az internethez nem kapcsolódó készülékeket lehet Smart TV-vé átalakítani).
Az anyag azt mutatja be, hogyan képes egy hacker teljeskörű, jogosulatlan hozzáférést szerezni egy EZCast előfizető otthoni hálózatához, és így személyes információkat eltulajdonítani, illetve irányítani az otthoni készülékeket.
A mintegy 5 millió felhasználót számláló EZCast szolgáltatás alapja egy adapter, mely saját WiFi hálózatán működik és okostelefonnal vagy asztali géppel irányítható. Az eszköz az egyre növekvő, úgy nevezett Internet of Things (IoT) trendet példázza, mely szerint egyre több eszközt csatlakoztatunk az internethez, és amely kapcsán komoly biztonsági kihívásokkal kell szembenéznie mind a felhasználóknak, mind a cégeknek. A Check Point kutatása a legfontosabb kockázati tényezőkre hívja fel a figyelmet:
- A támadók a Wi-Fi rendszeren keresztül tudnak bejutni és hozzáférni mind az EZCast rendszerhez, mind az otthoni hálózathoz.
- Ahogy bejutottak, észrevétlenül tudnak mozogni a hálózatokban, így titkos információkhoz férhetnek hozzás és megfertőzhetik az otthoni eszközöket.
- A támadások távolról is végrehajthatóak; a hackerek bárhonnan el tudják indítani a rosszindulatú kódokat.
„A kutatás betekintést nyújt abba, hogy mi lesz az új alaphelyzet 2016-ban és azután – a cyber bűnözők kreatív módokon használják ki az összekötött világ réseit,” mondta Oded Vanunu, a Check Point biztonsági kutatásokat végző csoportjának vezetője. „Az Internet of Things trend egyre szélesebb körű, aminek következtében az ügyfeleknek és a vállalatoknak fontos foglalkozniuk okos eszközeik védelmével és fel kell készülniük az IoT térnyerésére.”
Az IoT az eszközök széles körét foglalja magába – az egyszerű eszközöktől az autókon át a kifinomult ipari rendszerekig. Az EZCast adapter jó példája ennek, tekintve, hogy lehetővé teszi a hálózati adatátvitelt emberek, vagy emberek és gépek közti interakció nélkül. Az IoT piac exponenciálisan nő, alapjaiban meg fogja változtatani nem csak azt, ahogyan a vállalatok, a kormányzatok és a felhasználók lépnek interakcióba a fizikai világgal, hanem ennek a biztonságossá tételét is.
Kapcsolódó cikkek
- Gyorsabb és biztonságosabb telefonok
- Vírusok, veszélyek és kockázatok tavaly és idén
- Azonosítják a kiberbűnözőket a Xerox kutatói
- Megújult NetIQ termékek a vállalati biztonságért
- Para vagy nopara? TASZ-kampány a biztonságért
- DDoS támadás a Nissan ellen
- IT-biztonság: offenzív és defenzív védelmekről a ProDay-en
- Az Obama-adminisztráció informatikai cégvezetőkkel találkozott
- Milyen veszélyeket rejtenek a Facebook-posztok?
- CES 2016: Biztonság és közlekedés
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.