A Facebook idővonal még személyesebbé válik
Eddig annak függvényében rangsorolta az idővonalunkra a posztokat a Facebook, hogy miket osztunk meg, lájkolunk vagy keresünk, mostantól belekombinálja ebbe az - amúgy is bonyolult - algorítmusba az egyértelmű választásunkat is, hiszen kérdőíven tudakolja, hogy mi mit is preferálnánk.
Hogy ez jó vagy rossz, az majd elválik: az online magazinoknál minden esetre nem jött be, hogy az olvasót kérték fel szerkesztőnek, a túlnyomó többség nem szabta át saját ízlésének megfelelően a hírfolyamot, viszont kiválasztotta azt az online magazint, amelyik javarészt neki tetsző híreket publikál.
A Facebook más, hisz nemigen van alternatíva, de itt se biztos, hogy előnyös a túlzott testreszabás: hovatovább azt hiszi minden olvasó, hogy a világ csupa olyasféle emberekből áll, mint ő, nincs kivel és mivel vitatkozni, hisz barátaink és lájkjaink alapján egyre inkább olyan olvasnivalót kapunk, amit akár mi is írhattunk volna, ami nekünk tetszik. A kérdőívekkel ráadásul osztályozhatjuk különféle szempontok szerint a posztokat, aminek az előnye a Facebook szemszögéből egyértelműen látszik (még többet fog tudni rólunk, ízlésünkről, preferáciáinkról), de a mi szemszögünkből már kétséges, hogy ez jó lesz-e nekünk...
Ugyancsak a Facebook érdekeit szolgálja az, hogy megkérdez minket: mennyire tartjuk reklámnak az adott tartalmat. A promóciós célú megosztások ugyanis nem "neki fütyülnek", vagyis ha az ilyen tartalmakat jobban szűri az algoritmus, akkor a cégek is jobban rá lesznek szorítva a fizetős hirdetésekre, tartalmuk pénzzel alátámasztott szponzorálására.
Kapcsolódó cikkek
- Barátok napja
- Ha nincs hó, akkor is küldhetünk ismerőseinknek
- Már nem csak saját névvel regisztrálhatunk a Facebookra
- Megtámadták a Facebook németországi központját
- Netes múltjuktól félnek a fiatalok
- Korlátlan Facebookot, WhatsAppot és Twittert ad kártyás ügyfeleinek karácsonyra a Telenor
- Zuckerberg jótékonyságra fordítja vagyona túlnyomó részét
- 360 fokos Samsung videó már a Facebookon is
- Boldogabb az élet Facebook nélkül
- Obamának végre saját Facebook oldala van
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről
A PwC Magyarország az IAB Hungary szakmai közreműködésével 2024 novemberében alapozó kutatást végzett az e-kereskedők körében a retail media jelenlegi helyzetéről, amelynek eredményeit a november végén tartott Digital Hungary Klub retail media témájú szakmai rendezvényén mutatták be. A felmérés fontosabb megállapításai az alábbiakban olvashatók.
Változások a Magyar Telekom felsővezetésében
Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól André Lenz érkezik a társasághoz 2025. március 1-i hatállyal, a műszaki vezérigazgató-helyettesi feladatkört pedig 2025. január 1-től Nagy Péter látja el, aki jelenleg a Magyar Telekom műszaki kiszolgálásért felelős vezetője.
December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Megvannak az idei év legjobb webshopjai
Ismét megrendezték az Év Webshopja Konferenciát és Versenyt, ahol a díjátadó gála mellett a szakma legjobbjai tartottak előadásokat a rekordszámú résztvevőnek. Az idei nyertesek között megtalálható nyomdai szolgáltatásokat kínáló, egyedi ajándékokat készítő, állategészségügyi és kozmetikai termékeket árusító webshop is.
Megjelent a legfrissebb, immár 27. Ericsson Mobility Report
Elérte az 55%-ot az 5G globális lefedettsége, de Európa lemaradásban van a legfejlettebb mobilhálózatok kiépítésében – derül ki az Ericsson Mobility Report 2024 novemberi kiadásából. A jelentésben két esettanulmány mutatja be, hogyan kezdik kiaknázni az úttörő mobilszolgáltatók az 5G hálózatok „felszeletelésében” rejlő lehetőségeket arra, hogy a tömegrendezvényeken vagy épp a tűzoltók számára mindig gyors és megbízható mobilkapcsolat álljon rendelkezésre. A svéd technológiai vállalat szakértői vizsgálták azt is, hogyan hathat az AI-forradalom a mobil adatforgalom lankadó növekedésére.