Az Ericsson az 5G-hez közelíti a hálózati lefedettséget, a hálózat teljesítményét és képességeit

forrás: Prím Online, 2016. február 4. 12:58

Az Ericsson (NASDAQ: ERIC) a mai napon négy új alkalmazást vezet be a kommunikációs szolgáltatóknak az 5G közeledtével megjelenő üzleti lehetőségek kihasználása támogatására. A megoldásokat a Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress 2016, MWC – Barcelona, 2016. február 22 - 25.) mutatják be.

A Dolgok Internetének (IoT), az 5G technológiának és a felhőnek köszönhetően a szolgáltatók egyre több, különféle hálózathasználati módot tapasztalhatnak majd, amelynek eredményeként új értékláncok, pénzügyi modellek és üzleti lehetőségek alakulnak ki. Az előttük álló lehetőségek kihasználása érdekében a szolgáltatóknak folyamatosan át kell alakulniuk és az ügyfeleik számára új értékteremtési módokat kell kialakítaniuk. 

 

E fejlődéssel egy időben a hálózati teljesítmény egyre fontosabbá válik és egyre nagyobb kihívás elé állítja a szolgáltatókat. Egy az Ericsson Mobilitási Jelentésének (Ericsson Mobility Report) a világkongresszusra készített kiadása szerint a gyenge minőségű videó streaming élmény valójában kétszeresen is visszaüthet, mert nem csak a szolgáltató márkaértékét csökkenti, de egyúttal a versenytársak márkaértékének növekedését is elősegíti.

 

 

1. Új megoldás: Mobile Broadband for Everyone

Az Ericsson Mobilitási Jelentés legutóbbi száma szerint a WCDMA/HSPA mobil szélessávú hálózatok 2021-re világ népességének 90%-át lefedik. Egyelőre azonban a világ népességének több mint fele nem rendelkezik internet hozzáféréssel, különösen a fejlődő országokban. Ez hatalmas lehetőséget kínál a mobil szolgáltatóknak. 

 

 

A mobil internet mindenki számára elérhetővé tételére vonatkozó jövőkép valóra váltása érdekében az Ericsson három különböző feladatot igyekszik egyszerre megvalósítani: a hálózati teljesítmény növelése, az operatív hatékonyság javítása és a mobil szélessávú lefedettség költségének csökkentése. Az Ericsson WCDMA Flow of Users megkettőzi a meglévő infrastruktúra hálózati teljesítményét, a Zero Touch WCDMA három nagyságrenddel növeli meg a hálózat operatív hatékonyságát, míg a Mobile Broadband Expander drámai mértékben, akár 60%-kal csökkenti a TCO-t, jelentősen egyszerűsítve a meglévő csupán 2G-képes telephelyeket. 

 

A Mobile Broadband for Everyone 2016 második negyedévében kerül üzembe.

 

2. Új megoldás 2: extrém alkalmazási lefedettség biztosítása  

Az 5G irányába mutató fejlődés részeként és a létező LTE technológia teljesítményének és hatékonyságának a növekvő adatforgalom által a hálózat iránti követelmények teljesítése melletti javítása érdekében az Ericsson bevezeti új Ericsson Radio System szoftver és hardver fejlesztéseit, amelyek támogatják a világ első 1Gbps csúcs adatátviteli sebességeket kínáló üzleti LTE-jét a Cloud RAN hiper-skálázható rádió hozzáférési hálózat architektúrája mellett.

 

 

Az Ericsson Radio System nevű rendszert a 4x4 MIMO-t támogató három új rádió hozzáférési termék és új spektrum sávok is kiegészítik. Az extrém alkalmazás lefedettség iránti felhasználói igények hatékony kielégítése emellett multi-gigabit kapacitások és soksávos felhordási megoldások iránti keresletet is fokozza, amelyeknek kielégítésére további mikrohullámú kiegészítésekkel bővíti az Ericsson Radio Systemet.

 

Az extrém alkalmazás lefedettség biztosítása 2016. második negyedévétől áll rendelkezésre.

 

3. Új megoldás: Élményközpontú menedzselt szolgáltatások 

Az előfizetők számára a hálózati teljesítmény és a felhasználói élmény egyre fontosabbá válik. A szolgáltatók élményközpontúvá válásának támogatása érdekében az Ericsson bevezeti a Service Operations Center (SOC) és az Experience Management Center (EMC) funkciókat az Élményközpontú menedzselt szolgáltatások kínálatából.  

 

 

A SOC figyelemmel kíséri az olyan szolgáltatások teljesítményét, mint pl. a valósidejű videó streaming és hálózati böngészés, amelyet hálózati teljesítmény követelményekre fordítanak le és korrelálnak. Az EMC a fogyasztói élményeket és percepciókat monitorozza például ügyfélfelmérések, közösségi média analitikák, Net Performance Score vizsgálatok és lemorzsolódás elemzések révén, amelyeket aztán szolgáltatási teljesítmény követelményekre fordítanak le és korrelálnak. 

 

A szolgáltatásminőséget és az ügyfeleik által az élményeikről kialakított képet jobban megértő szolgáltatók mindkét tényező révén jobban tudnak fejlődni. 

 

Az Experience Centric Managed Services új szolgáltatásai azonnal elérhetővé válnak.

 

4. Új megoldás: Revenue Manager

A Revenue Manager konvergens, valósidejű díjazási és számlázó termék digitális szolgáltatók számára, amely egy nagymértékben konfigurálható felhő-alapú úttörő architektúrával biztosítja az automatizálás, a rugalmasság és az operatív hatékonyság új szintjeit. Ez a Hálózatba Kapcsolt Társadalom lehetőségeire és kihívásaira kialakított első üzleti támogató rendszer (BSS).

 

A termék lehetővé teszi a szolgáltatók számára, hogy új termékeket és szolgáltatásokat vezessenek be napok alatt, új bevételi forrásokat használjanak ki a valósidejű bevételmegosztás révén és személyre szabott sokcsatornás interakciók, beágyazott analitikák és egységesített szabályzatkontroll segítségével fejlesszék a fogyasztói élményt.  

 

A Revenue Manager 16 általánosan 2016. júniusában lesz elérhető.

 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32