Google Trendek: ajándékkeresési dömpinggel érkezik a Valentin-nap
Ajándékkeresési dömpinggel érkezik a Valentin-nap. A Google Trendek keresési kimutatásai alapján az “ajándék” szóra az elmúlt években a karácsonyi időszak után legtöbbször Valentin-nap környékén, illetve április-május környékén kerestek az emberek Magyarországon. A trend idén sem látszik változni, a Google-ben is ajándékkeresési dömpinggel érkezik február 14., ez pedig jó üzleti lehetőség a Valentin-nap környékén termékeiket az interneten hirdető vállalkozásoknak.
Nem csak azok a vállalkozások örülhetnek a Valentin-nap közeledtének, akik ajándékként is adható terméket vagy szolgáltatást kínálnak, az utazási kedv is fellendül, a Google Trendek adatai alapján a nyári csúcsidőszak mellett ilyenkor keresnek a legtöbbször utazásra az emberek Magyarországon a Google-ben.
Az ajándékok és utazás mellett az éttermekhez is újra megjön az internetezők kedve: a december-januári visszaesést követően az éttermekre irányuló keresések is megugranak Valentin-nap környékén az elmúlt évek Google keresési trendjeinek tanúsága szerint.
Azért, hogy a Valentin-napból az ünneplő párok mellett a magyarországi vállalkozások is a legtöbbet hozhassák ki, a Google összeállított egy 5 tippből, és fontos, szem előtt tartandó trendből álló listát:
1. Meglátni és megszerezni
Az ajándékötletekre irányuló keresések Magyarországon és világszerte is kiugróak a Valentin-napot megelőző időszakban, ezért érdemes ezeket kiemelni a termékek leírásában. Általánosságban elmondható, hogy az “igazi” keresése közben sokan el is köteleződnek: az internetezők több mint ötöde (22%) az online keresést követően interneten vásárol.
2. Nem csak párosan szép
Nem érdemes megfeledkezni azokról sem, akik egyedül töltik a Valentin-napot. Szezonális akciókkal, termékekkel a Valentin-napot nem ünneplők is vásárlásra csábíthatók egy vonzó ajánlattal. Az online felhasználók közel ötöde (19%) pedig csupán néhány pillanatot tölt kereséssel a tényleges vásárlás előtt, így akár másodperceken múlhat a siker.
Érdekesség, hogy a neves napot megelőző időszakban megugrik a “társkereső” kifejezésre érkező keresések száma.
3. A megközelíthetőség a siker kulcsa
A magyarországi internetezők közel negyede (24%) csupán a netes keresés kapcsán fedezi fel a környéken lévő vállalkozásokat. Egyszerű lépésekkel is elérhetőbbé teheti vállalkozását online: segítsen vásárlóinak megtalálni az olyan hasznos információkat mint vállalkozása telefonszáma, címe. A helyi vállalkozásoknak kedvez az is, hogy az online vásárlók 72%-a személyesen, a boltban veszi át szerzeményét.
4. Online születnek a döntések
A magyarországi internetezők 77%-a először online tájékozódik, ha információra van szüksége, és az internezetők közel fele (46%) online keresés közben találkozik először a későbbiekben megvásárolt termékkel.
5. Ihletet is ad
Ugyan sokan céltudatosan keresnek ajándékot (ékszer, étterem, virágküldés), az internetes keresések esetében az online felhasználók 25%-a ötletszerzés céljából böngészik. Egy-egy személyre szabott ajánlat, jól időzített kedvezménykupon segíthet vásárlóinak a döntésben.
Kapcsolódó cikkek
- Felvásárlással bővíti hálózatát Bicskén a UPC
- Az Ericsson az 5G-hez közelíti a hálózati lefedettséget, a hálózat teljesítményét és képességeit
- Kaspersky: az idősebbek sokkal körültekintőbb internet-felhasználók
- Fogyasztóvédelem: leginkább a ruházati és a műszaki cikkekkel van problémája az interneten vásárlóknak
- 2 milliárdhoz közelít a Szallas.hu
- Online légtérigénylő rendszer a HungaroControlnál
- Megnövelte Obama a kiberbiztonságra szánt pénzt a költségvetési tervezetben
- Franciaország új internetes oldallal erősíti a borturizmust
- Gyógyszertárkereső érhető el az OGYÉI honlapján
- Dobogós helyen van Magyarország a 4G-s letöltési sebességben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.