11 táblagép átadásával Rezibe érkezett a Vodafone Digitális Iskola Program

forrás: Prím Online, 2016. február 16. 13:37

A Vodafone Digitális Iskola Program keretében kedden összesen 11 Vodafone Tab Speed LTE táblagép érkezett a Csány-Szendrey Általános Iskola Rezi Tagintézményébe, így immár 268 tablet talált gazdára abból az 1200 eszközből, amelyet az év első néhány hetében a vállalat országszerte 20 iskolába juttat el.

A Vodafone egyúttal díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.

 

„Iskolánkban kis létszámú osztályokban, családias légkörben folyik az oktatás, így szeretetteljes figyelemmel fordulunk a gyermekek felé. Fontosnak tartjuk, hogy megerősítsük tanulóink önmagukba vetett hitét, és pedagógusi munkánkkal elősegítsük azt, hogy sikerélményekkel gazdagodva sajátíthassák el a tananyagot. A Vodafone Digitális Iskola Program komoly segítséget nyújt számunkra, hisz a tabletekkel élvezetté válik a tanulás, a megszerzett tudás pedig modern, színes és sokoldalú.” - mondta Zubai Etelka, a Csány-Szendrey Általános Iskola Rezi Tagintézményének vezetője. 

 

„Napról-napra egyre jelentősebb szerephez jutnak életünkben az infokommunikációs eszközök. Mára már nem csupán a hétköznapokban, de a munkavégzés során is elengedhetetlenné vált, hogy otthonosan mozogjunk a digitális világban.”– mondta Rénesné Borbás Andrea, Rezi alpolgármestere. „A fiatal generáció számára rendkívül fontos, hogy megismerkedjen a digitális eszközök sokoldalú felhasználási lehetőségeivel és megtanuljon élni azokkal, méghozzá nem csupán a játék és a kapcsolattartás, de a tanulás során is. Köszönjük a Vodafone-nak, hogy a rezi gyermekek is lehetőséget kaptak arra, hogy részt vegyenek a Digitális Iskola Programban!”- tette hozzá.

 

 

A Vodafone által elindított, az ország 20 iskolájában mintegy 4700 gyerek oktatását és több mint 500 pedagógus munkáját támogató Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése, és a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése. A Program megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az Együttható Egyesület is szerepet vállalt. 

 

„Vállalatunk törekszik arra, hogy a Vodafone Digitális Iskola Program segítségével olyan tudást és eszközöket biztosítson, amelyek élménnyé teszik a tanulást. A Program segítségével reményeink szerint a diákoknak nagyobb esélyük lesz a továbbtanulásra és a későbbiekben a munkaerőpiacon való érvényesülésre. Az anyagi támogatás mellett aktív szerepet vállalunk a Program lebonyolításában is, a kollégáinkból álló Vodafone Önkéntes Közösség munkájának bevonásával. Hiszünk abban, hogy a Vodafone Digitális Iskola Programmal hozzájárulhatunk a hátrányos helyzetű régiók versenyképességének javításához.”– mondta Suba János, a Vodafone Magyarország Vállalati kommunikációs igazgatója.

 

A Programban résztvevő iskolák közös jellemzője a rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók között igen nagy arányban – a rezi általános iskolában például majd minden harmadik gyermek érintett – találhatunk hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekeket. A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett az eltérő igényű és eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása is fontos cél, ebben nyújt segítséget a Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program. A Program célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára. A KIP módszert jelenleg 12 iskolában – köztük Reziben is – alkalmazzák, ám a Vodafone Digitális Iskola Program keretében további nyolc magyarországi oktatási intézményben is bevezetésre kerül. A pedagógusok képzését szintén a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza.

 

„Jónak lenni valamiben remek érzés. Jót tenni mással még csodálatosabb. Tudjuk, hogy minden gyermek eredendően tehetséges az élet valamely területén, és pedagógusi munkánk akkor sikeres, akkor „teszünk jót”, ha célzottan, az erősségekre fókuszálva segítjük fejlődését. Elsősorban ebben segít az iskolánkban immár öt éve alkalmazott KIP módszer.” - mondta Zubai Etelka.

 

A Csány-Szendrey Általános Iskola Rezi Tagintézményének 65 tanulója nevében ZubaiEtelka intézmény vezető vette át a táblagépeket a rendezvényen. Az eseményen a diákok mellett Dósa Zsolt, a Csány-Szendrey Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója, illetve Varga Anikó Zsuzsanna, a KLIK Keszthelyi Tankerületének igazgatója is részt vett.

 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32