Applikáció segítségével elevenedik meg 1848. március 15.
Sokat tanulunk 1848. március 15-ének eseményeiről, azonban egy fiatal fejlesztő csapat applikációja segítségével a történelem és így a forradalom eseményei is előbújnak a tankönyvek lapjairól, és izgalmasan szórakoztató részévé válnak életünknek. Március 15-re ünnepi kalandjátékkal készül a Mistory.
A rangos nemzetközi megmérettetésen, a Microsoft által megrendezett globális technológiai versenyen, az Imagine Cup-on is díjazott fiatal fejlesztői csapat kimondottan a forradalom kitörésének évfordulójára fejlesztett kalandjátékot, amely a forradalom helyszíneit és eseményeit eleveníti meg Budapest belvárosában okostelefon vagy más okoseszköz segítségével.
A Mistory applikáció 2014-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem innovációs laborjában született meg. Az alkalmazás lényege, hogy képes egy egyszerű városnéző túrát érdekes kalandjátékká varázsolni, amelynek főszereplői az applikáció használói lesznek. A különböző történeteket végigjátszva a játékos hol egy bűntény kusza szálainak felfejtésében segédkezik, hol szabadkőművesek után kutat, hol pedig egy izgalmas fantasy-be csöppen.
Az idei nemzeti ünnepre olyan történettel készült a csapat, mely valódi időutazásra hívja a játékosokat. Az ünnepi játék a forradalom napjából azt a talán kevésbé ismert momentumot ragadja meg, amikor a Nemzeti Múzeum portása, Kovács Péter beengedte Petőfiéket a mai Bródy Sándor utca felőli hátsó kapun, és ezzel segítette a történelmi események további kibontakozását. A játékosoknak különféle feladványokat kell megoldaniuk, hogy megtalálják az epizódszereplőből főszereplővé váló portás bácsit, és így „sikerre vigyék” a forradalmat. A kaland a Pilvax Kávéháztól – pontosabban az eredeti Pilvax közeléből – indul, a helyszínen egy finom fekete helyett azonban csak a forradalom kávésa, Fillinger János üzenete várja a „forradalmárokat”. A körülbelül 45 perces játék olyan ismeretekkel és élményekkel gazdagítja a játékosokat, amelyre a könyvek, vagy egy hagyományos történelemóra nem feltétlen adnak lehetőséget.
A játékban a felhasználó a fiktív cselekményszál végigjátszása során folyamatosan információt kap valós, fizikai környezetéről, így nem csak a rejtvények, feladványok és fejtörők megoldása teszik izgalmassá a játékmentet. Az applikáció képes azokat is a felfedezés örömében részesíteni, akik azt hitték, már jól ismerik környezetüket, hiszen a történetek gyakran olyan érdekes részletekre irányítják a figyelmet, melyek mellett az ember a hétköznapok során nap mint nap elmegy.
A játék kimozdít: sétára, a szabadidő aktív eltöltésére ösztönöz. A jóleső fizikai mozgás mellett a számos feladványtípusnak köszönhetően a játékmenet mindig fordulatos és élményteli szellemi kihívást is nyújt.
A forradalmi történet remek program a hétvégére, izgalmas szórakozás baráti társaságoknak, vagy családoknak, játékosságával a gyermekek számára is igazi élménnyé varázsolja az ismeretszerzést.
Az ünnepi játék március 10-től elérhető az applikáció Story-könyvtárában. Kalandra fel, utazzunk vissza 1848-ba, és segítsünk a márciusi ifjaknak sikerre vinni a forradalmat!
A játék ingyenesen letölthető a Google Play Áruházból.
Bővebb információ a játék honlapján elérhető: http://www.mistorygame.com
A csapatról
Az alapítók, Musicz Péter és Szabó Levente 2014 augusztusában kezdték el a Mistory fejlesztését. A csapathoz később csatlakozott Turalska Luca (UX/UI Designer), Schmidt Barbara (UX Researcher) és Juhász Nikolett (Marketinges). Schmidt Barbara az ügyféligények kutatásával, a felhasználói élmény javításával, illetve gamifikációval foglalkozik, míg Turalska Luca a letisztult, felhasználóbarát dizájnról gondoskodik. Juhász Nikolett pedig az offline és online marketing és PR tevékenységet koordinálja. A március 15-i játék Szilágyi Adrienn, az MTA BTK Történettudományi Intézet munkatársának a segítségével készült.
Kapcsolódó cikkek
- CIB Bank a digitalizáció útján
- Az ericsson kiscellás szolgáltatásával már „Házhozszállítás” is van a Legia Varsó stadionjában
- Ma kiderül, kik kapnak az idén VinCE Awards-ot
- Törölni kell az ügyvédek mobilját
- Űrtechnológiával vértezik fel a jövő mobiljait
- Itt a PayPal új mobil applikációja
- Ismerje meg a lenyűgöző Lenovo VIBE K5 Plus-t
- A Sony újraértelmezi a kommunikációt az Xperia márka továbbfejlesztésével
- Távirányítóvá teszi a mobilt a UPC új digitális tévés applikációja
- Bemutatkozik a A Nespresso első inteligens kávégépe
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!