Ezeket az online banki szolgáltatásokat szeretnék a magyarok!
Az online kiszolgáláshoz párosuló alacsony költségeket és magas fokú transzparenciát várják el legfőképp a magyarok a modern, digitális banki szolgáltatásoktól – derül ki a Bankmonitor.hu friss digitális banki felméréséből, amelyet 1300 válaszadó töltött ki.
A válaszadók markáns véleménye alapján kiemelten fontos lenne hazánkban is - az Európa több országában ma már működő - fiók felkeresése nélkül megvalósítható számlanyitás és bankváltás.
A modern online bankolással szemben a magyarok legfontosabb elvárásai közé az online kiszolgáláshoz párosuló alacsony költségek és magas fokú transzparencia tartoznak, utóbbi elsődleges megjelenési formája az áttekinthető és érthető kimutatások, az összes élő és múltbeli szerződés elérhetősége, pénzügyi megtakarítási javaslatokat adó funkciók – derül ki a Bankmonitor.hu friss digitális banki felméréséből, amelyet 1300 válaszadó töltött ki.
Az online banki szolgáltatások kiterjesztésére nagy igény is lenne, a felmérés szerint a válaszadók közel fele tartaná fontosnak, hogy teljesen online ügyintézéssel, a bankfiók felkeresése nélkül tudjon bankot váltani.
Nem segítség, hanem problémaforrás a bankfiók – lemaradó szabályozás
A magyar banki ügyfelek alacsony bankváltási hajlandóságára már többször felhívta a figyelmet az MNB is, hiszen ilyen környezetben a bankok kevésbé törekednek a legkedvezőbb árak kialakítására. „A jelenleg Magyarországon tapasztalható alacsony bankváltási hajlandóság mögött részben bürokratikus gátló tényezők állnak: a válaszadók 47 százaléka ma teljes mértékben az online ügyintézésű, bankfióki megjelenés nélküli számlanyitással ért egyet” – értékelte az eredményeket, Sándorfi Balázs, a Bankmonitor.hu ügyvezetője. A Németországban, Ausztriában, Svájcban és néhány közép-európai régiós országban is ma már létező gyakorlat hazai megvalósítását a válaszadók további 28 százaléka „inkább fontos”minősítéssel látta el és csupán a megkérdezettek 25 százalékának semleges, vagy nem fontos a bankfiók felkeresése nélküli számlanyitás lehetősége.
Amennyiben most kellene bankot választani, a válaszadók 40 százaléka számára valós alternatíva lenne, hogy az új pénzügyi szolgáltató nem rendelkezik bankfiókkal, a teljes ügyfélkiszolgálás online és telefonos csatornán keresztül valósul meg. A megkérdezettek 47 százaléka pedig csak olyan bankot választana, amelyik legalább egy fiókkal rendelkezik. Egy szűk, 13 százalékos kisebbség igényel még ma is kiterjedt fiókhálózatot.
Rakovszky Balázs, a T-Systems Magyarország Pénzintézetek üzletágának igazgatója a felmérés eredményeit a következőképpen értékelte: „Ha már a mai bank használók 40 százaléka is azt mondja, hogy fiók nélküli kiszolgálást is el tud képzelni, illetve azt preferálja, képzeljük el, milyen választ adna a következő generáció. Hiszen mi (X generáció) még abban a világban nőttünk fel, ahol mindent papíron intéztünk, kék tollal írtunk alá és láttunk másolatokkal töltött dossziékat. Sokan már felültünk a digitalizáció hullámára és rengeteg napi ügyünket digitálisan intézzük, viberen üzenünk gyerekeinkkel, booking.com-on 2 perc alatt foglalunk szállást a nyaraláshoz, sokan már chaten kérünk segítséget ügyintézés közben. De mi azért még digitális bevándorlók vagyunk. Képzeljük el milyen választ fog ugyanerre a kérdésre adni néhány év múlva a következő generáció digitális bennszülöttje (digital natives).”
Legyen elérhető a tanácsadás
Digitális banki ügyfélként is jelentős értéket tulajdonítanak a megkérdezettek a bankok pénzügyi tanácsadásának. A válaszadók 28 százaléka „teljes mértékben”, 40 százaléka „inkább fontosnak” tartja a tanácsadást.
Már nem a készpénz a király!
Amennyiben mindenhol elfogadnák a bankkártyás és/vagy mobil fizetés lehetőségét, úgy a válaszadók 42 százaléka számára elfogadható lenne, hogy egyáltalán ne tartson készpénzt magánál. További 49 százalék számára kismértékű készpénztartás elengedhetetlen. Mindössze 9 százalék azok aránya, akik főként, vagy kizárólag készpénzzel fizetnének abban az esetben is, ha mindenhol rendelkezésre áll a kártyás/mobilos fizetés lehetősége.
„Ma a bankoknak a jelen generációt kell kiszolgálnia egy hibrid fióki és digitális üzleti modellel és fokozatosan felkészülni a következő időszakra. Technológia megoldásaink segíthetnek a bankok digitális transzformációjában. Akár a fiókok digitális eszköz ellátását értjük ezen, például új generációs ügyfélhívók, amik bankkártya leolvasással ismerik fel az ügyfelet vagy hitelesített biometrikus aláírás, amely eszköz hitelesített dokumentum készítésre és tárolásra is alkalmas, akár az értékesítési, ügyfélkiszolgálási folyamatok digitalizálását” – fűzte hozzá Rakovszky Balázs.
A felmérés módszertana:
A Bankmonitor.hu online banki összehasonlító portál 2016. áprilisában végezte el adatfelvételét a digitális bankhasználati szokásokról és elvárásokról szóló felméréséhez. A kérdőív a Bankmonitor.hu felhasználói számára került megjelenítésre, a kitöltést semminemű ajándéktárgy felajánlása nem ösztönözte. A felmérést közel 1300-an töltötték ki, a válaszadók képzettségi és jövedelemi vonatkozásokban a magyar lakosság átlagát meghaladták.
Kapcsolódó cikkek
- A nőknek fontosabbak az eszközeiken tárolt képek
- CIB Bank a digitalizáció útján
- Öldöklő verseny a kínai okostelefon-piacon
- Sikeresebbek az IT-t jól használó kkv-k
- Felhőalapú, automatizált szolgáltatásmenedzsment rendszert vezet be a T-Systems Magyarország
- Az igazi áttörés még várat magára, de a magyar vállalatok is nyitnak az IoT irányába
- Időtálló hitelesség: 12 288 bites kulcshosszúságú tanúsítvánnyal sikerült elektronikus aláírást végrehajtani
- A Schneider Electric újabb digitális átalakulást jósol
- Négyből hárman játszanának jó ügyért a mobiljukon
- Tízből kilenc IT szakember számára fontos tényező a fenntarthatóság a beszerzéseknél
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.