Az ABB készen áll a világ leghosszabb vasúti alagútjának megnyitójára
A svájci Gotthárd-alagutat hivatalosan a svájci kormányzat védnökségével szervezett nemzetközi ünnepség keretében nyitják meg a mai napon. A hivatalos és az azt követő nyilvános ünnepségen az ABB két kiállítási pavilonban mutatja be, hogy milyen rendszerekkel járult hozzá az építkezés sikeréhez, illetve a jövőnek szóló megoldásait is felvonultatja. Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy mire számíthatnak az ünnepségen résztvevő látogatók.
A világ leghosszabb vasúti alagútjának megnyitó ünnepségre tervezett két kiállítási pavilon elkészült. A szerdán tartandó hivatalos állami ünnepségen jelentik be az alagút megnyitását.
A Svájci Szövetségi Tanács mellett számos európai államfő, köztük Angela Merkel német kancellár, Francois Hollande francia elnök, Matteo Renzi olasz miniszterelnök, valamint a politikai és a gazdasági élet sok kiválósága is részt vesz a megnyitó ünnepségen. Az eseményen 1100 vendég és a média 300 képviselője lesz jelen. Az ünnepség egyike a Svájcban l valaha rendezett legnagyobb nemzetközi eseményeknek.
Peter Voser, az ABB elnöke és Ulrich Spiesshofer, a cégcsoport vezérigazgatója Remo Lütolf svájci country manager társaságában vesz majd részt a 2016. június 1-én tartandó hivatalos ünnepségen.
A hivatalos ünnepséget követően, 2016. június 4-én, hétvégén már várják a nagyközönséget az alagút északi és déli kapujánál kialakított négy kiállítási területen. A Rynächtban és Pollegióban felállított ABB pavilonban azokat a technológiai megoldásaikat mutatják be, amelyeket a Gotthárd-alagúthoz, a vasúti szállításhoz, valamint az energetikai és automatizálási szektorok számára szállítottak.
A pavilonokban az érdeklődők megtekinthetnek egy 360-fokos videot, amely az ABB történelmét, a kutatás-fejlesztési törekvéseiket, illetve a kutatási együttműködésüket mutatja be. Az ünnepségeken sok ABB-s alkalmazott is részt vesz.
Gotthárd-alagút 2016: innovatív technológia egykor és ma
Az európai vasútfejlesztés történetében kevés fontosabb esemény történt, mint mikor 1882. június 1-én a “Gotthard Bahn” magán-vasúttársaság megnyitotta a Gotthárd-alagutat a közlekedés előtt. Abban az időben az Alpokon áthaladó Gotthárd-alagút a mérnöki tudomány példátlan teljesítményét jelképezte, amely megnyitotta Svájc észak-déli tengelyét az európai közlekedés előtt, és az addig zsákutcának számító alpesi térséget egy csapásra a személy- és teherforgalom számára is közlekedési csomóponttá tette.
Pontosan 134 évvel később megnyílt a Gotthárd-bázisalagút Az első Gotthárd-alagúthoz hasonlóan az új, 57 km hosszú bázisalagút ismét a mai világ leghosszabb vasúti alagútjának számít. Svájc újra olyan teljesítményt mutatott fel Európa közepén, amely a szállítási és közlekedési kapacitás bővítésével biztosítja a növekvő igények kielégítését, és jelentősen hozzájárul a kontinens gazdasági fejlődéséhez. A Gotthárd-alagút a Rajna-Alpok közlekedési folyosó egyik fő elemét alkotja. Az áruszállítás volumenében ez Európa legfontosabb áruszállítási tengelye, és szimbolizálja Svájc nyitottságát és az európai partnerekkel fenntartott szoros kapcsolatát.
Az alagút a hagyományos svájci értékeket: az innovációt, az előrelátást, a megbízhatóságot és a pontosságot testesíti meg. A Szent Gotthárd hegytömb két oldalán alagútfúró gépeket állítottak munkába, amelyek több tíz kilométernyi szikla kifejtését követően, centiméteres pontossággal az alagút közepén találkoztak. A projektben résztvevők összehangolt erőfeszítéseinek köszönhetően a bázisalagutat a tervezetthez képest egy évvel korábban lehet megnyitni a forgalom számára.
Az alagút a folyamatosan kiemelkedő teljesítményű svájci ipart is jelképezi: a korszerű, biztonságos és energiahatékony alagútüzemeltetést lehetővé tevő nagy műszaki rendszereket – csakúgy mint 132 évvel korábban – most is svájci vállalatok szállították.
Az ABB-nél nagyon büszkék arra, hogy hozzájárulhattak az évszázad beruházásának számító svájci projekt sikeres megvalósításához. A cég szállította az alagút energiaellátását biztosító megoldásokat, valamint a világ legnagyobb teljesítményű szellőztetőrendszerének energiahatékony, megbízható, digitális vezérlőrendszerét is.
2016 fontos jubileumot jelez az ABB számára is, mivel ebben az évben lesz 125 éve, hogy az ABB úttörő technológiákat fejleszt Svájcban a világ számára. A cég jogelődje, az 1891-ben alapított BBC, részt vett az első Gotthárd-alagút villamosításában, és ugyancsak a BBC szállította az elektromos berendezéseket a Gotthárd-útvonalon közlekedő mozdonyok többségéhez is.
Az Alpok alatt haladó Gotthárd-bázisalagút megnyitása mérföldkőnek számít a vállalat történetében is. Nagy várakozással tekintenek elébe annak, hogy Svájc és az ABB számára egyaránt fontos 2016-os évben a svájci és az európai partnereikkel együtt ünnepelhessék a korszakalkotó technológia vívmánynak számító létesítmény megnyitását.
Kapcsolódó cikkek
- Nagy sikert arattak az ABB robotjai a 2016-os Grammy-gálán
- Az ABB innovatív, moduláris energetikai megoldással bővíti kínálatát
- Az ABB felvásárolta a robotikai automatizálási megoldásokra szakosodott svéd SVIA céget
- Az ABB elektromos autó-gyorstöltő állomásokat szállít Csehországba
- Másodszor is Business Superbrands díjas az ABB Kft.
- A Hannoveri Vásáron Obamát és Merkelt lenyűgözte az ABB legújabb, digitális technológiája
- Az ABB a 2016-os Hannoveri Vásáron: fókuszban a Dolgok, Szolgáltatások és Emberek Internete
- Az ABB rendszere irányítja és látja el villamos energiával Velence innovatív védőgátrendszerét
- Az ABB automatizálási technológiájával épül az Egyesült Királyság első digitális alállomása
- Az ABB innovatív termékei a Microsoft irodaépületében
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.