Big Data, Cloud és analitika: jövő héten jön a Budapest Data Fórum
Június 14. és 16. között rendezik meg a vezető hazai adattárházas és Big Data seregszemlét, ahol külföldi és hazai vállalatok osztják meg tapasztalataikat az adatmenedzsment és adatelemzés legjobb gyakorlatáról.
Itthon is terjed a Big Data
A közismert amerikai webes óriások (Yahoo, Facebook, Google, LinkedIn és a többiek) közel egy évtizede fejlesztik és használják a különböző Big Data technológiákat. Az itthoni nagyvállalatok körében azonban csak utóbbi években kezdtek el terjedni ezek a rugalmasságot és olcsóságot ígérő megoldások, méghozzá elsősorban a távközlési szektorban.
A konferencia során a Magyar Telekom részéről Vitárius Gergely, a BI Innovációs központ vezetője fog beszámolni arról, hogy a cég hagyományos, Oracle alapú adattárháza mellett hogyan és miért alkalmaznak Big Data eszközöket.
.A Telenor eredményeiről a BI tevékenységet irányító Szücs Imre fog beszámolni. A cégnél a Teradata adattárházas környezet kiegészítésére vezettek be olyan korszerű technológiákat, mint az Apache Spark vagy a Zeppelin.
A hazai bankszektorban egyelőre még nagoyn ritka a Big Data gyakorlati alkalmazása, azonban tőlünk nyugatabbra már más a helyzet. Az ING Bank esettanulmányából kiderül, hogy egy pénzintézet hogyan képes adatmenedzsmentjét Big Data alapokra helyezni.
Adatok a felhők között
A konferencia kiemelt témája a felhőalapú adatkezelési és –elemzési megoldások terjedése. Éles verseny folyik a különböző vezető felhőszolgáltatások (Amazon AWS , Microsoft Azure, Google Cloud) között a felhasználók kegyeiért, akik ennek köszönhetően egyre olcsóbb árakkal találkozhatnak.
Így nem csoda, hogy cégek közül egyre többen szánják rá magukat arra, hogy feladva saját szerverparkjukat a felhőbe költözzenek. A Sanoma előadása egy ilyen költözés tapasztalatairól számol be, bemutatva a tervezés és a tényleges migráció legfontosabb tanulságait.
Előfordul az is, hogy egy cég az egyik felhőből a másikba költözik. A Microsoft által tavaly felvásárolt Wunderlist eredetileg az Amazon felhőjét használta, azonban az elmúlt egy év során áttértek az Azure szolgáltatásaira. Az átállás történetéről Molnár Dániel, a cég vezető szakembere fog beszámolni.
Itthon is futnak már hasonló projektek felhőalapú Big Data infrastrukturák kialakítására. Kővári Attila, a Biprojekt.hu szakértőjének előadása néhány ilyan korai projekt tanulságait fogja bemutatni, hasznos útravalóként szolgálva a bevezetést még csak most fontolgató vállalatok számára.
Apache Spark minden mennyiségben
Az idei konferencián először egy külön szekció foglalkozik az utóbi idők legizgalmasabb technológiájával, az Apache Sparkkal. A Spark lehetővé teszi, hogy a Big Data rendszerekben tárolt adatokon villámgyorsan futassunk különböző elemzéseket, az egyszerű riportoktól a komplex adatbányászati algoritmusokig. A szoftver a kiemelkedő sebességet annak köszönheti, hogy a legtöbb műveletet a memóriába hajtja végre, a relative lassú merevlemezekhez csak a legvégső esetben fordulva.
A Spark szekcióban féltucatnyi előadás foglalkozik az alkalmazási lehetőségekkel és az összegyújt tapasztalatokkal. Az esettanulmányok között szerepel a német Gutenfrage.de, a hazai cégeket pedig többek között az Enbritely, a Secret Sauce Partners és Telenor képviseli.
Az adatok emberi oldala
A technológia témák mellett a konferencia programjában két olyan kerekasztal-beszélgetés is szerepel, amely humán szempontból foglalkozik az adatok világával.
Az Álláskeresés az adatok világában kerekasztalban álláskeresők és a munkaadók képviselői beszélgetnek arról, hogy ezen a piacon milyen módon találnak egymásra a cégek és a leendő dolgozók.
Sokakat érdeklő téma az is, hogyan lehet elsajátítani a sikeres adatos karrierhez szükséges tudást. Nekik szól a Hogyan legyek Data Scientist? kerekasztal, ahol a különböző intézményes és egyéni oktatási lehetőségekről lesz szó.
Data Job Fair és Big Data meetup
A konferencia csütörtökön egy ingyenes estével zárul, ahol látogatható este kerül megrendezésre, ahol a résztvevők a karriermenedzsmenttel kapcsolatos előadásokat hallgathatnak meg, és az adatos szakterületekre új munkatársakat kereső cégek képviselőivel beszélgethetnek.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Már nem csak a Szilícium-völgyben érhet el sikert egy startup
- Big Data Universe Konferencia
- Kínába(n) is megy a KÜRT
- Az ABB rendszere irányítja és látja el villamos energiával Velence innovatív védőgátrendszerét
- Összeomlik a hazai IT szektor, ha nem kapcsolunk időben
- Magyar Big Data cég Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásai között
- A Big Data átalakítja a HR jövőjét
- FRISSÍTÉS: az IBM megvette a UStreamet
- A Dell új megoldásokkal segíti a HPC terjedését
- Privát biztonsági felhővel bővíttette a vállalatok védelmét a Kaspersky
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.
Megalakult az ITMP Patrónus Konzorcium az informatikai képzés jövőjéért
Megalakult az ITMP Patrónus konzorcium, egy új, példaértékű és az egész országra kiterjedő együttműködés az informatikaoktatás fejlesztése és modernizálása érdekében. Ingyenes képzést és mentorálást kapnak azok a pedagógusok, akik részt vesznek a konzorcium által támogatott képzési programban. A kezdeményezés közel háromezer informatika szakos tanárnak segít felkészülni a technológiai változásokra, amelyek gyökeresen és gyors ütemben alakítják át a munkavégzést és az oktatást.
Egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává
Október az Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM), amelyet 2012 óta az Európai Unió Hálózatbiztonsági Ügynöksége (ENISA) szervez, és 2016-tól Magyarország is részt vesz benne. A kampány célja, hogy egy hónapon át fokozza a cégek kiberbiztonsági tudatosságát, és felhívja a figyelmet az online térben leselkedő veszélyekre.
Novák Pétert választották meg az MRSZ elnökének
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki* székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám, a média szektor képviseletében Vidus Gabriella és a szolgáltató szektorban Gulyás János foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.