Big Data, Cloud és analitika: jövő héten jön a Budapest Data Fórum

forrás: Prím Online, 2016. június 7. 15:54

Június 14. és 16. között rendezik meg a vezető hazai adattárházas és Big Data seregszemlét, ahol külföldi és hazai vállalatok osztják meg tapasztalataikat az adatmenedzsment és adatelemzés legjobb gyakorlatáról.

Itthon is terjed a Big Data

 

A közismert amerikai webes óriások (Yahoo, Facebook, Google, LinkedIn és a többiek)  közel egy évtizede fejlesztik és használják a különböző Big Data technológiákat. Az itthoni nagyvállalatok körében azonban csak utóbbi években  kezdtek el terjedni ezek a  rugalmasságot és olcsóságot ígérő megoldások, méghozzá elsősorban a távközlési szektorban.

 

A konferencia során a Magyar Telekom részéről Vitárius Gergely, a BI Innovációs központ vezetője fog beszámolni arról, hogy a cég hagyományos, Oracle alapú adattárháza mellett hogyan és miért alkalmaznak  Big Data eszközöket.

 

.A Telenor eredményeiről a  BI tevékenységet irányító Szücs Imre fog beszámolni.  A cégnél  a Teradata adattárházas környezet kiegészítésére vezettek be olyan korszerű technológiákat, mint az Apache Spark vagy a Zeppelin.

 

A hazai bankszektorban egyelőre még nagoyn ritka a Big Data gyakorlati alkalmazása, azonban tőlünk nyugatabbra már más a helyzet. Az ING Bank esettanulmányából kiderül, hogy egy pénzintézet hogyan képes adatmenedzsmentjét Big Data alapokra helyezni.
 

 

Adatok a felhők között

 

A konferencia kiemelt témája a felhőalapú adatkezelési és –elemzési megoldások terjedése. Éles verseny folyik a  különböző vezető felhőszolgáltatások (Amazon AWS , Microsoft Azure, Google Cloud) között a felhasználók kegyeiért,  akik  ennek köszönhetően egyre olcsóbb árakkal találkozhatnak.

 

Így nem csoda, hogy cégek közül egyre többen szánják rá magukat arra, hogy feladva saját szerverparkjukat a felhőbe költözzenek. A Sanoma előadása egy ilyen költözés tapasztalatairól számol be, bemutatva  a tervezés és a tényleges migráció legfontosabb tanulságait.

 

Előfordul az is, hogy egy cég az egyik felhőből a másikba költözik. A Microsoft által tavaly felvásárolt Wunderlist eredetileg az Amazon felhőjét használta, azonban az elmúlt egy év során áttértek az Azure szolgáltatásaira.  Az átállás történetéről Molnár Dániel, a cég vezető szakembere fog beszámolni.

 

Itthon is futnak már hasonló projektek felhőalapú Big Data infrastrukturák kialakítására. Kővári Attila, a Biprojekt.hu szakértőjének előadása  néhány ilyan korai projekt tanulságait fogja bemutatni,  hasznos útravalóként szolgálva a bevezetést még csak most fontolgató vállalatok számára.

 

Apache Spark minden mennyiségben

 

Az idei konferencián először egy külön szekció foglalkozik az utóbi idők legizgalmasabb technológiájával, az Apache Sparkkal. A Spark lehetővé teszi, hogy a Big Data rendszerekben tárolt adatokon villámgyorsan futassunk különböző elemzéseket, az egyszerű riportoktól a komplex adatbányászati algoritmusokig. A szoftver a kiemelkedő sebességet annak köszönheti, hogy a legtöbb műveletet a memóriába hajtja végre, a relative lassú merevlemezekhez csak a legvégső esetben fordulva.

 

A Spark szekcióban féltucatnyi előadás foglalkozik az alkalmazási lehetőségekkel és az összegyújt tapasztalatokkal. Az esettanulmányok között szerepel a német Gutenfrage.de, a hazai cégeket pedig többek között az Enbritely, a Secret Sauce Partners és Telenor képviseli.

 

Az adatok emberi oldala

 

A technológia témák mellett a konferencia programjában két olyan kerekasztal-beszélgetés is szerepel, amely humán szempontból foglalkozik az adatok világával.

 

Az Álláskeresés az adatok világában kerekasztalban álláskeresők és a munkaadók képviselői beszélgetnek arról, hogy ezen a piacon  milyen módon találnak egymásra a cégek és a leendő dolgozók.

 

Sokakat érdeklő téma az is, hogyan lehet elsajátítani a sikeres adatos karrierhez szükséges tudást. Nekik szól a Hogyan legyek Data Scientist? kerekasztal, ahol a különböző intézményes és egyéni oktatási lehetőségekről lesz szó.

 

Data Job Fair és Big Data meetup

 

A konferencia csütörtökön egy ingyenes estével zárul, ahol látogatható este kerül megrendezésre, ahol a résztvevők a karriermenedzsmenttel kapcsolatos előadásokat hallgathatnak meg, és az adatos szakterületekre új munkatársakat kereső cégek képviselőivel beszélgethetnek.

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok  szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

2024. november 14. 11:21

Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.

2024. november 13. 14:59

Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor. 

2024. november 6. 20:49

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01