Big Data, Cloud és analitika: jövő héten jön a Budapest Data Fórum
Június 14. és 16. között rendezik meg a vezető hazai adattárházas és Big Data seregszemlét, ahol külföldi és hazai vállalatok osztják meg tapasztalataikat az adatmenedzsment és adatelemzés legjobb gyakorlatáról.
Itthon is terjed a Big Data
A közismert amerikai webes óriások (Yahoo, Facebook, Google, LinkedIn és a többiek) közel egy évtizede fejlesztik és használják a különböző Big Data technológiákat. Az itthoni nagyvállalatok körében azonban csak utóbbi években kezdtek el terjedni ezek a rugalmasságot és olcsóságot ígérő megoldások, méghozzá elsősorban a távközlési szektorban.
A konferencia során a Magyar Telekom részéről Vitárius Gergely, a BI Innovációs központ vezetője fog beszámolni arról, hogy a cég hagyományos, Oracle alapú adattárháza mellett hogyan és miért alkalmaznak Big Data eszközöket.
.A Telenor eredményeiről a BI tevékenységet irányító Szücs Imre fog beszámolni. A cégnél a Teradata adattárházas környezet kiegészítésére vezettek be olyan korszerű technológiákat, mint az Apache Spark vagy a Zeppelin.
A hazai bankszektorban egyelőre még nagoyn ritka a Big Data gyakorlati alkalmazása, azonban tőlünk nyugatabbra már más a helyzet. Az ING Bank esettanulmányából kiderül, hogy egy pénzintézet hogyan képes adatmenedzsmentjét Big Data alapokra helyezni.
Adatok a felhők között
A konferencia kiemelt témája a felhőalapú adatkezelési és –elemzési megoldások terjedése. Éles verseny folyik a különböző vezető felhőszolgáltatások (Amazon AWS , Microsoft Azure, Google Cloud) között a felhasználók kegyeiért, akik ennek köszönhetően egyre olcsóbb árakkal találkozhatnak.
Így nem csoda, hogy cégek közül egyre többen szánják rá magukat arra, hogy feladva saját szerverparkjukat a felhőbe költözzenek. A Sanoma előadása egy ilyen költözés tapasztalatairól számol be, bemutatva a tervezés és a tényleges migráció legfontosabb tanulságait.
Előfordul az is, hogy egy cég az egyik felhőből a másikba költözik. A Microsoft által tavaly felvásárolt Wunderlist eredetileg az Amazon felhőjét használta, azonban az elmúlt egy év során áttértek az Azure szolgáltatásaira. Az átállás történetéről Molnár Dániel, a cég vezető szakembere fog beszámolni.
Itthon is futnak már hasonló projektek felhőalapú Big Data infrastrukturák kialakítására. Kővári Attila, a Biprojekt.hu szakértőjének előadása néhány ilyan korai projekt tanulságait fogja bemutatni, hasznos útravalóként szolgálva a bevezetést még csak most fontolgató vállalatok számára.
Apache Spark minden mennyiségben
Az idei konferencián először egy külön szekció foglalkozik az utóbi idők legizgalmasabb technológiájával, az Apache Sparkkal. A Spark lehetővé teszi, hogy a Big Data rendszerekben tárolt adatokon villámgyorsan futassunk különböző elemzéseket, az egyszerű riportoktól a komplex adatbányászati algoritmusokig. A szoftver a kiemelkedő sebességet annak köszönheti, hogy a legtöbb műveletet a memóriába hajtja végre, a relative lassú merevlemezekhez csak a legvégső esetben fordulva.
A Spark szekcióban féltucatnyi előadás foglalkozik az alkalmazási lehetőségekkel és az összegyújt tapasztalatokkal. Az esettanulmányok között szerepel a német Gutenfrage.de, a hazai cégeket pedig többek között az Enbritely, a Secret Sauce Partners és Telenor képviseli.
Az adatok emberi oldala
A technológia témák mellett a konferencia programjában két olyan kerekasztal-beszélgetés is szerepel, amely humán szempontból foglalkozik az adatok világával.
Az Álláskeresés az adatok világában kerekasztalban álláskeresők és a munkaadók képviselői beszélgetnek arról, hogy ezen a piacon milyen módon találnak egymásra a cégek és a leendő dolgozók.
Sokakat érdeklő téma az is, hogyan lehet elsajátítani a sikeres adatos karrierhez szükséges tudást. Nekik szól a Hogyan legyek Data Scientist? kerekasztal, ahol a különböző intézményes és egyéni oktatási lehetőségekről lesz szó.
Data Job Fair és Big Data meetup
A konferencia csütörtökön egy ingyenes estével zárul, ahol látogatható este kerül megrendezésre, ahol a résztvevők a karriermenedzsmenttel kapcsolatos előadásokat hallgathatnak meg, és az adatos szakterületekre új munkatársakat kereső cégek képviselőivel beszélgethetnek.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Már nem csak a Szilícium-völgyben érhet el sikert egy startup
- Big Data Universe Konferencia
- Kínába(n) is megy a KÜRT
- Az ABB rendszere irányítja és látja el villamos energiával Velence innovatív védőgátrendszerét
- Összeomlik a hazai IT szektor, ha nem kapcsolunk időben
- Magyar Big Data cég Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásai között
- A Big Data átalakítja a HR jövőjét
- FRISSÍTÉS: az IBM megvette a UStreamet
- A Dell új megoldásokkal segíti a HPC terjedését
- Privát biztonsági felhővel bővíttette a vállalatok védelmét a Kaspersky
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.