Újabb büntetést jelentett be a Google, vége a felugró ablakoknak!
A Google hivatalos blogján jelentette be, hogy új büntetés sújthatja a weboldalakat, ha azok a felhasználókat zavaró felugró ablakokat jelenítenek meg.
Vége a felugró ablakoknak
A Google hivatalos oldalán jelentette be, hogy a jövő év elején, egészen pontosan 2017. január 10-étől új büntetéssel sújthatja a weboldalakat – számolt be róla az ite.hu SEO portál.
A közlemény szerint elszaporodtak azok a weboldala, amelyek felugró ablakokat jelenítenek meg, és arra ösztönzik a látogatókat, hogy lájkoljanak egy Facebook oldalt, vagy éppen hírlevél feliratkozásra ösztönöznek.
A Google szerint ezek a megoldások azonban rontják a felhasználói élményt, hiszen a Google találati listájáról azért érkeznek az emberek egy adott weboldalra, hogy ott a tartalmat elolvashassák, nem pedig azért, hogy különböző ajánlatokat kelljen elfogadniuk.
A közlemény szerint az ilyen módszerek különösen a mobil eszközök esetén idegesítőek, hiszen, itt a kisebb képernyőméret miatt gyakran a felugró ablakok bezárása is nehézkes.
Ezért döntött úgy a keresőóriás, hogy a jövő év elejétől kezdve azokat a mobil-oldalakat, amelyek ilyen módszerekkel élnek hátrébb sorolja találati listáján. Magyarán szólva egy újfajta automatikus, azaz algoritmuson alapuló büntetést vezet be a cég.
A büntetés hátrasorolása lesz, de a közlemény hangsúlyozza, hogy ha a felhasználói szándék egyértelmű, akkor ezek az oldalak is megjelenhetnek a találati listán.
A süti maradhat
A Google konkrét képekkel is illusztrálja mely felugró ablakok elfogadhatóak, és melyek nem. Sőt tételesen felsorol néhány olyan példát, amely nem ütközik az új büntető-algoritmussal.
Így például nem bünteti a keresőóriás azokat a felugró ablakokat, amelyek törvényi kötelezettségnek tesznek eleget. Ilyen lehet a cookie, azaz süti engedélyezés, vagy az életkor-elfogadó ablak, például a felnőtt tartalmú oldalak esetén.
Az új szabályozás fájdalmas lehet a weboldalak számára, hiszen a felugró ablakok kiváló lehetőséget teremtetek például hírlevél feliratkozók gyűjtésére. Egyelőre kérdés az is hogy a felugró reklámok vajon milyen elbírálás alá esnek.
A hazai webáruházakban is egyre népszerűbbek a kilépési szándéknál felugró ablakok, bár a Google nyilatkozata erre nem tér ki, de úgy tűnik, ezeket nem érinti majd az új szabályozás.
Nem lesz mobilbarát címke
A közleményben a Google arra is felhívta a figyelmet, hogy megszűnteti a mobil-barát címkét a találati listáján. A bejelentés szerint a mobil kereséseknél a találatok 85%-a már mobilbarát weboldalt mutat, így szükségtelenné vált a mobilbarát oldalak külön címkézése.
Kapcsolódó cikkek
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
- Több mint félmillió next ügyfélnek duplázta meg adatkeretét a telekom
- A Telekom újabb 13 városban felkapcsolta a 300 megabites mobilinternetet 4G hálózatán
- Nagy bejelentésre készül a Telenor
- „All-in-one” átjárók KKV-knak
- Az Ericsson és az AWS globális együttműködést tervez
- Nőtt az internet és a mobiltelefon előfizetések száma
- A Google automatikusan leállítja majd a „nem központi” flash tartalmakat
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- Mobilbarát oldalakat preferál a Google kereső
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.