A munkavállalók harmada sehova sem utazott nyáron
Sokan csak pár nap szabadságot vettek ki a nyáron, és a munkavállalók fele belföldön töltötte a pihenésre szánt napokat. Minden második válaszadó a szabadságon is rendszeresen követi a céges levelezését, a munkával kapcsolatos hívásokat pedig tízből nyolcan fogadják. Leginkább az oktatásban és a vezető beosztásban dolgozók foghatók munkára a nyaralás alatt, és az is gyakori, hogy a szabadság miatt felgyülemlett munkát az állandó feladataik mellett kell feldolgozniuk.
A munkavállalók 37 százaléka sehova sem utazott nyáron, derült ki a Profession 1104 fő bevonásával készített kutatásából. A megkérdezettek mintegy fele (49%) belföldön nyaralt, és csak kevesebb, mint minden tizedik munkavállaló (7%) tervezett egy hétnél több időt külföldön tölteni a nyári hónapok alatt. Sokan (53%) ilyenkor is dolgoznak, tíz százalékuk rendszeresen, függetlenül az elvégzendő feladat fontosságától. A válaszadók 39 százaléka inkább csak egyszerű, rövid idő alatt teljesíthető feladatokkal foglalkozik a szabadság alatt.
Az e-mailek követése összességében kevesebb munkavállalóra jellemző, 52 százalék soha nem nézi ezeket szabadsága alatt, majdnem minden ötödik megkérdezett naponta, tíz százalék pedig naponta többször figyeli a levelezését. Mintegy minden harmadik válaszadó csak a legfontosabb e-mailre válaszol a nyári kikapcsolódás alatt. A céges hívásokat még többen veszik fel: csak 16 százalék nem szokta felvenni a telefont nyaralás közben.
Leginkább az oktatásban dolgozók elérhetőek nyáron
Ugyan hagyományosan az oktatással azonosítjuk a nyári szünetet, a szegmensben dolgozók 43 százaléka ilyenkor is teljes eléréssel dolgozik, 89 százalékuk pedig legalább egy csatornán elérhető. A saját vállalkozásukban a tulajdonrész felénél kevesebbet birtokló munkavállalók, illetve felsővezetők 100 százaléka válaszolt úgy, hogy teljes eléréssel dolgozik. A közép-és alsóvezetők közül is rendkívül sokan (95,8%) érhetőek el valamilyen csatornán.
A férfiak nagyobb eséllyel követik a híreket, mint a nők
Majdnem minden harmadik munkavállaló napi rendszerességgel figyeli a híreket (30%), de további 20 százalék hetente többször ellátogat valamely híroldalra. Csak 14 százalék nyilatkozott úgy, hogy semmiképp nem szeretne hírekkel foglalkozni ilyenkor. Szembetűnő, hogy a férfiak közül többen követik naponta a híreket: 34 százalék, szemben a női válaszadók 25 százalékával. A kor előrehaladtával is növekszik a tájékozódási kedv, az 50-60 év közötti korosztályban 20 százalékponttal gyakoribb a nyaralás alatti hírolvasás, mint a 20-29 évesek körében (utóbbiak esetében 22%).
Legtöbben egyéb feladataik mellett dolgozzák fel az összegyűlt e-maileket
Meglehetősen ritka, hogy a munkavállalók előre tervezzenek időt a szabadság alatt felhalmozódott feladatokra (12%). A válaszadók 57 százaléka állandó feladatai mellett dolgozza fel az összegyűlt e-maileket, 33 százaléknál –vélhetően a munkamenet vagy foglalkozásuk jellege miatt– egyáltalán nem jellemző, hogy összegyűlne a munka.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A magyar fiatalok az üzenetküldő alkalmazásokat favorizálják a Telenor nemzetközi felmérése szerint
- Az emberek munkaidejük felét már irodán kívül töltik
- A férfiak álmodoznak, a nők reálisabban látják esélyeinket
- Nem figyelnek eléggé honlapjukra a kisvállalkozások
- 22 milliószor vásároltunk tavaly az interneten
- Mi történik az interneten egy perc alatt?
- Szinglik és a csillagok
- Okos időbeosztással a tavaszi fáradtság ellen
- A jó vállalkozásnak is kell az online cégér!
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!