Belehúztunk az Instagramon, de támad a Snapchat
Megvannak a második Magyar Instagram Körkép eredményei
Naponta 80 millió poszt, 3,5 milliárd like, regisztrált a pápa, és megjelentek az egy nap alatt eltűnő tartalmak – sűrű év áll az Instagram mögött, melyet jól példáznak a hazai számok is.
A második Magyar Instagram Körképből kiderül, hogy az elmúlt egy évben csökkent a megosztási, de nőtt a követési kedvünk, melynek legnagyobb nyertesei a hazai hírességek, de nincs okuk panaszra a magyar márkáknak sem. Az Instán kívül aktívan használt közösségi platform egyértelmű győztese a Snapchat, ahol a válaszadók közel 40 százaléka megtalálható.
A tavalyi évhez képest csökkent a magánemberek Instagram posztjainak gyakorisága, ám még így is minden második válaszadó hetente oszt meg tartalmat, leggyakrabban a 25-34 éves nők és a 35-44 éves férfiak – derült ki a Crane közösségi kutatásából, a második Magyar Instagram Körképből. A megkérdezettek többsége barátokat és külföldi hírességeket követ – ez nem változott tavalyhoz képest –, ám idén 30 százalékról 50 százalékra ugrott a hazai celebeket követők száma. A szinte csak magyar közönséggel rendelkezők közül Dukai Regina, Sarka Kata és Istenes Bence örülhetnek a dobogós helyezéseknek. „A képmegosztó app népszerűsége töretlen úgy a civilek, mint a híres emberek körében. Idén március 19-étől például az Instagram felhasználói között köszönthetjük Ferenc pápát is, aki több mint 3 millió követőt szerzett már. Érdekesség, hogy Palvin Barbinak még nála is 1 millióval több rajongója van ezen a platformon” – mondta el Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója és a projekt vezetője.
Direkt vagy bújtatott? Meglepő eredmény
Az ebook formában letölthető kutatási eredmények alapján elmondható, hogy a szelfik térhódítása még korántsem ért véget: minden 2. hölgy és minden 3. férfi készít rendszeresen magáról fotót, azonban egy másik ember önarcképét már kifejezetten idegesítő tartalomként jegyzik, kivételt ez alól mindössze a celeb szelfik jelentenek. „Kifejezetten szelfit nem gyakran, inkább mások által rólam készített fotókat rakok ki. A posztjaim közül általában ezekre a képekre érkezik a legtöbb kedvelés és komment, melyekben még akkor is megkérdezik például, hogy mit viselek, amikor a márkát is bejelölöm a képen” – avatott be a kulisszák mögé Dukai Regina. „A tavalyi adatokhoz képest minimálisan csökkent a márkák iránti vonzódás, de így is minden második válaszadó követ vállalkozást vagy brandet. A celeb promóció azonban a márkáknak is kedvező lehet, hiszen a bújtatott termékelhelyezés sokkal eredményesebben működhet úgy, hogy a követők folyamatosan azt kérdezik, milyen rúzst, napszemüveget visel, vagy hol issza a reggeli kávéját. Fontos üzenet, hogy a klasszikus hirdetést a megkérdezettek fele kifejezetten idegesítőnek találja” – tette hozzá Boroznaki Gergő.
Topon a Topjoy
A követők számának változása alapján a magyar brandek számára is fordulópont volt az elmúlt egy év. A dobogó első fokára idén a Topjoy állhatott fel 82 ezer követővel (tavaly a top5-ben nem szerepelt), melyet a Sugarbird (64 400) és a BP Shop Budapest (33 100) követ. A hazai divatcégek és médiumok sem panaszkodhatnak: előbbi esetében a Sugarbird vezet fölényesen, maga mögött hagyva a Nanushkát (25 200) és Daalarnát (20 600), míg utóbbinál a tv2 (58 500), a Glamour (41 200) és az Index (31 000) versenyeznek az elsőségért. „Az üzleti felhasználók számára több fontos tendencia rajzolódott ki a felmérésből. Míg például a Facebookot, Pinterestet, Twittert ugyanannyian használják, mint tavaly, a Snapchaten aktívak száma megduplázódott (kb. 40%). Az ebookban ezért külön fejezetet szenteltünk neki, melyből kiderül például, hogy egy tipikus felhasználó 18 év alatti, kisvárosban vagy községben élő hölgy. A Snapchat támadására azonban friss visszavágás történt az Instagram Stories és a Messenger Day irányából” – mondta el Boroznaki Gergő, a projekt vezetője.
Top5 magyar márka:
- Topjoy (82.000)
- Sugarbird (64.400)
- BP Shop Budapest (33.100)
- DM Magyarország (26.900)
- Nanushka (25.200)
Top5 médium:
- tv2 (58.500)
- Glamour (41.200)
- Index (31.000)
- Cosmopolitan (24.900)
- Marie Claire (18.200)
A felmérés hátteréről:
A Crane a magyarok Instagram-használati szokásairól végzett felmérést második alkalommal. A kutatás online megkérdezéssel zajlott, az adatok felvételére 2016 májusában került sor. A nem reprezentatív felmérésben 3400-an vettek részt. A kutatás értékelését azon kérdőívekre vonatkozóan végezték el, ahol teljes körűen rendelkezésre álltak az életkor-lakóhely-nem adatok, így 3076 résztvevő válaszai alapján készült a Magyar Instagram Körkép 2016. A toplisták adatai a 2016. szeptember 29-ei állapotot tükrözik.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- Gyakrabban nyaralnak külföldön az egyedülállók
- Fókuszban a biztonság
- Már a teljes magyar vasúti menetrend is elérhető a Google Térképen
- Hálózati életet a holt zónákba is!
- Kiút a kémia útvesztőjéből – elstartolt a Laborintus!
- Idősebbek és bölcsebbek?
- Szörfözés mosás közben? A WifiZone-nal lehetséges!
- Mobilnet: nem csak nyáron kellesz!
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!