Ericsson ConsumerLab - Változó videófogyasztás: Előretör a mobil, visszaszorul a hagyományos tévézés
A mai napon jelent meg az Ericsson TV és médiahasználatról szóló rendszeres, immár hetedik éves jelentése (ConsumerLab TV & Media Report), amely a mobileszközökön való TV és videónézés lendületes előretöréséről számol be. Bár az elmúlt hét év során ez a fajta médiafogyasztás robbanásszerűen nőtt, a jelentés kiemeli, hogy a megfelelő tartalmak megtalálása továbbra is komoly gondot okoz a fogyasztóknak.
Tovább nő a mobileszközök részaránya
A mobileszközökön történő videónézés 2012 óta évente több mint 200 órával emelkedett, így az átlagos heti TV és videónézési idő további másfél órával nőtt. A mobileszközök terén mért növekedést némileg ellensúlyozza a hagyományos televíziózással töltött idő heti 2,5 órával történő csökkenése, azonban a TV műsorok és videók iránti étvágy nem csökken.
- Az elmúlt hat évben (2010-2016) 85 százalékkal emelkedett a mobileszközökön való TV és videónézéssel hetente töltött idő aránya, míg ugyanezen idő alatt a hagyományos televíziózással töltött idő 14 százalékkal csökkent
- Globálisan a fogyasztók 40 százaléka „nagyon érdeklődik” a korlátlan videóforgalmat magában foglaló mobilelőfizetések iránt
- Az Egyesült Államokban már a mobilon nézett videótartalmak 20 százalékát fizetős on-demand szolgáltatók nyújtják (például Netflix, Hulu, Amazon Prime).
Tartalomkeresés – tényleg ilyen nehéz?
A jelentés szerint a fogyasztók számára az egyik legfőbb problémát az jelenti, hogy megtalálják a kedvükre való műsorokat. Az Egyesült Államokban a válaszadók 44 százaléka napi szinten nem elégedett a hagyományos TV csatornák műsorkínálatával, ez az előző évi 36 százalékhoz képest 22 százalékos emelkedést jelent. Nehezebb azonban a megfelelő tartalom megtalálása online és az on-demand szolgáltatók kínálatában: a fogyasztók a hagyományos TV-hez viszonyítva 45 százalékkal több időt töltenek az online tartalmak kiválasztásával.
Paradox módon 63 százalékuk válaszolta, hogy nagyon elégedett a VOD szolgáltatás során a tartalomkereséssel, míg a hagyományos TV szolgáltatásról ugyanezt csak 51 százalékuk állította. Az eredmények azt sejtetik, hogy bár a VOD kínálatában a keresés időigényesebb a hagyományos TV-hez képest, a fogyasztók kevésbé érzik frusztrálónak ezt, mivel azt az ígéretet hordozza, hogy találnak számukra érdekes tartalmat, amit akkor nézhetnek meg, amikor akarnak.
Szárnyal az on-demand szolgáltatások népszerűsége
Az on-demand tartalmak (például TV sorozatok, filmek egyéb TV programok) nézésére fordított idő 2010 óta 50 százalékkal emelkedett. A VOD szolgáltatások töretlen és tovább növekvő népszerűségére utalnak többek közt az alábbi trendek:
- A fogyasztók továbbra is kedvelik a sorozatok több részének egymás után történő megnézését (binge watching) – 37 százalék heti rendszerességgel néz meg egymás után két vagy több epizódot, és több mint ötödük ezt napi rendszerességgel teszi
- A területen vezető Egyesült Államokban a VOD szolgáltatásokra fordított kiadások 2012 óta havi 13 dollárról havi 20 dollárra, 60%-kal emelkedtek
- A válaszadók 40 százaléka naponta nézi a YouTube-ot, és egy részük – 10 százalék – pedig naponta több mint három órát tölt a YouTube előtt
Zeynep Ahmed, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója a következőket mondta: „Átfogó felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy a fogyasztók egyre inkább megkövetelik a kiváló minőségű TV és videótartalomhoz való hozzáférést, eszköztől és szolgáltatótól függetlenül. Gyakorlatilag minden fogyasztó – de különösen az ezredfordulón születettek – számára kulcsfontosságú az okostelefonon való nézhetőség. Jellemző a sokoldalúság, a fogyasztók tudatosan állítják össze saját, testreszabott tartalmakból álló portfoliójukat.”
Kapcsolódó cikkek
- A nőknek fontosabbak az eszközeiken tárolt képek
- Az ericsson kiscellás szolgáltatásával már „Házhozszállítás” is van a Legia Varsó stadionjában
- Törölni kell az ügyvédek mobilját
- Űrtechnológiával vértezik fel a jövő mobiljait
- Ismerje meg a lenyűgöző Lenovo VIBE K5 Plus-t
- A Sony újraértelmezi a kommunikációt az Xperia márka továbbfejlesztésével
- Az akadozó streamingtől lesz feszült a felhasználó
- Nagy megrendelők tömeges kiszolgálására készül a mobiltelefonos távnyitásra szakosodott magyar NOLD Technologies
- Európában a Galaxy Note7 készülékek már közel 60 százalékát kicserélték
- Dinamikus növekedés az online tévézésben a nyári sportesemények hatására
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!