„A tárgyak helyett az ügyek lettek fontosak” – új irányt vesz a Highlights of Hungary
Indul a szavazás az 55 idei jelöltre
Pezsgő. Szabad. Hagyománytisztelő. Toleráns. (Ön)ironikus. Kreatív. Bátor. Befogadó. Tisztaszívű. Cziffra. Iron. Csak néhány jelző azok közül, amivel a Highlights of Hungary idei kurátorai a jelölteket ajánlották.
Az immár 4. éve megrendezett kreatív szakmai esemény fontos kérdést feszeget: milyennek látjuk és láttatjuk magunkat az adott évben, itt, Magyarországon és a világ számára? Remete Tibor, a szervező Super Channel alapító-vezetője szerint még soha nem jártunk olyan közel a Highlights of Hungary eredeti küldetéséhez, mint idén, hiszen a lista azt mutatja: a kreatív projektek mellett egyre inkább alkotó szellemű ügyekben, tárgyiasult végtermék helyett emberközeli üzenetekben gondolkozunk. Kor-kör-kórkép 2016-ból egy olyan tükörben nézve, ahol az egyediség ötvenöt arca villan.
A Highlights of Hungary célja, hogy az elmúlt év legkreatívabb projektjeit és legszerethetőbb ügyeit tárja a nagyközönség elé. A szakmai zsűri ajánlása alapján beválogatott ötvenöt ügy a magyarországi kreatív szektor, közélet, kultúra, a tech- és sportvilág fontos pillanatait hozza közös színtérre. A szervezők és a kurátorok olyan felületet teremtettek, ahol egymás mellé állítva, de rangsorolás vagy kategóriák nélkül élvezhetjük és értékelhetjük az elmúlt év sikereit. Az üzenet nem egy szűk szakmai stábnak, hanem a nagyközönségnek szól, hiszen a tudás és az eredmény önmagában nem, csak másokkal megosztva képvisel értéket és nyer értelmet. A közönségszavazás január 29-ig tart a Highlights of Hungary weboldalán.
Az idei jelölések komolyan megcáfolják azokat, akik 2016-ot a kudarcok és veszteségek éveként definiálták. A sikert leginkább az jelzi, hogy a jelöltek évről évre sokszínűbbek, és egyre nehezebb közöttük trendeket vagy kategóriákat megfigyelni vagy megalkotni. Ennek oka, hogy az elmúlt évek kreatív pezsgése bátorságra és az egyediség felvállalására bíztatja a különböző szakmák képviselőit. A legek helyett a kurátorok idén is az alulról jövő kezdeményezéseket, a klasszikus témák újszerű szemlélettel való megközelítését, az oktatásra és tudásmegosztásra való érzékenységet, az egészségügy innovátorait, a vidék-város tudásegyensúlyáért dolgozókat, a hiányosságokat probléma helyett lehetőségként értelmező progresszív szakembereket és a fair projekteket tartották ajánlásra érdemesnek.
Szűcs Péter kurátor, a PetersPlanet.travel főszerkesztője így vall az esemény küldetéséről: ”Újságíróként hiszek abban, hogy a tolerancia tanulható, mint ahogyan abban is, hogy ha az ember szabadon, kompromisszumok nélkül alkothat. A Highlights of Hungary kurátoraként olyan projekteket válogattam össze, amelyek mindegyikének az az egyik célja, hogy jobbá tegye a körülötte lévő világot, várost vagy akár csak jobbá tegye az embert magát. Önzetlenül, tudással, művészettel vagy éppen üzleti céllal, vagy elhivatottságból. A legfontosabb, hogy ezekkel a másokra is óriási hatással lévő projektekkel egy jobb, toleránsabb, még szerethetőbb és leginkább élhetőbb Magyarországot, vidéket és Budapestet látunk magunk körül. Segítsük őket, legyünk büszkék rájuk, tanuljunk tőlük.”
De mit is tanulhatunk az idei év jelöltjeitől? Például azt, hogy az egészségügyben a kommunikáció gyakran már fél siker, legyen szó egy olyan appról, ami leegyszerűsíti a betegirányítást vagy egy blogról, amely összegzi ötven egészségügyben töltött hét nem is olyan keserű tanulságait. Megtanultuk használni köztereinket, spontán piknik keretében néztük a dunai panorámát, gördeszkáztunk saját készítésű pályákon és szórakoztunk egy víztoronyban. 2016-ban elsajátíthattuk azt a gesztust, mely szerint a világmegváltás helyett elég a gyermekotthon sarkában egy hangulatos kuckót létrehozni, a koraszülötteket érzékenyen fejleszteni, vagy azoknak segíteni, akik túl nagynak érzik a szakadékot kis, falusi iskolájuk és a Harvard között. A jelöléseket olvasva világossá válik, hogy mi is tehetünk az élelmiszerpazarlás ellen, egy szelet sütemény pedig lehet pop-up kiállítás minden érzékszervre ható csúcspontja, de a #szerencsesvagyok életérzését megfogalmazó, gyermekéhezésre figyelmet irányító kreatív kampány eleme is. Végül azt is megtanulhatjuk a jelöltektől, hogy a sport világában nem mindig az a győztes, akit a döntőben mutat a kamera – mert tollasban az ellenfeled a te cipődben jutott ki az olimpiára, vagy éppen, mert egy ország porolt le egy húsz éves diszkóslágert, hogy a villanypóznákon énekeljen önfeledten, ahogy még talán sosem.
A Highlights of Hungary kitalálója és megvalósítója a kreatív szektor értékmenedzsmentjével foglalkozó Super Channel. A design ügynökség folyamatosan kutatja az újszerű ötleteket, összefogja a kreatív ipar különböző területein alkotó művészeket, és innovatív, design-fókuszú márkaépítési szolgáltatást nyújt megbízóinak. A szervező csapat idén is azt ígéri, hogy ezt a sokféle sikert újracsomagolja, bemutatja a nagyközönségnek, felhívja a figyelmet a sokszor háttérbe szoruló projektekre vagy fejlesztésekre, reflektorfénybe helyezi az ügyek mögött állókat – legyen az profi szakember vagy lelkes civil – és nem utolsó sorban megteremti számukra a találkozás lehetőségét az üzleti élet szereplőivel és intézményei partnereivel.
A Super Channel három évig rendezte meg a versenyt szakmai partnerek segítségével, saját erőből, ám idén új támogató csatlakozott a kezdeményezéshez: "A Highlights of Hungary platform és kezdeményezés egy friss és izgalmas leképezése Magyarországnak. A Magyar Turisztikai Ügynökség kiemelt célja, hogy belföldön és külföldön egyaránt, minél több ember számára mutassa meg országunk vonzó és kreatív arcát. Ennek érdekében szívesen állunk olyan kezdeményezések mellé, amelyek organikusan és innovatívan építik turisztikai céljainkat és az országmárkát.” - mondta el Liptay Gabriella, a Magyar Turisztikai Ügynökség Kommunikációs Igazgatója.
A kihirdetésre kerülő győztesekről közönségszavazás dönt, a Forbes Magyarország pedig különdíjat ad át. A díjátadó február 2-án 20:00 órakor lesz a Toldi Moziban, amelyen bárki részt vehet, aki időben regisztrál. A sikerben bárki osztozhat, aki akár csak egyet is magáénak érez a Highlights of Hungary ötvenöt kreatív, bátor és fontos ügye közül.
A jelöltekre itt szavazni itt lehet: http://www.highlightsofhungary.hu/
Kurátorok:
- Jedlicska Márton – reklámszakember
- Kádár Anna – kommunikációs igazgató, UNICEF Magyar Bizottság
- Liptay Gabriella – közgazdász-szociológus, kommunikációs szakértő
- Maróy Ákos – startup alapító, médiaművész, aktivista
- Megyesi Zsuzsa – art director, A+Z Design
- Németh Regina – ügyvezető, BVA Budapesti Városarculati Nonprofit Kft.
- Pőcze Balázs – kreatív igazgató, Mito
- Strasser Orsolya – alapító-főszerkesztő, PS Magazin
- Super Channel – tartalomgyártó-tartalomfejlesztő
- Szűcs Péter – újságíró, a PetersPlanet.travel megálmodója és főszerkesztője
- Trellay Levente – art director, Telep Galéria
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.