Átálláskeresők figyelmébe: 7 tanács Windows 10 migrációhoz

forrás: Prím Online, 2017. február 8. 09:24

Számos vállalat informatikai részlege számára az egyik legfontosabb feladat a to-do listán a Windows 10 rendszerre való átállás. 

A Windows 7 támogatása 2020 januárjában megszűnik, ami egyelőre távoli időpontnak tűnik, a migráció azonban mindig időt és energiát igényel, ezért érdemes előre tervezni. Sok olyan szervezet is a közeljövőben tervezi az átállást, ahol Windows 8 rendszert használnak, hiszen a 10-es kiadás számos olyan új lehetőséget és funkciót tartalmaz, amely több területen is megkönnyíti az IT-szakemberek életét, a biztonságtól kezdve a mobil eszközök használatáig. Az átállást jelentősen felgyorsítja, ha megfelelő menedzsmentplatformot választanak hozzá, amiben a Novell szakértői most néhány hasznos tanáccsal segítenek.

 

 

1. Legyen rálátásunk a teljes IT-környezetre!

A sikeres Windows 10 migráció érdekében tisztában kell lenni azzal, hogy pontosan mi mindent érint az átállás. A legtöbb szervezetnél nem teljesen homogén a környezet, hanem több különböző asztali Windows-verzió működik a rendszerben, emellett a felhasználók a saját mobil eszközeiket is gyakran használják a munkájukhoz. Ezért a sikeres migrációs projekt úgy indul, hogy a felügyeleti platform segítségével összesítjük a rendszeren belül használatban lévő Windows kiadásokat.

 

2. Zárjuk ki a felesleges folyamatokat!

Jelentős kiesés, ha a felhasználóknak maguknak kell a személyes beállításaikat és alkalmazásaikat helyreállítani a migráció után. Ajánlott ezért olyan platformot választani a folyamat lebonyolítására, amely lehetőséget biztosít a személyes beállítások és alkalmazások tárolására és helyreállítására az új rendszerben.

 

3. Egyszerűsítsük a telepítést és kiosztást!

Rendkívül hosszadalmas lehet a folyamat, ha az IT-szakembereknek egyesével kell menedzselniük az egyes felhasználók átállását. A megfelelő felügyeleti platformmal azonban egyetlen konzolon kivitelezhető az összes konfigurálási feladat, és automatikusan elkészíthetők, majd kioszthatók az egyes eszközökre a lemezképek.

 

4. Támogassuk a különféle címtárak használatát!

A felügyeleti platform kiválasztásánál arra is érdemes figyelmet fordítani, hogy integrálható legyen a legnépszerűbb címtárakkal, például az Active Directory vagy Novell eDirectory megoldásokkal, és képes legyen több címtárat alkalmazó környezetben is működni. Az IT-szakemberek így könnyebben kezelhetik a felhasználói személyazonosságokhoz kapcsolódó információkat, és az egyes felhasználókhoz tartozó alkalmazások, illetve házirendek kezeléséhez is használhatják a menedzsmenteszközt.

 

5. Térképezzük fel a potenciális problémákat még a migráció előtt!

Komoly fejtörést okozhat, ha az átállási folyamat során derül ki, hogy hiányoznak a megfelelő hardverek vagy szoftverek. A Windows 10 hardverigénye ugyan nem sokban különbözik a 7-es és 8-as kiadásétól, mégis mindenképpen javasolt még a folyamat elején ellenőrizni, hogy minden feltétel rendelkezésre áll-e a teljes rendszerben. A legfejlettebb menedzsmentplatformok erről is gyorsan és egyszerűen képesek jól átlátható összesítést készíteni.

 

6. Gondoskodjunk a kritikus frissítések telepítéséről – az átállás után is!

A Windows 10 többek között abban különbözik az előző kiadásoktól, hogy a Microsoft gyakrabban ad ki hozzá frissítéseket. Egy központosított menedzsmentplatformmal az IT-részleg az operációs rendszer frissítéseit, illetve az összes többi alkalmazás, valamint egyéb telepített szolgáltatás hibajavításait is egyszerűen és egységesen tudja kezelni. Így az összes felhasználó egy időben kapja meg a frissítéseket, és a legújabb szoftververziókkal dolgozhat.

 

7. Keressük a mindent egyben kínáló megoldást!

A fejlett felügyeleti platformok, köztük a ZENworks Configuration Management egyszerre biztosítják a felsorolt funkciókat, és minden szükséges eszközt magukban foglalnak a Windows 10 migrációs projektek gyors, automatizált és egyszerű lebonyolításához. A ZENworks Configuration Management egy központosított és jól átlátható felügyeleti platformot kínál, amely segítségével egyetlen vezérlőpultról menedzselhető minden egyes Windows asztali operációs rendszer és verzió a vegyes környezetekben is. A termék a legtöbb folyamatot képes automatizálni, így egyszerűsíti a telepítési és kiosztási folyamatokat. Ráadásul a megoldás tökéletesen együttműködik a ZENworks termékcsalád összes többi tagjával, amelyek átfogó végpontfelügyeletet tesznek lehetővé, beleértve az asztali és mobil eszközök kezelését, a végpontok biztonságát, az alkalmazásvirtualizációt és az IT-szolgáltatások ellenőrzését.

Szoftver ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36