Vodafone: a világon elsőként több mint 50 millió IoT kapcsolat
A globális mobil IoT (Internet of Things – a dolgok internete) szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Csoport IoT kapcsolatainak száma haladta meg az 50 milliót, jelentette be a Vodafone. A szolgáltató közölte, hogy IoT kapcsolatainak száma havonta egy millióval nő, ami a leggyorsabb növekedés az iparágban. Az IoT kapcsolatok számának különösen gyors növekedése az autóiparban, az egészségügyben és a közszolgáltatói szektorban jelentős.
Nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy ezt a fontos mérföldkövet a Vodafone Csoport érte el elsőként a világon, mondta Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese. Mint mondta, Magyarországon is egyre több helyen vesszük igénybe az IoT megoldásokat, elsősorban a járműbiztonság, a lakásbiztosítás és az épületgépészet területén. A változatos felhasználásra jó példa, hogy az egyik legnagyobb hazai baromfitenyésztő és -keltető vállalkozás, a devecseri Gallus Kft. Vodafone IoT megoldással tette biztonságosabbá működését, valamint a Fővárosi Állat- és Növénykertben is IoT eszközök vigyáznak a világ egyik legkülönlegesebb rágcsálójának, a csupasz turkálónak és az egyik legritkább rovarának, a levélvágó hangyának az életkörülményeire.
A Vodafone menedzselt IoT technológiái a vállalatcsoport saját üzemeltető vállalatai által működtetett hálózatokra, a partnerhálózatokra, valamint más külső mobilhálózat-üzemeltetőkre támaszkodnak az ügyfelek egyszerű, és a világ szinte minden országában történő egységes kiszolgálásához. Az IoT technológiák már közel kerültek ahhoz, hogy elérjék a kritikus tömeget az üzleti világban, ezen felül pedig a fogyasztói technológiákkal foglalkozó cégek széles köre vesz részt a technológia fejlesztésében.
A legfrissebb Vodafone IoT Barometer jelentés megállapította, hogy:
- a vállalkozások számítástechnikai költségvetésük 24%-át fordítják IoT célokra
- a vállalkozások 76%-a azt tartja, hogy az IoT ‘kritikus fontosságú’ lesz az iparágukban működő minden szervezet jövőbeli sikere szempontjából
- az IoT technológiát használók 48%-a azt nyilatkozta, hogy az IoT technológiát vállalatuk gyökeres átalakításának részeként alkalmazzák
- az ipari vállalatok 86%-a — beleértve a bányászat, építőipar és hulladékkezelés területén működő vállalkozásokat – úgy nyilatkozott, hogy az IoT bevezetése „jelentős” hozadékkal járt számukra.
A Vodafone IoT igazgatója, Ivo Rook ekként nyilatkozott: „A Vodafone az elsők között volt, akik hittek abban, hogy az IoT technológia képes lesz az üzleti szektor és az élet gyökeres átalakítására. Az 50 milliós mérföldkő is bizonyítja, hogy az innováció továbbra is figyelmünk és elköteleződésünk középpontjában áll ebben a gyorsan növekvő, dinamikus szektorban.”
A Vodafone IoT technológiából származó bevételei évente kétszámjegyű növekedést mutatnak fel egészen azóta, hogy a vállalat 2011-ben létrehozta az gépek közötti kommunikációs technológiára összpontosító üzleti egységet. A Vodafone Csoportot világszerte az IoT technológia piacvezetőjének tekintik. A Gartner 2016-ban, az egymást követő harmadik évben ismerte el a Vodafone-t piacvezetőnek a menedzselt M2M szolgáltatások területén, a Machina Research jelentése szerint pedig a Vodafone immár öt éve az IoT piac elsőszámú szolgáltatója.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ericsson és partnerei már a gyárakat is felokosítják
- Az Ericsson A 2017-es Mobil Világkongresszuson
- A Samsung és a Korea Telecom az IoT szolgáltatások bevezetését felgyorsító megoldásról állapodott meg
- A lázadó robotok és a „Személyazonosságok Internete”
- A Deutsche Telekom egész Európára kiterjeszti a NarrowBand-IoT hálózatát
- Indul a NauBit SmartBoat szolgáltatása a balatoni hajósok számára
- 10 éves a Vodafone M-Pesa, a világ vezető mobilfizetési rendszere
- Mi az Internet of Things, és miért lesz nekem jobb tőle?
- Az Ericsson demonstrálta az első végpontok közötti 5G hálózatot
- Megérkezett a Rockwell Automation Analytics Cloud megoldása OEM-ek részére
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.