Swappygame néven elindult a használt videojátékok „Vaterája”
Egy magyar startup hozta létre a gamerek online piacterét
Soha nem látott népszerűségnek örvendenek napjainkban a videojátékok. A teljes nemzetközi piac értéke 2016-ban megközelítette a 100 milliárd dollárt, 2019-re pedig szakértői előrejelzések szerint elérheti a 120 milliárd dollárt is. Ezzel párhuzamosan a használt videojátékok úgynevezett másodlagos piaca is fejlődik, több milliárd dolláros üzletté nőtte ki magát. Ezt ismerte fel egy magyar startup, mely létrehozta a használt videojátékok adás-vételére és cseréjére biztonságos kereteket kínáló Swappygame nevű online piacteret.
Felmérések szerint az egyesült államokbeli háztártatások mintegy kétharmadában legalább egy személy rendszeresen videojátékozik (Entertainment Software Association), míg Magyarországon tíz internetezőből hat hódol ennek a szórakozási módnak (E-net).
Nem meglepő, hogy az újkorukban általában méregdrága konzolos és PC-s játékok sok felhasználó számára használtan is értéket képviselnek. Mindeddig azonban a megunt videojátékok cseréjére, adás-vételére nemzetközileg és itthon sem létezett biztonságos, szervezett keretek között működő megoldás. A gamerek általában különböző közösségi média csoportokban próbálják elpasszolni a már nem használt játékaikat, azonban ez a módszer sok szempontból nem kereskedés barát, és biztonságos.
Az egyelőre magyar nyelven, hazai felhasználók számára elérhető Swappygame segítségével viszont bárki pofonegyszerűen eladhat, vehet és csereberélhet használt videojátékokat. Továbbá a platform szűri azokat, akik hamisított, vagy kalóz játékokat próbálnak meg értékesíteni.
„A Swappygame egyik fő előnye abban rejlik, hogy vásárláskor azonnal megterheljük a vásárló bankkártyáját, de az összeget csak abban az esetben írjuk jóvá az eladó számláján, ha a vásárló visszaigazolta a tétel megérkezését. Tehát az eladó biztos lehet benne, hogy az eladás pillanatától a pénz rendelkezésre áll, illetve a vásárló is nyugodt lehet, hogy a pénzt csak akkor kapja meg az eladó, ha valóban eljuttatta hozzá a játékot” – fogalmazott Alcser Norbert alapító.
A használt videojátékok online piactere nemzetközi szinten is egyedülálló, éppen ezért a cég célja, hogy külföldiek számára is elérhetővé tegyék a szolgáltatást.
„Év végéig célunk, hogy Magyarországon elérjük a 30.000 regisztrált felhasználót, majd az angol nyelvű oldal elindításával meg szeretnénk kezdeni a nemzetközi terjeszkedést is. Mivel szolgáltatásunk teljesen hiánypótló, nincsenek versenytársaink, a használt videojátékok globális piacán vezető pozícióra, trendformáló szerepre törünk” – fűzte hozzá az alapító.
Könyvek esetében már bevált a modell
A videojátékok „Vaterájának” ötlete nem előzmény nélküli, hiszen az alapító csapat a Rukkola nevű, több mint 35 ezer felhasználóval rendelkező, népszerű és sikeres könyvcserélő oldallal már értékes hazai és nemzetközi tapasztalatokat szerzett a műfajban.
„A Swappygame teljesen ugyanazt az online platformot használja, mint a Rukkola. Célunk az is, hogy egyéb használtcikkek, termékek adás-vételére, cseréjére specializált online piactereket is létrehozzunk, melyhez jelenleg partnereket keresünk” – mondta el Alcser.
Kapcsolódó cikkek
- Videojátékos esemény a Telekom Hajón
- A videojátékok veszélyei
- Közel 200.000 hazai e-sport játékos – az e-sportról számokban
- A gamer bennünk van
- A Z generáció a videojátékokból tanul angolul
- Hamis jegy kizárva!
- Konzolvilág-GameShop összeolvadás
- Tickething: közel 50 milliós befektetést kapott egy frissen indult magyar startup
- Múzeumba került Dragon György játékújságíró hagyatéka
- Többet költünk online játékokra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.