Kevesebb ingyenes szolgáltatás az interneten
Tóth Kristóf, 2000. november 12. 22:35
Az internetezők a múlt héten ledöbbenhettek, hiszen a Napster, az a cég, amelynek a neve egyet jelentett az ingyenes zenével, bejelentette, hogy hamarosan előfizetési díjat kíván szedni a szolgáltatásáért cserébe.
Az új trendek, a piaci szabályok szerint félő, hogy hamarosan más, eddig ingyenes szolgáltatások is így járhatnak. Ennek oka, hogy a szűkülő reklámpiac egyszerűen képtelen eltartani a teljes webet és azokat az ingyen igénybe vehető lehetőségeket, melyek komoly pénzeket spóroltak meg eddig a felhasználóknak.
"Az embereknek rá kell jönniük, hogy az ingyenesség nem tarthat örökké" - mondta Dan Campi a Punch Networkstől. A Punch Networks egy olyan programot forgalmaz, melynek segítségével fájlokat oszthatunk meg a weben. A cég nemrég tért át az előfizetési díjas rendszerre.
A Napsterrel ellentétben, amely azért döntött az előfizetési díjas rendszer mellett, mert különben a kiadók egyszerűen bezáratták volna a céget, a nagyobb vállalkozások, így Yahoo vagy az America Online, azért szüntetik be ingyenes szolgáltatásaikat, mert ezt megtehetik. Az emberek fizetni fognak.
"Hamarosan nem kell többet a reklámbevételekre támaszkodnunk" - nyilatkozta Bob Visse a Microsoft MSN internetes portáltól.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo bezárja online aukciós oldalát
- 100 új weboldalt tervez a Yahoo
- A Napster az AOL exkluzív előfizetéses zenei szolgáltatása lesz
- Digitális zenei szolgáltatást indít Japánban a Napster
- Kompatibilis IM szolgáltatásokat tesztel a Yahoo és a Microsoft
- Lokális hírkereső a Yahoo-tól
- Felhasználóbarát blog- és hírkereső a Yahoo-tól
- Online könyvtárat hoz létre a Yahoo is
- A Yahoo elindítja zeneelőfizetés-szolgáltatását
- 1 GB-ra növeli ingyenes e-mail tárhelyét a Yahoo