A Blancco negyedéves felmérése az okostelefonokról
Teljesítmény tekintetében továbbra is az androidos készülékek a legjobbak – derült ki a Blancco negyedéves felméréséből. Az okostelefonok felhasználói leggyakrabban a készülék túlmelegedése és a GPS rossz működése miatt elégedetlenek.
Töretlenül növekszik az okosmobilok népszerűsége. Az eMarketer előrejelzése szerint 2017 végére a forgalomban lévő mobiltelefonok több mint 54 százaléka okoskészülék lesz, 2018 végére pedig a világ lakosságának több mint egyharmada okostelefont használ majd.
A jó és a népszerű
A mobiltelefon-diagnosztikai szoftvereket és adattörlési megoldásokat gyártó Blancco negyedévente megismételt kutatása szerint az androidos készülékek még mindig jobbak és kevesebbszer hibásodnak meg, mint a rivális iOS készülékek. A 2017 első negyedévére vonatkozó adatok szerint az Androidot futtató telefonok meghibásodási aránya 50 százalék, ez 18 százalékponttal kisebb az iOS eszközök meghibásodási arányánál (68 százalék).
A magasabb meghibásodási arány ellenére azonban a fogyasztók még mindig az Apple telefonját tartják az igazi prémium márkának. A Gartner szerint az Apple adja el a legtöbb okostelefont, de az őt követő fontos gyártók (Samsung, Huawei, Oppo) mind-mind a Google operációs rendszerét használják.
Melegednek a telefonok
A Blancco kutatása feltárta a két leggyakoribb meghibásodást is: ez a túlmelegedés és a rossz GPS-kapcsolat. A két hiba nem véletlenül jelentkezik, nagyon sok felhasználó GPS alapú, de internetes forgalmat is lebonyolító alkalmazást használ készülékén – gondolunk itt a közösségi taxis alkalmazásokra, a GPS alapú játékokra, népszerű üzenetküldőkre. A GPS-kapcsolódás főként az iOS telefonok esetében jelent komoly problémát, a felhasználók az öt leggyakrabban tapasztalt hibák között említették. Világviszonylatban pedig a GPS meghibásodási aránya iOS készülékek esetében 0,5 százalékos. A legtöbb panasz egyébként azután érkezik, hogy a felhasználók frissítették a mobiltelefon operációs rendszerét.
A jelentés készítői kiemelték, hogy a 2016 szeptemberében piacra dobott iPhone 7 és 7 Plus modellekkel kapcsolatos hibák száma megnőtt. 2016 negyedik negyedévében még 3 százalékos volt ennek a két modellnek a hibaaránya, 2017 első negyedévében ez az arány 10 százalékra növekedett.
Kapcsolódó cikkek
- Adventi Mesenaptár: karácsonyig minden napra egy mese
- Az okostelefonok észrevétlenül megváltoztatták az emberi szokásokat
- A Telenor MobilPass révén elérhetővé válik az érintéses fizetés
- A Blancco legfrisebb jelentése a mobiltelefonokról
- A digitalizáció útján
- Biztonságos a telefonunk?
- A hamarosan Magyarországon is kapható a Galaxy XCover 4 okostelefon
- Valentin napon is bekapcsolt telefonnal vacsorázunk gyertyafényben
- Kelet-Közép-Európában több okostelefonos tranzakciót bonyolítanak Androiddal, mint iPhone-nal
- Az iPhone 6 Plus a legmenőbb phablet Amerikában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.