A fiatalok a jövő munkahelyén szeretnének dolgozni
Hogyan segíti a technológia a munkavégzést egy modern munkahelyen? Milyen elvárásaik vannak azoknak a fiataloknak, akik már beleszülettek a digitalizációba és az anyanyelvük része a számítástechnika? Többek között ezekre a kérdésekre kínált válaszokat a jövő munkahelyét meghatározó innovációk terén élenjáró Microsoft az idei Meet Microsoft eseményen, amelyen 60 kiválasztott végzős hallgató és pályakezdő vett részt.
Ki az, aki manapság DVD-n veszi meg a filmeket, sorozatokat? Ki készít még egyáltalán CD-t? Melyik eszközben van még egyáltalán CD-lejátszó? Ugyanezek a kérdések a munkahelyen is felvetődnek a legmodernebb eszközökhöz és megoldásokhoz hozzászokott fiatalokban. Miért menteném a dokumentumaimat „vasra”, ha egyébként is szeretném bárhol elérni őket, akár telefonon is? Miért hoznék létre számtalan példányt belőlük, ha közösen is szerkeszthetem a kollégáimmal ugyanazt a dokumentumot?
A fentiek jó példák arra, milyen elvárásoknak kell megfelelnie a munkaadónak, ha az Y generációt szeretné megszólítani a munkaerőpiacon – miközben már a Z generáció is a startvonalon toporog. Az idei Meet Microsoft rendezvényen, amelyen 60 végzős hallgató és pályakezdő vett részt, sorra vették a korszerű munkahellyel szemben támasztott igényeket és megállapították, hogy a technológia a fiatalok számára ma fontosabb, mint valaha. Ez különösen sürgető probléma – noha egyben fejlődési lehetőség is – a munkaadók számára, hiszen a baby boom nemzedék lassan nyugdíjba vonul.
A felhő és a közösségi média alap – már a virutális valóság „kopogtat” a munkahelyek ajtaján
További kihívást jelent, hogy a fiatalok – a Randstad „Jövő munkahelye” kutatás szerint, – a magánéletükben lépést tartananak a technológiai fejlődéssel, a felhőtechológia és a közösségi média használata lassan alapelvárás számukra. Tekintetüket a hordható eszközökre, a virtuális valóság nyújtotta lehetőségekre és a robotikára függesztik – mindezen elvárásokat pedig magukkal viszik a munkahelyükre is. A Cirque du Soleil például ma már a Windows Mixed Reality nevű alkalmazást használja az előadásai megtervezéséhez. Így építenek virtuális színpadképet, amelyet a kiterjesztett valóságba belépve akár a saját kézmozdulataikkal is alakíthatnak.
A résztvevők nagy érdeklődéssel forgatták a rendezvényen a HoloLens eszközöket, amely a kiterjesztett valóság élményével nyűgözte le őket. A Microsoft szakértői emellett bepillantást engedtek a vállalat hosszú távú innovációs stratégiájába is, bemutatva a jövő munkahelyét.
“Nagyon izgalmas és innovatív vállalatnak tartom a Microsoftot, így nem volt kérdés, hogy részt vegyek-e a mai Meet Microsoft eseményen. Eddig is úgy gondoltam, hogy szívesen dolgoznék itt a jövőben, a mai nap pedig csak megerősített ebben.” – mondta Tóth Károly, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatója a nap végén.
Kisdiáktól a startup alapítóig – Microsoft edukációs programok fiataloknak
Jövőorientált vállalatként a Microsoft különösen nagy figyelmet fordít a fiatalok képzésére, akiket célzott edukációs programjaival kisdiák koruktól a munkába állásukig végigkísér. Az oktatás terén a YouthSpark programok állnak a vállalat társadalmi szerepvállalási stratégiájának középpontjában. Ezen keresztül több mint 50 ingyenes programot kínál a vállalat a fiataloknak, akik ezek segítségével sajátíthatják el a digitális írástudás alapjait egészen a haladó informatikai ismeretekig. Ezt egészíti ki a Microsoft Imagine, amely szintén ingyenes szoftvereket biztosít diákoknak és oktatási intézményeknek. A BizSpark ugyanezt felhő technológiával és szakértői támogatással együtt kínálja startupoknak, amely így az önálló vállalkozás elindításában segíti a fiatalokat. A diploma megszerzését követően a MACH (Microsoft Academy for College Hires) – egy kétéves, főállásban végezhető tehetségmenedzsment program – a kiemelkedően eredményes fiataloknak nyújt továbbképzést és eszközöket, jelentős szakmai támogatást nyújtva a tehetséges pályakezdő fiataloknak. A Virtual Academy, a DigiGirlz vagy az egyéves, önkéntes szakmai program, a Microsoft Student Partner Program további oktatási programok, amelyek a legújabb technológiákkal ismertetik meg a fiatalokat, külön figyelmet fordítva a legkisebbekre és a lányokra, akik méltatlanul alulreprezentáltak az IT-szektorban.
Kapcsolódó cikkek
- A digitális biztosítók kora jön
- Tanulni is lehet az Y és Z generációktól!
- Az Y generáció tetteket vár a nagyvállalatoktól
- Microsoft: Izgalmas bejelentések a holnap induló BETT konferencián
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- Rendhagyó Skype-nap a budapesti Herman Ottó Általános Iskolában
- Elindult a Microsoft Innovatív Iskola Programja a 21. századi oktatásért
- Elérhető a Minecraft: Education Edition első verziója
- Rugalmasságra vágynak a fiatal munkavállalók
- Jó üzlet a technológiát megtanulni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.