Így tartsa biztonságban cége Facebook-fiókját!
Öt tipp kisvállalkozásoknak
A kisvállalkozások életében egyre jelentősebb szerep jut a Facebooknak a törzsvásárlókkal való kapcsolattartásban, a vevők megtartásában és újak bevonzásában, valamint a növekedés támogatásában.
Az alábbi tippek segíthetnek a Facebook-profilok, hivatalos vállalati Facebook-oldalak, és így közvetve a vállalkozások biztonságának megőrzésében.
- Határozza meg egyértelműen, hogy a munkatársak közül hányan kezelhetik a vállalkozás Facebook-oldalát. Bár úgy tűnhet, hogy minél több szerkesztő van, annál hatékonyabb a munka, minél többen férnek hozzá az oldalhoz, annál nagyobb a biztonsági kockázat is.
- Bizonyosodjon meg afelől, hogy az oldal kezelőinek mindegyike a feladatához feltétlenül szükséges jogosultságokkal rendelkezik: például adminisztrátor, szerkesztő, moderátor, elemző vagy hirdető. A Facebook súgóközpontjában részletesen olvashat az egyes jogosultságok sajátosságairól Az oldalakon használható szerepkörök menüpont alatt.
- Ha egy munkatárs felmond, minden esetben távolítsa el őt a vállalkozás Facebook-oldalának szerkesztői közül. Ez egy igen egyszerű művelet: az oldalon rá kell kattintani a Beállítások menüre, ott kiválasztani a Szerepkörök az oldalon menüpontot, ahol a távozó munkatárs neve mellett rábökni a Módosítás gomba, majd azon belül az Eltávolítás-ra.
- Minden Facebook-fiók (tehát a vállalkozás oldalát szerkesztő munkatársai esetében is) aktiválja a kétfaktoros hitelesítést. Ha így tesz, csak egy külön kód megadásával lehet bejelentkezni az adott fiókba olyan eszközről, amelyről korábban még nem használták az adott fiókot. Ezt a kódot a mobiltelefonra küldi a rendszer. A kétfaktoros hitelesítést a felhasználói fiók beállításainál Biztonság és bejelentkezés menüpont alatt kapcsolhatja be.
- Gondoskodjon a mobil eszközök védelméről is! A Facebook a felhasználók mobiltelefonjait használja a beazonosításra, ezért a Facebook-fiókok és oldalak biztonságossá tételében a mobiloknak fontos szerepe van. Ahhoz, hogy illetéktelenek ne férhessenek hozzá egy telefon tartalmához, PIN-kóddal, jelszóval vagy egyéb módszerekkel kell levédeni azokat.
Bővebb információt a témában a https://www.facebook.com/help/ oldalon olvashat.
Kapcsolódó cikkek
- Nincs többé WannaCry, csak megoldás
- A WannaCry zsarolóvírus gyenge pontjai
- Újabb kibertámadás várható!
- A Kaspersky Lab legújabb jelentése megmutatja, mennyire eltérőek a gyerekek online szokásai világszerte
- 5 fontos biztonsági intézkedés 2017-re
- Startupból kiberbiztonsági nagyvállalat - 30 éves az ESET
- Túl sokat adunk ki magunkból!
- EternalRocks: a WannaCry-nál is veszélyesebb zsarolóvírus a láthatáron
- Elhackelt jelentés
- Nemzetközi verseny a kiberbiztonsági szakma fiataljainak
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.