Magyar innováció egy akadálymentessebb világért
A MagNet Bank is csatlakozott a kezdeményezéshez
Önkéntesek és nagyvállalatok együttműködésével júniusban indítja útjára országos információs akadálymentesítési mozgalmát a Route4U magyar startup csapat. Az applikáció megkönnyíti a mozgássérültek és babakocsival közlekedő szülők mindennapjait.
A Route4U magyar startup vállalat applikációja térképen, okostelefonunk segítségével mutatja az akadálymentes utcákat, üzleteket, bárokat, éttermeket és irodákat. A helyszíneket színekkel jelöli aszerint, hogy mennyire könnyen megközelíthetőek kerekesszékkel vagy babakocsival. Az üzletek felmérésében bárki részt vehet. Az elv pofonegyszerű: aki jártában keltében a Route4U applikációjával információt szolgáltat az egyben pontokat is gyűjt, ezeket pedig a partnercégek által felajánlott „kedvességekre” lehet beváltani.
A mozgalom három nagy céggel, a HEINEKEN Hungáriával, az ELMŰ-ÉMÁSZ-szal és a MagNet Bankkal együttműködve startol. Mindhárom partner a dolgozói és az ügyfelei felé történő kommunikációval járul hozzá a segíteni vágyó önkéntesek toborzásához. Emellett különféle ajándékokat és ösztönzőket is felajánlanak a cégek a szorgalmas adatgyűjtőknek.
A MagNet Bank például kávé és péksütemény különlegességekkel kedveskedik a közösségi pontjain az önkénteseknek, de a jól teljesítők „kreatív kulacsokat” is átvehetnek a megjelölt fiókokban. Az ELMŰ-ÉMÁSZ az igazán kiemelkedően teljesítőket díjazza, náluk értékes powerbank-ekre (külső mobil akku) válthatók be a pontok.
A HEINEKEN Hungária a felajánlott ajándékok mellett, 150 területi képviselője segítségével közel 25.000 magyarországi üzlethelyiség akadálymentességét is ellenőrzi. Ezzel néhány hét alatt megháromszorozzák azon helyek számát, melyekről akadálymentességi adatok érhetőek el.
Bárki csatlakozhat
A rendszer teljesen nyílt, a mozgalomhoz nem csak a partner cégek által meghívottak, hanem bárki szabadon csatlakozhat. A részvétellel kapcsolatos további információk itt olvashatók.
A mozgalomban résztvevők első körben középületekről és szolgáltatóhelyekről (étterem, bolt, szálláshely, stb) gyűjtenek alapvető akadálymentességi információkat: van-e lépcső a bejáratnál illetve van-e ott akadálymentes illemhely. Az összegyűjtött adatok elsősorban a kerekesszékkel és babakocsival közlekedőknek nyújtanak nagy segítséget, de bárki másnak hasznosak lehetnek, akik nem tudnak, vagy nem szeretnek lépcsőzni.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre népszerűbb a CIB Bank mobilalkalmazása
- Hamarosan a Balaton körül is navigálhatunk a McDonald’s mobilos applikációjával
- Babanapló alkalmazás kismamáknak
- A digitalizáció útján
- Szingapúrban is Vodafone IoT bringákat lehet használni
- Mi az a szex? Ha lefeküdtünk, akkor járunk?
- Megszokás vagy praktikusság?
- Magyar módszer segítségével változtatja meg milliók életét a Samsung
- Elindult a myMeki alkalmazás!
- A jövő már a budapesti sarkon parkol
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.