Hiányoznak a digitális képességek
Bár a cégek 90 százaléka stratégiai jelentőségűnek tartja a digitális transzformációt, mindössze 15 százalékuknál áll rendelkezésre a digitális átálláshoz szükséges tudás– derül ki a Müncheni Műszaki Egyetem és az SAP szoftvergyártó közös felméréséből.
Ahogy gyorsul a technológiai innováció, és a digitális átalakulás bekerült a közbeszédbe, egyre több cég szerint hiányzik náluk a digitális átalakulásukhoz szükséges, megfelelően képzett csapat.
A 2015 után idén második alkalommal elkészített nemzetközi kutatás szerint a megkérdezett cégek 64 százaléka nem rendelkezik ilyen képességekkel. Két évvel ezelőtt még csak minden második vállalat állította ezt.
A cégek látják a digitális jövő jellemzőit
A digitális transzformáció fontosságát mutatja, hogy a vállalkozások 45 százalékánál úgy vélik, a digitalizáció komoly fenyegetést jelent meglévő üzleti modelljükre, és sokan tisztában vannak az előnyeivel is. A válaszadók 56 százaléka nyilatkozta azt, hogy az új technológiák révén jobban megérti ügyfeleit, és új üzleti modelleket tud bevezetni. Ennek ellenére a vállalatok mindössze fele rendelkezik valamilyen elképzeléssel a cége digitális jövőjéről, 37 százalékuk bír átállási stratégiával és 26 százalékuknak van kidolgozott forgatókönyve arra, hogyan valósítsák meg a gyakorlatban a digitális transzformációt.
A tanulmány ugyanakkor egy ellentmondásra is rámutat: miközben a vállalkozások többsége (90 %) kulcsfontosságúnak tartja a digitális transzformációt, csak töredékük (16%) tesz aktívan annak érdekében, hogy előteremtse a hiányzó szaktudást.
E képességek szükségesek a digitális átalakuláshoz
A kutatás alapján a szervezetek az informatikai biztonsági ismereteket tekintik a legfontosabbnak a digitális képességek közül. A második a rangsorban a mobil technológiákkal kapcsolatos tudás, míg a harmadik az üzleti működés átalakításához elengedhetetlen menedzsment ismeretek. A lista elején szerepelnek olyan területek is, mint a big data, a felhő, a dolgok internete (IoT), vagy az üzleti hálózatokhoz kapcsolódó tudás.
Miközben a vállalkozások tudják, hogy ezen képességek kulcsfontosságúak a sikeres digitális átálláshoz, jelentős lemaradás tapasztalható azok elsajátításában. A válaszadók mindössze harmada jelezte például, hogy képzett munkatársakkal rendelkezik IoT, big data területén. A felhő technológia kapcsán a cégek 49 százaléka érzi úgy, hogy megfelelő kompetenciával rendelkezik. A szervezetek leginkább a közösségi médiához értenek, az ennek hatékony használatához szükséges tudás a válaszadók 57 százalékánál áll rendelkezésre. A digitális átállás vonatkozásában legfontosabbnak tartott it-biztonsági ismeretek esetében a megkérdezett társaságok 45 százaléka ítélte úgy, hogy megfelelő képességekkel bír.
A Müncheni Műszaki Egyetem „Skills for Digital Transformation” és az SAP szoftvergyártó felméréséhez 18 országból érkeztek válaszok. A kutatást 2017 márciusában és áprilisában végezték.
Kapcsolódó cikkek
- Kitekintés 2030-ra: partnerség az emberek és gépek között
- Digitális Esély 2017
- A pelenka volt a slágertermék 2017 első félévében
- Minden második gyerek veszélynek van kitéve a neten
- Bemutatkozott a digitális próbafülke
- Kettős díjazás a hazai SAP-nál
- A Fujitsu immár ötödik éve az élen a Gartner szerint
- Új korszak jön az állami tulajdonú vállalatoknál
- Sikeresen zárult a 7. Infoparlament
- Nagyobb rugalmasságot, több időt és a papírmunka csökkenését várja a digitalizációtól a kkv-szektor
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.