Online is pörögnek a nyári slágertermékek

A strandruházat, a kerti bútorok és a medencék a legkelendőbbek a Vaterán

forrás: Prím Online, 2017. július 25. 10:59

A kitartó nyári hőség hatására az online boltokban is többszörösére nőtt egyes szezonális termékek forgalma. A vásárlókat főként a strandruházat, a kerti bútorok és a medencék vonzzák, de jól pörögnek a grillezés és a sátorozás kellékei is – derül ki a Vatera adatelemzéséből. 

A klímák és a hűtők iránt valamivel visszafogottabb a kereslet, ezekből a nagyobb beruházást jelentő termékekből pedig inkább a használtat viszik, amelyek a jobb ár-érték arányt kínálnak. Az online piactér adatai alapján úgy tűnik, hogy a legjobban Budapest és Szeged készült fel a nyárra: a legtöbb vásárló ezekről a településekről érkezett idén júliusban.

 

Strandolásra és kerti kikapcsolódásra vágyunk

A nyári termékek között az eladott darabszámok tekintetében toronymagasan vezet a strandruházat és -kiegészítő, melyekből egy hónap alatt közel 3500 darab fogyott az online piactéren. Fürdőruhára, strandpapucsra, egyéb strandruházatra, valamint napszemüvegre átlagosan 1.910 forintot szántak idén júniusban a felhasználók. 

 

A vízpart mellett a szerencsésebbeknek saját kertjük, illetve erkélyük is menedéket adhat a hőség elől. Ezek otthonosabbá és komfortosabbá tételére komoly gondot fordítanak a felhasználók: a különböző kerti bútorokból, kert- és teraszdekorációkból, székpárnákból, mécsesekből, illetve lampionokból 681 darab talált gazdára, átlagosan 18.810 forint értékben.

 

A képzeletbeli dobogó harmadik helyét pedig nem meglepő módon a medencék foglalták el. A májusi adatokhoz viszonyítva az eladások száma csupán egy hónap alatt közel a négyszeresére nőtt (150-ről 553 darabra), emellett az eladások összértéke is a háromszorosára növekedett (2,3 millió forintról 7 millió forintra). 

 

Van, amiből csak újat veszünk

A nyári szezonális termékkategóriák tekintetében elmondható, hogy a használt cikkek átlaga évről évre nő: míg 2014 júniusában csupán 32 százalék volt, idén ez az arány már 51 százalékot tett ki ugyanebben a hónapban. 

 

Ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy ezen belül az egyes termékkategóriák komoly eltérést mutatnak: szinte csak az új termékek fogynak a kerti bútorokból és kiegészítőkből (85%), grillsütőkből és grilleszközökből (72%), sátorozási kellékekből (70%), medencékből (70%), illetve strandruházatból és strandjátékokból (68%). Míg használtan főként a hűtőszekrények és -táskák (78%), a klímaberendezések (66%) és az autós csomagtartók, bicikliszállító csomagtartók és tetőboxok (62%) a kelendők. Vagyis az alacsonyabb árfekvésű termékek esetében inkább az újat, míg a több tízezer forintos tételeknél a használtat részesítik előnyben a vaterázók.

 

 

Nyári rekordok – nem csak a hőmérséklet szökik a magasba

Tavaly július óta a legtöbb nyári slágerterméket, 7348 darabot a fővárosban vásárolták, összesen több mint 52 millió forint értékben. A vidéki települések között Szeged áll az élen, 423 megvásárolt termékkel, együttesen több mint 3 millió forintért. Az első ötbe került még Érd, Székesfehérvár, Pécs és Debrecen, ezekben a városokban szintén 2,4–2,9 millió forint körül alakult a napi forgalom.

 

„A Vatera indulása óta a legtöbb nyári terméket 2014. június 30-án értékesítettük, amikor egyetlen nap alatt 655 ilyen termék talált gazdára, percenként átlagosan 6.615 forint értékben. Idén júniusban és júliusban pedig több olyan nap is volt, amelyeken közel 2 millió forintért vásároltak nyári szezonális cikkeket a felhasználók. A termékek esetében két rekordot is érdemes megemlíteni: az eddigi legdrágább nyári slágertermék idén egy újszerű állapotban lévő deluxe jakuzzi volt, ami még a főszezon előtt, április végén gazdára talált, nem kevesebb mint 1,2 millió forintért. A tavalyi csúcstartó pedig egy kerti filagória volt, amely szintén még a nyár beköszönte előtt, májusban kelt el 635 ezer forintért” – árult el további érdekes részleteket Szanitter Áron, a Vatera ügyvezető igazgatója.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59