A HP és stratégiai partnerei virtuális valósággal robbannak be a Mars-versenybe
A “HP Mars Home Planet” elnevezésű globális kezdeményezés lehetővé teszi, hogy a kreatív szakma képviselői és a diákok elképzeljék, milyen lenne az élet a Marson
A HP Inc. és az NVIDIA a Technicolor, az Autodesk, az Unreal Engine, a Fusion, a Launch Forth és a VIVE közreműködésével létrehozta a “HP Mars Home Planet” nevű globális projektet, amely a virtuális valóságon keresztül képes szimulálni, hogy milyen lenne az élet az egymillió lakosú Marson.
A kreatív, nemzetközi együttműködés az épületektől kezdve a járműveken át a farmokig és a ruházatig feltérképezi, hogyan lehetne egy fenntartható életet kialakítani a vörös bolygón, figyelembe véve az ott uralkodó időjárási és légköri kihívásokat.
A HP Mars Home Planet projekt a Mars 2030-ot, azaz a Fusion és a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) közös virtuális valóságélményét fejleszti tovább. A HP és a vállalat partnerei mérnököket, építészeket, tervezőket, művészeket és diákokat egyesítenek, hogy elképzeljék, megtervezzék és a virtuális valóság segítségével megtapasztalják az emberiség jövőjét a Marson.
“2016-ban már meghódítottuk a Nemzetközi Űrállomást az NVIDIA Quadro videokártyával ellátott HP ZBook munkaállomásainkkal, a figyelmünk pedig ezúttal a Marsra összpontosul” - fejtette ki Gwen Coble, a HP munkaállomásokért, kiskereskedelmi megoldásokért és vékony kliensekért felelős EMEA igazgatója. “A HP és a partnertechnológia segítségével mérnökök, építészek, tervezők és diákok segítenek kiszámítani és megoldani azokat a valós problémákat, melyekkel a Mars esetleges benépesítésekor szembe kell néznünk.”
A projekt messze túlmutat 2030-on, és egy olyan időbe kalauzol a jövőben, amikor családok és közösségek élnek a Marson. A projekt célja, hogy a vörös bolygó urbanizációs kihívásainak megoldására ösztönözze a kreatív gondolkodókat, a VR-élménynek köszönhetően pedig a Földön élő emberek is megtapasztalhatják, hogy milyen lenne az élet a Marson.
Stratégiai partnerség a marsbéli élet vizualizálására
A három fázisból álló egyéves program a Home Planet’s Mars Urbanization Challenge kihívással indul, ahol a résztvevők egy meghatározott helyszín szállítási és infrastrukturális koncepciójára fókuszálnak majd. A NASA a Mawrth Vallis-t, azaz walesi nyelven a Mars-völgyet nevezte meg lehetséges leszállóhelyként. A tervezési időszakot követően a 3D modellezést és a renderelést is elkészítik, amely a marsbéli élet virtuális élményét eredményezi majd.
A HP Mars Home Planet létrehozásához a HP és az NVIDIA a Technicolorral, az Autodeskkel, az Unreal Engine-nel, a Fusionnel, a Launch Forth-szal, valamint a VIVE-val fogott össze. A projekt résztvevői az Autodesk szoftverének segítségével készítik el a marsbéli épületek, városok és járművek modelljeit, valamint az infrastruktúrát. A Technicolor kreatív és technikai irányításával a tervezők az Unreal Engine-t használják majd ahhoz, hogy elkészítsék az egymillió lakosú Mars VR szimulációját, a környezetet pedig a Fusion “Mars 2030” játékának Mars-völgyi terepe adja, amely a NASA kutatásai alapján készült.
“Bízunk benne, hogy a marsi élet felfedezése érdekes és ígéretes ötleteket nyújt a partnereink számára azzal kapcsolatban, hogyan segíthetik a 360 fokos tartalmak, a bevonódást igénylő média a társadalmat napjainkban és a közeljövőben egyaránt” – mondta Marcie Jastrow, a Technicolor Experience Center vezetője és az Immersive Media alelnöke. “A Technicolor Experience Center egyik legfontosabb célja az, hogy bizonyítsa a jövőbeli technológiai koncepciók működőképességét, és segítségükkel egy olyan tudás és tapasztalati platformot hozzon létre, amelyre egy globális közösség is épülhet.”
A HP Mars Home Planet projekt a Launch Forth irányításával jött létre, amely egy olyan termékfejlesztési közösség, ahol tervezők, mérnökök és solverek dolgoznak együtt kisebb-nagyobb tervezési és mérnöki kihívások megoldásain, és közösen, csapatokat alkotva oldják meg a feladatokat.
A HP Mars Home Planet Tanácsadói Testületének tagja többek között Marcie Jastrow, a Technicolor Experience Center vezetője és az Immersive Media alelnöke, Ted Gagliano, a Post Production for Twentieth Century Fox elnöke, Ted Schilowitz, a Paramount Pictures jövőkutatója, Jen Dennis, az RSA Films VR-részlegének vezetője, valamint Joaquin Ruiz, az Arizonai Egyetem tudományos karának dékánja.
A HP Mars Home Planet a HP újonnan bejelentett VR stratégiájának része, amely lehetővé teszi, hogy a különböző márkák újragondolják az innovációs folyamataikat, illetve a fogyasztók elköteleződését szolgáló lépéseiket.
Regisztrálj most, ha készen állsz a Mars misszióra!
A HP Mars Home Planet misszióhoz való csatlakozáshoz, illetve a Mars Urbanization Challenge első fázisának megkezdéséhez látogass el a hp.com/go/mars oldalra!
Kapcsolódó cikkek
- A HP új portfóliója forradalmasítja a VR piacot
- Minden eddiginél erősebb, gamereknek fejlesztett portfóliót mutatott be a HP
- Páratlan teljesítménnyel és kifogástalan formatervezéssel érkeznek a HP új gépei
- Hatékonyság és biztonság mindenek felett
- A HP Inc. kibővített mobileszköz-portfóliójával megkönnyíti az utazás közben végzett munkát
- CES 2017: Tarolnak a HP új kiemelkedő teljesítményű számítógépei
- A HP a világ legbiztonságosabb menedzselt nyomtatási szolgáltatását fejleszti
- A HP bemutatja az iparág első kisméretű munkaállomását
- Felpezsdíti az 55 milliárd dollár értékű A3-as nyomtatópiacot a HP
- A Samsung megválik nyomtató üzletágától
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.