A kódolás hetében indul a kódolás éve
Ma kezdődik az Európai Kódhét, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a programozás legalább alapszintű elsajátításának a fontosságára. Az esemény keretében indítja el a GE Magyarországi Digitális Fejlesztési Központ és az Abacusan Stúdió egyedülálló VándoRobot Programját, amely egy egész éven keresztül segíti a gyerekek programozási készségeinek fejlesztését országszerte 9 általános iskola több mint 300 diákjának részvételével.
Nap mint nap halljuk, hogy a digitális készségek nélkülözhetetlenek lesznek a jövőben. De pontosan milyen típusú és mértékű digitális készségre van szükségünk, illetve mi lesz a helyzet a mai gyerekekkel? A program célja, hogy a kódolást és a digitális írástudást minél több fiatal számára szórakoztató - az élményalapú oktatás és a csapatmunkát feltételező, projekt szemléletű oktatás elemeit ötvöző - módon tegye elérhetővé. Az egy éven keresztül futó program célkitűzése, hogy segítse az informatikai oktatás hatékonyságát és az informatikai pályák iránti érdeklődés felkeltését az általános iskolás gyerekek körében.
A program keretében a 2017/18-as tanévben, 3 időszakban, összesen 9 általános iskola vesz részt, ebből három helyre már kiválasztották az iskolákat, míg a további hat helyre pályázat útján jelentkezhetnek az intézmények november folyamán. A kódolás és programozás alapjainak elsajátítását segítő ArTeC robotkészleteket és mentorálást az Abacusan Stúdió pedagógiai és a GE Digital informatikai szakemberei biztosítják.
“A GE Magyarországi Digitális Fejlesztési Központjában a kezdetektől proaktívan foglalkozunk a következő generáció informatikai oktatásával, nyílt események keretében. A gyermekek számára tervezett programozási és kódolási napokat, például a Kódolás Hete vagy a Digitális Témahét keretében, a Lányok Napján, illetve idén nyáron második alkalommal informatikai nyári tábor szervezésével biztosítjuk. A most induló programmal azonban sokkal több gyermeket érhetünk el, mint korábban, mivel a program egy egész évig tart, így valódi elmélyült tanulási lehetőséget biztosítunk számukra, saját iskolai környezetükben" - mondta Paál Laura, a GE Global Operations Informatikai Igazgatója, a program GE-s védnöke.
„Nagyon örülünk, hogy a korábbi sikeres együttműködések után idén egy egész éven keresztül dolgozhatunk közösen a GE Digitallal” – mondta Sugár Sára, az Abacusan Stúdió Nonprofit Kft. Ügyvezetője. „A program során ArTeC robotika készleteket biztosítunk a gyerekeknek, melyek nagy variálhatóságukkal, színes építőelemeikkel az élményszerűséget, játékosságot segítik elő, ugyanakkor alkalmasak a valós életből vett hétköznapi, ipari vagy akár bionikai feladatok, megoldások modellezésére is.”
A programban részt vevő első három általános iskola:
- Kőbányai Kertvárosi Általános Iskola (Budapest)
- Palonai Magyar Bálint Általános Iskola (Fonyód)
- Bükkábrányi Arany János Általános Iskola
A program további hat helyére az általános iskolák itt jelentkezhetnek novembertől.
Kapcsolódó cikkek
- 120 fő végzett a Codecool programozóiskolában
- Programozni tanít a jövő iskolája: világelső a magyar Logiscool
- Logikus gondolkodást és csapatmunkát várnak el a cégek a kezdő programozóktól
- Mostantól leginkább erre kellene spórolnia mindenkinek
- Betör a programozóképzések piacára a Budapesti Metropolitan Egyetemen
- Gyorsítja külföldi terjeszkedését a Codecool programozóiskola
- Több mint ezer lány tanult programozni a Skool projektben
- A robotok már köztünk vannak
- Ha van bizonyíték és perspektíva, akár diplomások is vállalják a pályamódosítást
- Hátrányos helyzetűeknek hirdettek szoftverfejlesztői ösztöndíjprogramot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.