NMHH Médiatanács: 25 millió forint pályázható online médiatartalmakra
Heti ülésén elfogadta a Neumann János-pályázat 2017-es kiírását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, és 25 millió forintot különített el magyarországi és határon túli online megjelenő közszolgálati tartalmak gyártásának támogatására.
Multimédiás applikációk, installációk és virtuális kiállítások tervei is benyújthatók pályázati anyagként azon az online műsorszámok vissza nem térítendő támogatására kiírt 2017-es Neumann János pályázati felhíváson, amelyet e heti ülésén fogadott el a Médiatanács. A Magyar Média Mecenatúra Program keretében kiírt pályázat célja, hogy új, értékes és eredeti közszolgálati tartalmak váljanak elérhetővé az online médiaszolgáltatások kínálatában. A nyertes magyarországi pályázatok számára idén is 20 millió forint a pályázati keret, míg a határon túli pályázók számára további 5 millió forintot különített el a Médiatanács. Egy pályázó maximum egymillió forinttal támogatható. A korábbi évekhez képest – a felsőoktatási intézmények javaslatát elfogadva – könnyítés, hogy a tartalom elkészítésére, az eddigi fél év helyett, kilenc hónap áll rendelkezésre. Feltétel, hogy a tartalom legalább egy évig hozzáférhető legyen az online felületen. A négykörös pályázati eljárás első fordulójára november 23-án 12 óráig lehet jelentkezni az Ügyfélkapun keresztül. A pályázati felhívás és a pályázat benyújtásával kapcsolatos gyakorlati információk megtekinthetők a mecenatura.mtva.hu oldalon.
Az Interax Kft. a győztes a békéscsabai rádiós pályázaton
A Médiatanács a Békéscsaba 88,9 MHz helyi kereskedelmi rádiós frekvencia pályázati eljárásában – a pályázó cégadataiban bekövetkezett változások miatt – hivatalból felülvizsgálta döntését, és megállapította, hogy a Radio Plus Kft. ajánlata alakilag érvénytelen, ezért az eljárás nyertese az eljárásban résztvevő másik pályázó, az alakilag és tartalmilag egyaránt érvényes ajánlatot benyújtó Interax Kft.
A Budapest 101,6 MHz helyi rádiós frekvencia hasznosítására indított eljárásban a tanács elfogadta az egyedüli ajánlatot benyújtó Fontana Média Kft. hiánypótlását, és pályázati nyilvántartásba vette a pályázót.
Kapcsolódó cikkek
- Tizedik médiaműhelyét nyitotta meg az NMHH
- NMHH Médiatanács: közel 27 millió forintból fejleszthet 15 tévé, illetve rádió
- Ál-vírusirtók emelt díjas áron, nyereményről szóló üzenetek
- Rádiós döntések a Médiatanács ülésén
- Három azonosítógazdálkodási változást vezet be az NMHH
- Két azonnali forgatási támogatásról döntött az NMHH Médiatanács
- NMHH Médiatanács: október 2-án lehet beadni a Budapest 98,6 MHz rádiós frekvenciára vonatkozó pályázati ajánlatokat
- Kétéves az NMHH Szélessáv.net oldala
- Elkészült az első, hálózatsemlegességről szóló éves jelentés
- Internetáfa-csökkentés: a szolgáltatók zöme betartotta a szabályokat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.