VloggerSulit indít a Vodafone
A Vodafone Magyarország Alapítvány 2 éve indította el a Digitális Iskola Programot azzal a céllal, hogy egyenlő esélyeket teremtsen a diákoknak a digitális kompetenciák megszerzéséhez. A Digitális Iskola Program most induló második fázisában az eszközök felhasználási területének szélesítése mellett egy új motivációs rendszert is bevezetnek, valamint elindul a VloggerSuli elnevezésű eseménysorozat is, melynek részeként minden hónapban egy ismert vlogger látogat majd el a résztvevő iskolák valamelyikébe. A pilot program tapasztalatai azt mutatják, hogy a VloggerSuli nem csak a gyerekek digitális tudását, de az önbizalmukat is jelentősen fejleszti.
A Vodafone Magyarország Alapítvány 2015-ben indította el a Digitális Iskola Programot, mely távlati céljai közt jelölte meg a digitális analfabetizmus felszámolását hazánkban. A Digitális Iskola Program, amelynek megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az Együttható Egyesület is szerepet vállalt, az ország 24 iskolájában mintegy 6500 gyerek oktatását és csaknem 700 pedagógus munkáját támogatja. Az első fázisban a Vodafone Magyarország Alapítvány 10 hónap alatt országszerte 1300 Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet osztott ki, biztosította az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet.
A Digitális Iskola Program most induló második fázisában a korábban kiosztott eszközök mind szélesebb körű felhasználási lehetőségeit mutatja meg a Vodafone, elsősorban a tanároknak. – A programba a Vodafone önkéntesek is bekapcsolódnak majd, akik rendszeresen tartanak képzéseket is az iskolákban. Emellett az Alapítvány kidolgozott egy olyan motivációs rendszert, mely a digitális eszközök sokoldalú használatára ösztönzi az iskolákat, amelyekre kivétel nélkül jellemző az érdeklődés és a nyitottság a digitális világ iránt. A diákok különböző kvízeket töltenek ki, pályamunkákat – fényképeket, videókat – készítenek és játszanak az erre a célra fejlesztett microsite-on. Az aktivitásért az iskolák pontokat kapnak, melyeket beváltva további digitális eszközökhöz juthatnak hozzá. Az eszközöket monitorozza az Alapítvány, így a visszajelzések alapján még tovább fejleszthető a rendszer.
A második fázisban megvalósul a VloggerSuli eseménysorozat is, melynek részeként minden hónapban egy népszerű vlogger látogat majd a programban résztvevő iskolák valamelyikébe. A program alapötlete és a pilot program megvalósítása Bombera Krisztina televíziós újságíró nevéhez fűződik. A szervezési feladatokat ősztől Tábori Ádám vette át, aki jelenleg szakmai vezetőként menedzseli a projektet. A pilot programban idén májusban négy hét alatt négyszer látogattak el a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskolába az alapítvány dolgozói Budai Kitti vloggerrel (Már megint Kitty), hogy egy interaktív előadás-sorozaton ismertessék meg a diákokkal a vloggerkedés hátterét, kicsit ők is átállhassanak az okostelefon másik oldalára. A program tapasztalata az, hogy a gyerekek nem csak technikai tudásra tettek szert – szórakozva tanultak –, de önbizalmat is építettek, egyre kevésbé feszélyezte őket a szereplés, és beleásták magukat a videó vágás rejtelmeibe is. A VloggerSuli részeként Kitty mellett Gery vlogger is biztos résztvevője a projektnek, melynek célja, hogy a hátrányos helyzetű, illetve halmozottan hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyerekek oktatása egyszerűbb és egyben izgalmasabb is legyen.
„A tanulók látványos változáson, fejlődésen mentek keresztül. Még az egyébként extroveltált, rendkívül kommunikatív gyerekek is sokat fejlődtek, megtanulva, hogyan viselkedjenek, szerepeljenek kamera előtt, felvétel közben. A videókészítés, a vlogolás formálta, átalakította gondolkodásukat, egymáshoz való viszonyukat, önértékelésüket” – értékelte a pilot programot dr. K. Nagy Emese, a pilot programban résztvevő hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgató asszonya.
„A Vodafone-nak van egy víziója, ez a Gigabit Magyarország. Ennek a víziónak része, hogy mindenki belép a digitális világba, amelyben a technológiának és az innovációnak köszönhetően jelentősen javul az életminőségünk. A Digitális Iskola Program célja, hogy ezt az esélyegyenlőséget megvalósítsa és olyan digitális tudást nyújtson a résztvevő diákoknak, mely segítségével a munkaerő piacon is jelentősen jobb esélyekkel indulnak. A tanárok kulcsszerepe vitathatatlan, őket külön köszönet illeti emiatt, ennek is köszönhető, hogy a második fázisban még nagyobb figyelmet szentel nekik a program” – mondta el dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.
Kapcsolódó cikkek
- Szolnokra is megérkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
- Vodafone táblagépek iskoláknak
- A digitális szakadék áthidalásáért tesz a Vodafone
- Nagy bejelentést tett a Vodafone
- A magyar fiatalok 30%-a közösségi média függő
- 4G labort létesített a Vodafone az Óbudai Egyetemen
- Jól járnak a Vodafone ügyfelek
- Vodafone mérnökök segítenek az Irma hurrikán sújtotta területeken
- Üzleti döntéseket támogat a Vodafone látogatószámláló megoldása
- A Vodafone bővítette mobilszolgáltatását
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.