NMHH Médiatanács: 420 millió forinttal indul a helyi és körzeti televíziók műsorgyártását támogató pályázat

forrás: Prím Online, 2018. március 25. 11:54

Három filmfesztivál és egy ad hoc esemény azonnali megörökítésének támogatásáról döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi ülésén.

A grémium elfogadta a helyi és körzeti televíziók számára a hírműsorok, kulturális és közéleti magazinműsorok gyártására kiírt idei pályázati felhívását is. A testület műsorterjesztői szerződés létrehozásával zárt le egy jogvitás eljárást a Domino TV Zrt. és az Antenna Hungária Zrt. között. A tanács által elfogadott legújabb hatósági vizsgálatból pedig kiderült, hogy a hirdetők egyre szívesebben reklámozzák sportolókkal a termékeiket. 

 

A mecenatúraprogram támogatásai

A Magyar Média Mecenatúra Program magyar vonatkozású, váratlanul bekövetkező események azonnali, helyszíni forgatási munkálatainak támogatására kiírt Escher Károly-pályázati eljárásban a testület 1,7 millió forintot ítélt oda Chilton Flóra rendező pályázatára, aki az Életrevalók című készülő dokumentumfilmjéhez halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek önbizalmát fejlesztő élményterápiás projekt foglalkozásairól készít majd felvételeket. 

 

A Médiatanács meghirdette idei pályázatát helyi és körzeti televíziók számára rendszeresen jelentkező hírműsorok, kulturális és közéleti magazinműsorok gyártására a mecenatúraprogram keretében. Az idei, összesen 420 millió forintos keretösszegű pályázatra négy alkalommal lehet majd jelentkezni, az első forduló jelentkezési határideje április 19. A műsorszámok elnyerhető maximális támogatása közéleti műsor esetén 60 ezer forint, hírműsorok és kulturális magazinok számára 40 ezer forint adásonként, ami nem lehet több, mint a tervezett összköltség kétharmada. 

 

Filmfesztiválok támogatása

A Médiatanács 4,6 millió forinttal támogatja Magyarország részvételét a MIFA Nemzetközi Animációs Filmvásáron a franciaországi Annecy-ban. A június 12. és 15. közötti, A kategóriás filmes eseményen a mecenatúraprogram támogatásával készült Sellők és rinocéroszok című alkotás is szerepel a hivatalos programban, emellett a mecenatúraprogram animációs ága, valamint hazánk számos animációs stúdiója is bemutatkozási lehetőséget kap.

 

A testület összesen kétmillió forinttal járul hozzá a gödöllői Nemzetközi Természetfilm Fesztivál fődíjához – Európa Kék Szalagja – és a Kárpát-medence természeti értékei szekció dokumentum- és természetfilm kategóriák győzteseinek díjazásához. A fesztivált május 25. és 27. között rendezik majd meg.

 

A szatmárcsekei IV. Kulturális Filmek Fesztiválja fődíjasát a tanács 800 ezer forinttal jutalmazza. Az augusztus 23–26. közötti eseményen a versenyfilmek témája a „Helyi magyar kultúra a Kárpát-medencében” lesz.

 

A testület döntött a Mediawave Nemzetközi Film és Zenei Együttlét elnevezésű rendezvény támogatásáról is. Az április 29-én kezdődő háromnapos eseményen a legjobb magyar dokumentum- és rövidfilm díjazására összesen egymillió forintot ajánlott fel a grémium. 

 

Inkább sportolókkal reklámoznak a televízióban

A Médiatanács elfogadta a televíziókban 2017 második félévében közzétett új reklámszpotokról szóló vizsgálatot. Az összefoglaló 34 televízió műsorkínálatát elemezte, amelyekben összesen 2602 új reklám 1,2 millió alkalommal került képernyőre, szemben a 2016 hasonló időszakában mért 2656 szpot egymillió megjelenésével. Folytatódik tehát a már korábban megfigyelt tendencia, miszerint egyre kevesebb reklámot, egyre többször ismételnek a csatornák. A legtöbb új reklámfilmet – mint 2014 óta a második félévben mindig – novemberben mutatták be. Az öt másodperces szpotok arányának korábban megfigyelt csökkenése megállt, és a félévben enyhén emelkedett a számuk. Míg a 2013-as 10,5 százalékos arányuk 2016-ra 1,8 százalékra csökkent, tavaly ez a szám 2,7 százalékra emelkedett. Az elemzett reklámok 59,8 százalékban szolgáltatásokat, 37,4 százalékban pedig termékeket népszerűsítettek, a leggyakoribb hirdetők a kereskedelmi (37,4 százalék) és a szabadidő- (14,7 százalék) szektorok voltak. 

 

A kifejezetten kiskorúaknak készített reklámok aránya 5,3 százalékot mutatott, amely úgy tudta meghaladni a 2016-os 5 százalékot, hogy 2017 második felében az M2 a gyerekprogram ideje alatt – 20 óráig – reklámmentes volt. Erős a visszaesés – 8,4 százalékról 5,2 százalékra – a közismert személyeket felvonultató reklámok arányában. A korábbiaktól eltérően már nem a média és a filmes szakma, hanem a sport delegálta a legtöbb híres szereplőt. 

 

A teljes vizsgálat elérhető az NMHH honlapján. 

 

Jogvitás eljárás lezárása

A Médiatanács rendezte a Domino TV Zrt. és az Antenna Hungária Zrt. jogvitás eljárását. A fővárosi d1 TV szolgáltatója azért fordult a tanácshoz, mert a műsorterjesztő azzal az indokkal nem hosszabbította meg műsorterjesztési szerződését a szolgáltatóval, hogy belső szabályzata alapján az automatikusan meghosszabbodik egy újabb évre. A hatóság vizsgálata szerint ennek nincs jogalapja, ezért a Médiatanács új szerződést hozott létre a felek között. 

 

Rádiós döntések

A médiaszolgáltató kérésére a Médiatanács öt évre meghosszabbította a Mária Rádió Frekvencia Kft. jogosultságát négy frekvencián: Celldömölkön (92,5 MHz), Móron (92,9 MHz), Pápán (90,8 MHz) és Sárváron (95,2 MHz) 2023. július 12-ig tovább szólhat.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01