Itthon is kopogtat a tévézés jövője: az OTT az ingyenes földfelszíni televízióval lehet nyerő páros
A hagyományos televíziózás esetében általánosan igaz, hogy a nézők csak az elérhető csatornáik töredékét követik. Az ingyenes földfelszíni televíziózás és a távközlési infrastruktúrától különváló Over-the-top (OTT) szolgáltatások kombinációja olyan megoldást eredményez, amely ötvözi az újgenerációs igényeket a hagyományos televíziózás előnyeivel, miközben megvalósul a fogyasztók álma: a néző csak az általa kiválasztott, értékes tartalomért fizet – hívta fel a figyelmet Dóbé Sándor, az Antenna Hungária stratégiai igazgatója a Media Hungary konferencián.
Az internet és az online technológiák előretörése folyamatosan írja át a televíziózás korábbi kereteit. Az egyedi-, exkluzív-, vagy rétegtartalmakat kereső, interaktív és játékos megszólítást igénylő millenniumi generáció (2000 után születettek) tartalomfogyasztásában a távközlési infrastruktúrától különváló Over-the-top (OTT) szolgáltatások veszik át a vezető szerepet, miközben az előfizetők fokozatosan mondják le kábel TV szolgáltatásukat („cord-cutting”). Bár hazánkban utóbbi jelenség még gyerekcipőben jár, az Egyesült Államokban a helyzet egyetlen statisztikával leírható: 2017 első negyedévétől a Netflix előfizetések száma meghaladja a kábel TV előfizetések számát.
Sorozatot online, híreket hagyományos tévén
Míg a minőségi filmek és sorozatok platformfüggetlen elérése OTT szolgáltatásokon keresztül – jellemzően online - biztosított, addig a közérdeklődésre számot tartó tartalmak - hírek, élő sportesemények, rendezvények, show műsorok - követése a hagyományos (lineáris) TV-n megszokott.
„Az jól látszik, hogy utóbbi műsortípusokról a hazai fogyasztók nem szívesen mondanak le, így nehezebben határozzák el magukat a „cord-cutting” mellett. Az ingyenes földfelszíni televíziós szolgáltatás (free-to-air, FTA) igénybevételével azonban megszüntethető az akadály. A FTA minden háztartás számára elérhető szűkebb, ingyenes csatornakínálatot biztosít, mely nem csak tartalmi oldalról, de technológiai oldalról is támogatja a cord-cutting jelenséget” – fogalmazott Dóbé Sándor.
Hazánkban a vegyes modell hódíthat
A széles tematikájú, jelentős nézettséggel bíró műsorokat tartalmazó ingyenes csatornakínálat és a tetszés szerint választott OTT szolgáltatás olyan kombinációt eredményez, amelyben a néző csak a kívánt tartalomért fizet.
„Annak érdekében, hogy a földfelszíni televíziós platform az OTT mellett tökéletesen illeszkedjen az újgenerációs igényekhez, az Antenna Hungária nyitott az innovatív megoldásokra. Az AH reagálva a változóban lévő tartalomfogyasztási szokásokra, tavaly év végén mindiGO néven elindította új OTT márkáját, melynek első eleme a MinDig TV Extra előfizetéssel igénybe vehető, 43 csatornát tartalmazó, multiscreen tévézést lehetővé tevő mindiGO TV volt. A fejlesztés második lépcsőjeként került sor a kifejezetten sport tematikára épülő, 12 tematikus élő sportcsatornát és interaktív tartalmakat egyaránt kínáló mindiGO Sport szolgáltatás elindítására” – fűzte hozzá az Antenna Hungária stratégiai igazgatója.
Startup program az újgenerációs médiamegoldások serkentése érdekében
Az Antenna Hungária a magyar telekommunikációs szektor meghatározó szereplőjeként továbbra is érdekelt abban, hogy friss, innovatív megoldásokkal lépjen piacra és bővítse portfólióját. A cég éppen ezért AHa! Brain Store néven startup programot indított, mely műsorgyártással, műsorszóró hálózatokkal, multimédiával, vezeték nélküli és felhő alapú megoldásokkal, illetve IT/telekommunikáció, Big Data és IoT területével kapcsolatos innovatív megoldások megvalósítását célozza. Tőkebefektetést, valamint fél éven keresztül folyamatos szakmai támogatást és akcelerációs szolgáltatást nyújtó programra a http://www.ahabrainstore.hu/ felületen lehet jelentkezni 2018. május 31-ig.
Az Antenna Hungária vállalati akszelerációs programja a Drukka Startup Stúdió szakmai koordinációja mellett valósul meg.
Kapcsolódó cikkek
- Új lendület a modern adatközpontokban és a munkavégzésben
- A mesterséges intelligencia már a hétköznapokban van
- Az innovációkban testet öltő adat
- Nagyvállalati kockázati tőke és új crowdfunding platform a Venture Capital Summit-on
- Az ember és a szakmai minőség felértékelődése a digitalizáció korában
- Szabad Szoftver Konferencia és Kiállítás
- Hazánkban elsőként interaktív hirdetési megoldást indított a MinDig TV platformon az Antenna Hungária és a TV2
- Második állomásához érkezett a Startup Campus V4 Global Tour
- Az Ipar 4.0-tól a blockchain-en át a sztratoszférába
- Keresik a jövő digitális média megoldásait
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.