Tizenhét ismert ember tesz hitet a programozás fontossága mellett
A nemrégiben indított „Tanulj meg kódolni!” kampányával a Codecool az embereket igyekszik szemléletváltásra bírni. Az egy-két évtizede még egzotikus hóbortnak tartott otthoni számítástechnika mára teljesen hétköznapivá vált a fejlett társadalmakban, és a további fejlődés az elvárt alapkészségek közé emeli a programozást.
17 személyt kért föl a Codecool programozóiskola társadalmi célú kampánya keretében, hogy meséljenek a kódoláshoz és az információs technológiához való viszonyukról. 17 olyan embert, akinek teljesen más az életútja, mást csinálnak és máshova is tartanak, de mindegyikükben az a közös, hogy az informatikának kulcsszerepe van megélhetésükben, sikereikben.
A www.tanuljmegkodolni.hu weboldalon megtudhatjuk például Harcsa Veronikáról, hogy majdnem lediplomázott műszaki-informatika szakon; fény derül rá, hogy a Bitcoin hazai legismertebb evangelistáját mi indította arra, hogy négy évesen már programokat írjon; a vállalkozások tízezreinek könyveléséért felelős Kulcs-Soft első embere pedig korai lyukkártyás emlékeiről vall. Betekintést nyerhetünk többek között az Allas.hu, a Jófogás, az E.ON Business Services Hungary, a Prezi, a Bridge Budapest vagy a Szallas.hu első emberének informatikával való megismerkedése történetébe is. Saiid az Akkezdet Phiaitól pedig ihletettségében még egy strófát is költött a programozásról.
„Nem árt, ha mindenkiben tudatosul, és ezzel a felismeréssel vágunk neki a következő éveknek: a fejlődés az elvárt alapkészségek közé emeli a programozást, és korántsem csak a szűken vett fejlesztői szakmában, hanem a kereskedelemtől a kreatíviparon át a gyártásig minden területen” – magyarázza Boda József, a Codecool programozóiskola alapító-ügyvezetője a mostani kezdeményezésük létjogosultságát.
A szakemberek iránti igényt jól jellemzi, hogy bár 4 hónapra vállal garanciát a Codecool az elhelyezkedésre, a legutóbb végzett 54 fő három hónapon belül elkelt. „Az eredmények egyfelől a munkaerőpiaci helyzetet jellemzik, ugyanakkor talán nem szerénytelenség azt mondani, hogy minket is dicsérnek: alig három év alatt megalapoztuk a privát programozásoktatás intenzív vállfajának elismertségét a foglalkoztatók körében” – kommentálta Boda József az eredményeket.
A jövőbeni munkaadók már egyáltalán nem csak informatikai cégek, hanem sok egyéb olyan vállalkozással is megállapodás született a közelmúltban, amelyeknél valamilyen jellegű programozói, fejlesztői, tesztelői feladat merül fel. A frissen képzettek iránti bizalmat nagy mértékben megalapozzák a 12 hónapos elméleti oktatást követő gyakorlati hónapok tapasztalatai is: a munkaadó már ez idő alatt megbizonyosodhat a tanuló képességeiről, és aki ott helyt áll, akár annál a cégnél is elhelyezkedhet. A felvevőpiac igényeit azonban csak megfelelő számú jelentkező esetén van esély kielégíteni, ezért indították a „Tanulj meg kódolni!” kampányt.
A kampányvideókban a következő személyek szólalnak meg:
- Bánhegyi Zsófia, a Magyar Telekom korábbi kommunikációs igazgatója
- Boda József, a Codecool vezetője és társalapítója
- Debreczeni Barnabás, bitcoin evangelista, a Shinrai alapítója
- Halácsy Péter, Budapest School, CEO & Prezi társalapító
- Harcsa Veronika, énekes, dalszerző
- Kálmán Gergely, Buffered VPN alapító
- Koncsos Brigitta, az E.ON Business Services ügyvezető igazgatója
- Kulcsár Tibor, Kulcs-Soft alapító, volt ügyvezető
- Laufer Tamás, Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) elnöke
- Németh Gergely, Anima Sound System producere és dalszerzője
- Orosz Györgyi, A Hősök Tere alapítvány társalapítója
- Palocsay Géza, a jófogás.hu ügyvezetője
- Pistyur Veronika, a Bridge Budapest egyesület elnöke
- Pőcze Balázs, a Mito társalapítója, kreatívigazgatója
- Rácz István, az állás.hu alapító-vezérigazgatója
- Saiid, rapper, szövegíró - Akkezdet Phiai
- Szigetvári József, a szallas.hu ügyvezetője
Kapcsolódó cikkek
- Mivel nyerhető meg az informatikai háború?
- A CODECOOL „Tanulj meg kódolni!” kampányt indít
- Példaképek terelik a lányokat a természettudományok felé
- One Ingram: az IT szektor hatékonyságnövelő újdonságai egy helyen
- Messze lehagyják a versenytársaikat az informatikát átszervező vállalatok
- Több nőt az IT szektorba!
- Júliusban indítja pályakezdő programját a Lufthansa Systems Hungária
- Cipőfűző bekötése helyett kódolás?
- Győző győzött - új helyszínen az NJSZT tárlata
- Speciális hamburgerek tech-rajongóknak!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.